Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

On muuten suhteellisen sairasta rummuttaa tätä "ihan hyvä ei riitä" mentaliteettia ihan lehden artikkelissa.

Ongelma nimittäin on se että sitten ei koskaan kannata olla vakavassa parisuhteessa koska JOKAINEN SUHDE kokee tuon "ihan hyvä" -vaiheen ja suurin osa muuttuu sellaisiksi vuosien kuluessa.

Jos et ole siihen valmis, älä mene avioliittoon.

Valitettavasti suhteet eivät voi olla ikuisesti ihastumista, rakastumista ja hekumaa.

Jos kumppani tuntuu vain "ihan hyvältä" niin vika ei ole kumppanissa vaan SINUSSA joka tuntee niin.

Se että olet alunperin "ihan hyvän" onkin sitten ihan toinen juttu.i

Ihana ihan hyvä

Ihastuin miehessäni juuri siihen, että hän on jalat maassa tyyppi, aikuinen, tasainen, luotettava, ihan ihanan "ihan hyvä". Lapsille vakaa isä ja arkea jaksava kumppani. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 25 vuotta ja ei kun jatkuu tämä "ihan hyvä".
Uskon, ettei jollekulle riittäisi, mutta meitä onkin niin moneksi.

Vierailija

Ikinä en tule tyytymään pelkkään ihan hyvään. Vaadin aina vain parasta itselleni. Elämä on lyhyt eikä se ole tarkoitettu kärsittäväksi. Minulla on oikeus tehdä itseni onnelliseksi keinolla millä tahansa, onhan minulla vain tämä yksi elämä. 

Tuossapa muutama nykyajan raamatunlause. Näitä hoetaan joka paikassa ja näitten mukaan elää yhä useampi (nais)ihminen. Minä, minä, minä, ei kukaan muu kuin minä. 

Tärkeämpää kuin kysyä mitä minä haluan elämältä, on kysyä mitä elämä haluaa minulta.

Kakkossmiess

Itsekkäiden naisten itsekkäitä kommentteja. Lainaan muiden kommentteja:

"Kaikkien sinkkumiesten tulee muistaa ja pitää kirkkaana mielessä että liitot ei ole ikuisia tänä päivänä, jos tapaat naisen ja se tahtoo naimisiin & lapsia pitää sinun ajatella jo valmiiksi että ok mutta kymmenen vuoden sisällä tulee ero. Ei siis kannata rakentaa naiselle liian isoa taloa liian syrjään koska siitä voi olla vaikea päästä eroon. Lapsiin ei myöskään kannata liiaksi kiintyä jottei ole sitten liian vaikea hyväksyä tilannettta jossa nainen omii ne itselleen. Pitää hankkia joko sen verran hyvätuloinen työ että on varaa elareihin tai pysyä tulottomana niin että saa sitten sopan maksamaan, normi keskituloiseksi ei kannata jäädä."

"

"En halua, että lapseni saavat näin viileää parisuhteen mallia."

Malla yrittää selittää eron olleen lasten vuoksi, mutta sitten loppu vastauksesta kertoo vain siitä, kuinka mukavaa järjestely on lähinnä naiselle itselleen.

" Oli täysin eri harrastukset, kiinnostuksenkohteet ja mikä pahinta: erilaiset elämäntavat."

"En olisi ikinä lähtenyt tuosta suhteesta, jos kohdalleni ei olisi osunut toisenlaista miestä"

"Vaikka ero tuli kaikille lopulta nopeasti ja yllättäen – en siis puhunut siitä etukäteen – ei se puhuminen olisi tilannetta korjannut. Ei erilaisista ihmisistä puhumalla tee yhteensopivia."

"Lähtöni varmasti loukkasi eksääni aluksi pahasti, mutta uskon hänen nyt olevan samaa mieltä siitä, että ero oli paras vaihtoehto."

Apina löysi vehreämmän oksan eikä edes yrittänyt puhua asioita halki ennen sitä. Eikä sen jälkeenkään.

"Minusta on outo ajatus, että pitäisi tyytyä johonkin ihan hyvään. Olen mieluummin yksin kuin jonkun mukiinmenevän tyypin kanssa. Nyt olen suhteessa, jossa on kaikki tärkeät palikat kohdillaan, enkä ymmärrä, miksi minun pitäisi ikinä tyytyä vähempään."

Naisella kävi tuuri ja nyt hän pitää sitä itsestäänselvyytenä.

"Tapasimme alle kolmikymppisenä, silloin oltiin yhtä "lapsellisia" molemmat, ei ollut aikuistuttu ja suhde toimi jonkin aikaa tästä syystä hyvin. Täytettyäni 30 aloin miettiä tulevaisuutta eri lailla kuin aiemmin, mutta kumppanilla mikään ei muuttunut. Hänen mielestä elämä on yhtä leikkiä eikä mitään tarvitse ottaa vakavasti. Menimme kihloihin ja puhuimme naimisiinmenosta sekä lapsista. Pian kuitenkin tajusin, ettei puoliso ole oikea. En silti lähtenyt heti enkä vielä hetkeen."

Jännämiehestä ei ollutkaan vakiintumaan, kun naisella oli juoksut juostu."

Vierailija

Jännämiehestä ei ollutkaan vakiintumaan, kun naisella oli juoksut juostu. <- voin vastata tuohon (kun kerta haluat elämääni kommentoida) tämä sinun "jännämies" asuu nykyisin yksin ja hänen parisuhteensa playstation 4:seen toimii varmasti tosi hyvin. Kun et tiedä mistä puhut, ole hiljaa.

Vierailija

En arvosta artikkelin naisista ketään ja olisi kammottavaa saada joku heidänlaisensa miniä. Syvästi häpeän ja pyydän anteeksi, että joskus 20-vuotiaana julistin olevani naisvaltaa kannattava feministi. Nyt joudun kohtaamaan pahojen tekojeni seuraukset katselemalla aitiopaikalta, miten tämä maailma käy vuosi vuodelta yhä nyrjähtäneemmäksi ja sairaammaksi. Nuoruusaikojeni uhmakas toiveeni naisvetoisesta yhteiskunnasta toteutui ja tämä on paratiisin sijaan dystopia. Ennemmin näkisin poikani menevän vaikka luostariin kuin saavan vaimoksi jännämiesten puhkipolkeman, parhaat vuotensa kuluttaneen yh-äidin.

Höpöä tyrkätään

Juttu on ihan höpöä. Riittävän hyvä kelpaa kaikessa, muu johtaa pelkkään haihatteluun. Rittävän hyvä se on kaikilla edessä ennenpitkää tai jatkuva erojen kierre, jota kukaan täysijärkinen ei vahingoittumatta kestä.

Vierailija

Tämä on niin tyypillistä tälle ajalle. Jatkuvasti etsitään parempaa ja luullaan, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Kaiken pitää olla maata järisyttävää, tavallinen ja juuri tuo  "ihan hyvä" alkaa olla kirosana tässä individualistien maailmassa. Kunhan minä saan toteuttaa itseäni, kunhan minä jne...On tietysti totta, että jos pitäisi valita kahdesta vaihtoehdosta, haluaisi valita paremman, sehän on selvä. On kuitenkin harhaa, että elämä kenenkään toisen kanssa lisäisi onnellisuutta pidemmän päälle, mikäli onnea etsii oman itsensä ulkopuolelta. Jos ei ole mitään annettavaa toiselle, ei osaa ottaa  vastaankaan. Joskus tietysti paranee vaihtamalla, mutta ei aina eikä automaattisesti.

Ihana ihan hyvä

Miten feminismi on ristiriidassa sen kanssa, ettei nainen voisi arvostaa "ihan hyvä"ä?

Olen ollut tytöstä asti feministi ja ylpeä siitä. Arvostan sitä, että parisuhteessa kummallakin on hyvä ja kummallekin molempien (myös oma) hyvinvointi on tärkeää.
Parisuhde on kiva kimppa eikä taistelutanner.

Granny

Ihan järkevästi näin vanhan ihmisen näkökulmasta ko. naiset ovat valintansa tehneet. Vanha sanonta kuuluu että "Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa", eikä tuo "huono" tässä yhteydessä tarkoita, että kumpikaan osapuoli mitenkään huono olisi, pikemminkin ei-yhteensopiva.

17 vuotta saman kanssa

Ongelma lienee että se "ihan hyvä" on niin suhteellinen käsite. Jos olet lähtenyt todella huonosta, esim väkivaltaisesta/päihteisestä jne suhteesta, se suhde jossa nyrkki ei viuhu tai poliisit tee kotietsintöjä onkin jo todellakin ihan hyvä, vaikkei suurta hekumaa olekaan koko ajan. Toiselle taas ihan hyväksi voi riittää suhde jossa on seksiä vaikkei paljon muuta olisikaan, jos aiempi suhde on kariutunut seksittömyyteen. Ja tottakai, AINA löytyy se ihmistyyppi jolle mikään suhde ei ole edes riittävän hyvä; ystäväni erosi juuri 16-vuotisesta suhteesta jossa oli hellyyttä, seksiä, yhteisiä ja omia matkoja, taloudellinen turva, omat ja yhteiset harrastukset, mies joka tekee kotityöt ja ruoat eli ainakin itselleni täysin unelma, ihan vaan siksi kun "ei se ollu enää sellasta ku ennen". En vaan ymmärrä.

Ninneli

Nykyajan ongelma tämäkin että erotaan vaan, kun arki ja ongelmat tulevat kohdalle.
Enkä tarkoita päihteitä, väkivaltaa tms, ne ovat oma lukunsa.
Olen samaamieltä, että ihan hyvä vaihe tulee jokaiseen parisuhteeseen ja myös vaihe, että haluaa jopa erota!

Ihmisillä ei ole enää pitkäjänteisyyttä eikä tahtoa. Meille on syötetty jokatuutista mallia, että eroaminen on ok! Itseään on ajateltava! Niin, itseään...

Ajatellaan vain itseämme ystävät, sillä pääsemme pitkälle elämässä!👍

Itsepetosta ja valhetta moni asia nykymaailmassa, harhaa😞😤 surullista, että niin moni ajautuu polulle, jossa omasta onnellisuudesta tulee pääasia. Se on toki tärkeätä, että arvostaa itseään, mutta liika on liikaa! On ajateltava ihmisiä ympärillään ja erityisesti lapsia. Ravaavat toiset reppuinensa kodista toiseen, koska ihan hyvä ei riittänyt!

Huhhuh😰

Hyi mitä naisia

Miehenä pysyttelen mahdollisimman kaukana haastattelun tyyppisistä naisista. Heistä ei ole äideiksi, perheen emännäksi tai puolisoksi esim. miehen sairastuessa, vanhentuessa jne. Siinähän itsekkäästi etsivät ikuista onneaan, jota eivät kuitenkaan koskaan saavuta. Vaikuttaa siltä, ettei heillä ole ollut vielä elämässään oikeita ongelmia, sairauksia, työttömyyttä tms. Eivätkä he ole vielä kovin vanhoja. Koska heillä on aikaa märehtiä aivan tyhjänpäiväisiä asioita. Ihmetystä herättää myös miten pinnallisia he ovat ja kuinka ihmeen tärkeää seksi heille on. Herra jumala, ihminen voi hyvin elää ilman seksiä vaikka koko elämänsä jos tarkoituksena ei ole lisääntyminen. Ajatelkaa vaikka munkkeja ja nunnia. No kyllä elämä heidät vielä opettaa. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella, ei todellakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat