Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mä aina luulin, että se high5 mutta joskus jossain sanottiin (juuri tällaisessa "sanakirjassa", että se on rukoilua. Eli mitä ny sitten uskoo...

I

Kulttuuri määrittelee hyvin pitkälle sen, miten asioita tulkitaan ja minkälaisia merkityksiä niille annetaan. Klassinen esimerkki on peukusta hävyttömänä eleenä. Jos isojen väärinymmärrysten riski on vähäinen, käytän jatkossakin merkkejä miten huvittaa :)

Nitpick

Mitenkäs ne peukalot ovat siinä ensimmäisessä emojissa? Kyllä sen suhteen on nyt mennyt tulkinta juuri päinvastoin - moni virheellisesti luulee, että kyseessä on high five, mutta oikeasti kyse on vain yhden henkilön käsistä ja rukouksesta. Hieman kun olisi taustatutkimusta tehty, olisi tämäkin selvinnyt.

On tietenkin mahdollista heittää yläfemma siten, että toinen käyttää oikeaa ja toinen vasenta kättään, mutta yleensä kyllä on molemmilla osallistujilla oikea käsi käytössä, ja kun ollaan vastakkain, peukalot menevät eri puolille.

Vierailija

Rauhanmerkki on juurikin noin niinkuin emoji, voitonmerkki on taas toisinpäin näytettävä V, eli kämmenselkä näkyy eteenpäin... tarkkuutta tarkkuutta!

Vierailija

"Jos olet epävarma jonkin emojin merkityksestä, voit tarkistaa sen Emojipedia-sivustolta", no Emojipedia paljasti heti että ykkönen on rukous eikä yläfemma.

S.

Olen myös sitä mieltä että nämä ovat vahvasti kulttuurisidonnaisia juttuja, olen siinä käsityksessä, että monet näistä emoijeista ovat Japanista ja siksi suomalaisille vaikeita tulkita, kuten nyt tuo love hotel ja voittajan ilme.

gangfive

ööööö... eij. Jos löyt hi five niin silloin mnesti käytetään saman puolenkin kättä jolloin peukalot on samaan suuntaan. Hi five löydään eteen ja ylös kun taas gangsta tervehdys vinoon ja sivuttain.

Asioista perillä oleva

Vierailija kirjoitti:
Rauhanmerkki on juurikin noin niinkuin emoji, voitonmerkki on taas toisinpäin näytettävä V, eli kämmenselkä näkyy eteenpäin... tarkkuutta tarkkuutta!

Hiukan on sinulta mennyt V-merkin käyttö väärin. Voitonmerkki ja rauhanmerkki on sama asia ja samoin päin. Loukkauksena tarkoitettu V on juurikin kämmenselkä ulospäin. Tämä alkujaan tarkoitti "minä tapan sinut" mutta nykyään monessa kulttuurissa verrataan keskisormen näyttämiseen.

T

Kyllähän juuri tuo ensimmäinen on yhden henkilön kädet. Juurihan tuon jutussakin linkitetyn emojipedialinkin takaa selitys löytyy ja myös kuvat että joissain puhelimissa näyttäytyy sellaisena että näkyy ihmisestä enemmänkin kun on liittänyt kädet yhteen. Hiukan tarkkuutta toimittajalta.

Kehittynyttäkö?

Onko se niin, että ihmiset eivät enää osaa lukea ja kirjoittaa. Kehityksessä on menty taakse päin, tökkäset vain sormella jotakin kuvaketta. Ymmärrät tai luulet ymmärtäväsi merkityksen. Tulee mieleen kuvakirjoitus.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat