Kommentit (8)

taasniintätä

Näitä selviytymistarinoita.....miten ne AINA sisältääkin kirjan julkaisemisen? Jotenkin ei enää jaksa tätä lajia, phhh

Vierailija

En jaksa olla yhtä kyyninen kuin kirjoittaja nro.1. Kyllähän sitäpaitsi Jari Tervo, Leena Lehtolainen ja monet muut kirjailijat markkinoivat kirjojaan. Mielestäni juttu on todella mielenkiintoinen ja toivotan Katille onnea ja menestystä. Kuka tahansa meistä voi tulla syrjäytetyksi elämässään, vaikka olisi millainen titteli ja työtehtävä. Menetyksen ja menestyksen erona on vain yksi kirjain.

Vierailija

Hän on oikeassa, että siivoojakin sentään tekee jotakin konkreettista, mutta nuorisopsykiatrian neuvosta tuli huonoin tuloksiin. Sosiaalityöntekijät saa vaihtaa työnpaikasta siivoojaksi, jotta Suomessa tehdään jotakin konkreettista, ei vaan huija veromaksuista.

Äkkiväärä

Näitä selviytymistarinoita on paljon muitakin joista ei julkaista kirjoja. Meillä ei välttämättä ole sitä taitoa kirjoittaa. Olen kuitenkin selvinnyt kriiseistäni samojen lähteiden avulla ja ymmärrän hänen matkaansa. Tämä kirja menee ehdottomasti ostoslistalle .

Vierailija

Oman elämän mahdottomien tilanteiden asiantuntijana olen samaa mieltä, että kun ei tiedä mitä tehdä ei tee mitään.
Tämä tietenkin kauhistus monelle.
Hyvänpäivän viisaudet eivät vain oikeasti toimi todella pahoina aikoina. Pahoille päiville ja ajoille on oma viisautensa jota ei ymmärrä ellei ole niitä kokenut.

Vierailija

Joskus on myös niin, että ihmisellä ei ole edes mahdollisuutta valita " väärin". Ei ole hyvää ja huono valintaa josta tyhmyyksissä sitten vaöitsee väärän. Voi olla vain huono, huonompi ja katasrofi valinta. Kun sitten valitseesen huonon vaihtoehdon saa kuunnella arvostelua huonoista valinnoista. Ehkä joku tavoitti mitä tarkoitin.
Eli elämä pahimpien aikojen koettaessa huomaa kuinka tyhjää apua on tarjolla, jos sitä on.
Ainoa oikea apu minulla oli diakonin kanssa keskustelu. Se auttoi koska hän vain kuunteli eikä neuvonut minua. Hän siis kulki rinnallani pienen matkan ymmärtäen, että hänellä ei ole vastausta kärsimykseeni.
Se oli ainut apu.
Ihmisen täytyy vain löytää joku alkukantainen selvitymis taso itsestään. Virallinen auttamiskoneidto voi olla tuhoava todellisessa hädässä olevalle ihmiselle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat