Sivut

Kommentit (25)

Ihan anona

Joo, ei ollut yksikään näistä "yleisimmistä" unista tuttu. Tosin ikääkin mulla vasta 54, vielähän ehtivät, jos Luoja suo.
Uutisjutun ikävin puoli, että äänestyksessä ei ollut vaihtoehtoa "joku muu".

Vierailija

Tuosta puuttui kaikkein tavallisin painajaiseni eli lentokoneesta/junasta myöhästyminen. Lähden aina liian myöhään asemalle , nousen väärään bussiin, juoksen loppumatkan, jalat painavat ja kaadun, lopulta ryömin. Enkä koskaan ehdi . Mitähän sekin kuvastaa?

Kenpä tietäis sen?

Aika usein näen unta että yritän soittaa 112:een mutta puhelin ei toimi, ei ole yhteyttä tai puhelu katkeaa, minua ei ymmärretä. Paniikki kasvaa ja yritän ja yritän. Mistähän tämä kertoo?

Vierailija

Kenpä tietäis sen? kirjoitti:
Aika usein näen unta että yritän soittaa 112:een mutta puhelin ei toimi, ei ole yhteyttä tai puhelu katkeaa, minua ei ymmärretä. Paniikki kasvaa ja yritän ja yritän. Mistähän tämä kertoo?

Jännä juttu. Itse nähnyt täysin samanlaisia unia jo monien vuosien ajan. Aina vähän erilaisina versioina.

erkki

Tuosta listasta erittäin usein itselläni on vessa hukassa. Sen olen itse tulkinnut sillä tavalla että on tarve puhua mieltä painavista asioista jollekulle muttei ole ketään jolle puhua. Joitakin kertoja olen myös ollut kokeessa joka menee pieleen. Tyypillinen uneni jota ei listalla ole on matkalle valmistauminen; laukut on pakattava ja lentolippu ostettava. Olen tulkinnut unen tarkoittavan tarvetta/halua siirtyä elämässä eteenpäin. 

erkki

Kenpä tietäis sen? kirjoitti:

Minusta uniin ei sisälly mitään mystiikkaa eikä suuria salaisuuksia vaan niitä voi tulkita aika suoraviivaisesti. Sanoisin että unesi tarkoittaa vain sitä että sinusta tuntuu etteivät ihmiset ymmärrä mitä yrität sanoa heille tai etteivät he halua kuunnella. Viestisi ei mene perille, ja se vaivaa sinua.

erkki

Vierailija kirjoitti:
Tuosta puuttui kaikkein tavallisin painajaiseni eli lentokoneesta/junasta myöhästyminen. Lähden aina liian myöhään asemalle , nousen väärään bussiin, juoksen loppumatkan, jalat painavat ja kaadun, lopulta ryömin. Enkä koskaan ehdi . Mitähän sekin kuvastaa?

Tulkitsisin tuon yksinkertaisesti niin että sinulla on riittämättömyyden tunne, tunne ettet pääse tavoitteisiisi. Koet myös että teet ehkä vääriä asioita, mitkä ei edistä tavoitteiden saavuttamista. En usko että unien tulkinta on tämän vaikeampaa. En tarkoita että oma tulkintani on oikea, vaan sitä että voi itse aika helposti löytää unelleen pätevän tulkinnan, kun vain vertaa sitä omaan elämäänsä, tuntemuksiinsa, tarpeisiinsa jne.

Riitta Häkkinen

Näin psykologina totean, että ammattikunta on aika laaja.

Kaikki  psykologit eivät toimi kliinisessä asiakastyössä analysoidakseen unia.

Joitakin psykologeja unet eivät kiinnosta ollenkaan eivätkä ainakaan näin katerisoidut tulkinnat. Astrologiasta en tiedä mitään.

Outoja unia

Itse näen usein unta jo kuolleista omaisista ja ystävistä; äitini, mummoni, appiukko, ystäviä, lastemme lemmikit. He ovat mukana unessa täysin elävänä ja usein iloisena ja osallistuvat keskusteluun. Aamulla on outo tunne kun on tavallaan tavannut edellisenä yönä. Mitähän moinen kertoo minusta?

Minnastelija

Juttu todistaa mainiosti kuinka paljon huuhaata on psykologian ja ennen kaikkea erinäisten psykoterapeuttien toiminnassa. No, onhan lääkäreitäkin, jotka tarjoavat homeopatiaa hoidoksi ja apteekkareita, jotka homeopaattisia litkuja myyvät, vaikka luvat heiltä pitäisi viedä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat