Kommentit (5)

Vierailija

Minunkin isäni kuoli tammikuussa. Hänkin käytti kangasnenäliinoja jotka olen säilyttänyt.
Aivan samanlaisia fiiliksiä kuin Tommilla.n
Oli hyvä lehtijuttu tämä.

Lulla

Olen Tommin kanssa samaa mieltä. Aikuisuus alkaa kun sinulla ei ole tilaa olla enää itse lapsi! Menetin omat vanhempani alle 35- vuotiaana ja nyt seison omillani. Ei ole ketään keneltä kysyä "neuvoa" sillä tavoin kuin omalta äidiltään tai isältään. Ketään ei kiinnosta sinun puhelinsoittosi, juttusi, niin kuin omaa isää tai äitiä kiinnostaa aina oman lapsensa elämä. Joskus ajattelen kun elämääni elelen, että mitähän äiti tähän sanoisi tai mitähän hän tästä tuumaisi? -Nainen 41 vee-

Pinkkileidi

Aikuisuus alkoi 17-vuotiaana, kun muutin kotoa mökkiin, johon ei tullut vettä eikä ollut viemäröintiä. Ei vanhempia kiinnostanut koskaan, mitä minulle kuuluu tai miten voin. Raskas lapsena olo alkoi 5-vuotiaana: kävin leikkikoulua 25 kilometrin päässä kotoa..oma herätyskello, rannekello, itse kokoon raavitut aamiaiset, itse bussiin jne. Pahoja vanhemmat eivät koskaan olleet. Tavallisia työssäkäyviä kunnon kansalaisia.

Lapsen tuntoja olen voinut tuntea ihan muiden ihmisten  kanssa aikuisuuden lomassa. Askartelen, leikin, nautin kauneudesta ja ihan pienistä jutuista. lapsena olin paljon vakavampi, kuin nyt. Tähän en pystyisi ilman  psykoterapian ja rakkaan puolisoni antamaa tukea. Vasta nyt on sisäinen lupa olla myös lapsellinen.

Joskus kadehdin muiden lapsuuksia, mutta enää hyvin harvoin. Vanhemmat kuolivat, kun olin alle 35-v. Se ei paljon mitään muuttanut...lähinnä kai vapautti lopullisesti. Olen syntynyt 60-luvulla.

matti hietala

ei ihme kun 80000 tuhatta miestä. iältään 25-54 vuotta kelkasta puotettu.jälleen löytyi syy miksi näin.

me miehet jotka uskalttaa puolustaa miehiä.ovat hyvin pieni joukko.tämä 80000 tuhatta on vaan yksi

osa koko karua todellisuutta.kun näitä naisten tekoja muistelee.niin löytyy vasuun pakoilijoita.

velvollisuuksien laimintyöjiä .ryöväriäitejä sun muita.viranomaiset ei tunnista sitä.kun nainen on

kyvytön hoitaan osuuttaan.tällä sitten vääryllä asenteella päätetään.kun nähtäs myös se kun nainen

on syyllinen.tulisi oikea ratkaisu.mutta missä miehet.on vain liikaa kinnusia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat