Kommentit (3)

Vierailija

Lääkitys,terapia,liikunta,ruokavalio.ovat tehokkaita.liikunnalla en tarkoita itsensä hengiltä rääkkäämistä.kävely luonnon tarkkailu riittävät hyvin.ta

Mielenrauha

Vedetäänköhän tässä vähä mutkia suoraksi ? Masennukseenkin voi liittyä muita mielenterveys ongelmia. Paniikkihäiriötä ym. Silloin terapia yhdistettynä lääkehoitoon toimii varmimmin. Puhun kokemuksesta. Itse olin pahimmillani niin pohjalla että liikunnasta , jota olin harrastanut jo vuosia , ei ollut apua. Ssri-lääkkeet alkoivat auttaa pikkuhiljaa. Ja ilman sivuvaikutuksia. Liikunta auttaa varmaan lievään alakuloon , mutta en usko sen yksin parantavan edes keskivaikeaa masennusta. Rimpuilin vuosia lääkehoitoa vastaan , ja se oli virhe. Tilani meni entistä pahemmaksi. Nyt toivottomuus alkaa olla taka-alalla. Kiitos psykiatrin ja lääkkeiden.

Liinuli

Kyllä jutussa vedetään mutkat suoriksi - ja linkki vei liikunnan Käypä hoito -suositukseen, ei masennuksen hoitosuositukseeen. Oikeasti masentunut ihminen ei jaksa lähteä lenkille tms., vaan yleensä tarvitaan lääkehoitoa, psykoterapiaa yms. Kun voimat alkavat palata, liikunta varmaan edesauttaa toipumisessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat