Kommentit (12)

Aisiko

Miksi nykyään kaikissa jutuissa kuvitellaan, että kaikki tämän päivän naiset työskentelevät toimistoissa. On paljon naisia hoito- ja sosiaalialalla tai kaupan alalla  ym. Ja työ saattaa yhä edelleenkin olla fyysisesti raskasta sekä myös henkisesti. Ei toki samalla tavalla raskaita kuin ennen muinoin peltotyöt. Töiden aikatauluttaminen voi olla mahdotonta asiakastyössä. Tämä saattaa olla hyvä esimerkki toimistotyöntekijälle, ärsyttää vain kun toimittajat eivät ymmärrä että kaikki eivät tosiaankaan työskentele toimistossa ;)

Vierailija

Samaa olen ihmetellyt. Aina oletetaan että kaikki työskentelevät toimistoissa. Itse olen väsynyt työpäivän jälkeen yleensä siksi että työ on fyysisesti raskasta.

Vierailija

Loppujen lopuksi työpaikkani sisäilmaongelmat paljastuivat eli todettiin. Siinä syy, miksi töistä lähtiessäni olin aina uupunut, en normaalisti väsynyt. Nopeasti aina virkistyin työpaikan oven suljettuani, vaikka kellon ympäri olisin töitä tehnyt ...

kärsinyt

Usein   ,  hyvin usein nykyisin syynä voimattomuuteen on home/sädesieni- ym sisäilmaongelmat, kuten ammoniakki, joka erittyy kosteusvauriorakennuksen tasoitteista.

Väsynyt

Samaa mietin itsekin, palvelutalossa ruokailut ym. tapahtuvat asukkaiden seurassa eli mitään hengähdystataukoja ei ole. Töiden jälkeen aina aivan loppu!

Mirkkumarjatta

Joo on kumma, kun väsymys on pahinta aina jotain toimistotyötä tekevillä, vaikka jos ajattelen omaa hoitajan työtäni, se on paljon rankempaa. Fyysisyys on jatkuvaa; liikkeellä jalkojen päällä koko ajan, välillä hiessä suihkuhuoneessa, reilusti ylipainoisia potilaita käännellään jokaista monta monta kertaa päivässä. Lisäksi on otettava jostain aika kaikkiin mittauksiin, kirjaamisiin , potilaan neuvomiin, potilaskutsuihin vastaamiseen ja lääkärin kanssa pidettäviin palavereihin , tehtäviin päätöksiin ja pieniin toimenpiteisiin. Juoksemista edestakaisin koko ajan. Lisäksi pitää soitella joka välissä jonnekin kun potilaita tulee ja kotiutuu. Siinä samalla kuunneellaan potilaiden haukkuja ja vielä pahempaa: omaisten jatkuvaa moittimista ja arvostelua. Siinä on melko väsynyt ja voimaton sen jälkeen ! Etenkin jos olet edellisenä iltana lähtenyt iltavuorosta ja aamulla olet takaisin klo 7. Ja työntekijöitä on vähän potilasmäärään nähden. Että suhteellisuudentajua vähän. Moni luulee hoitajan työtä ihan muuksi. Ei siinä jakkupuvussa paljon keekoilla.

ihmettelijä

Ihmettelen myös tätä yksipuolisuutta....miksi vain toimistotyöntekijät uupuvat .Paineita on eri työyhteisöissä muuallakin.Hoitotyö on yksi niistä.Jatkuva uusiutuminen ja epätietoisuus/epäjohdonmukaisuus  kuluttaa varsinkin lähellä eläkeikää olevia,mutta myös nuorempia...työajan lisääminen ja palkan pieneneminen kesälomarahojen myötä 30 %  kikyn tuloksena  ja julkisella puolella vielä sen päälle työajan lisääminen yhteensä 3 tuntia/ viikko ja sen lisäksi koko aika lisääntyvässä määrin olevien uudistusten sisäistäminen työnkuvaan ...joten ei tarvitse ihmetellä jos henilöstö uupuu.....

Vierailija

Näiden juttujen kirjoittajat ovat toimistotyöläisiä, eli puhuvat lähinnä itsestään ja omista asioistaan niinkuin toimittajat nykyään tekevät.

Vierailija

Tämä juttuhan ihmetteli juuri sitä, että miksi kevyessä toimistotyössä väsytään.

Kaikkihan tajuavat, että fyysinen työ väsyttää. Eli aina ei puhuta minusta.

Tough

Sama homma, olen alle kolmekymppinen nainen, ja olen fyysisesti raskaassa työssä ja nää toimistotyöntekijä artikkelit alkaa pänniin. Työni on pakkotoimista, eli koneiden käytävä koko ajan, hyvä jos vessaan pääsee. Kesällä +50 lämmintä, joten hv näille "tunteiden käyminen on raskasta" jutuille. Se että on joka päivä loppuun palanut fyysisesti, niin siihen päälle vielä se henkinen olotila, niin voin kertoa että nää jutut vois jättää julkasematta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat