Sivut

Kommentit (36)

ENss

Olen suurin piirtein samaa mieltä kohdista 2-4. Etenkin no 2 olisi piirre mistä pitäisi päästä eroon. Mutta olen eri mieltä kohdasta 1. Miksi kaikkien maailmassa pitäisi huhkia töitä mielinmäärin. Itse olen onnellinen että teen töitä ja pystyn maksamaan laskut ja vähän jää säästöön ylimääräistä. Minulle tärkeämpää on elämän laatu. Viettää aikaa perheen ja ystävien kesken. Kyllä Suomessakin voi tehdä ylitöitä mielin määrin tai ottaa toisen työpaikan jos haluaa. Kaikki vain ei ole kiinnostuneita kulutuksesta ja jatkuvasta ostamisesta.

Huonosti käyttäytyvä...

Nyt on raja rikottu entinen diblomaatti  moittii Suomalaisia ja Suomen mutta eiköhän me tästäkin selvitä;)Kiitos moitteista!

Jea right

Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä mitä joku Bruce meistä sanoo? Tai kukaan, sen puoleen? Me ollaan me ja täydellisen hyvinä tämmösinä!

Suomalaiset ovat toisaalta porukkaa joka on kovin huolissaan siitä mitä muut ajattelee ja toisaalta loukkaantuvat verisesti jos joku arvostelee. Kukaan ei ole täydellinen, suomalainenkaan. Voisi olla täydellisempi jos ottaisi joskus kritiikkiä kuuleviin korviinsa. Kritiikistä voi ottaa oppia, se ei ole henkilökohtainen loukkaus. Tätä moni suomalainen ei ymmärrä.

Tiuku

Mikä helvetin tarve jenkeillä on tuputtaa omia käytäntöjään meille ja yrittää tehdä koko maailmasta Jenkkilää, jossa kilpaillaan kaikesta ja jossa raha on aina korkein arvo?

Se ei ole tervettä. Mikään Jenkeissä ei ole enää tervettä. Jenkkilä on maailman sairain maa.

Kaikesta kilpaileminen ja kaiken, itsensäkin brändääminen on kieroutunutta umpikapitalistista mätää, jota jenkit eivät enää osaa edes kyseenalaistaa, koska ovat jo syntymästään täysin aivopestyjä siihen.

Onneksi elämä ei ole pelkkää bisnestä suurimmalle osalle ihmisistä vielä täällä ja toivottavasti ei tule koskaan olemaankaan.

Vastavoimaa tarvitaan katastrofikapitalismille!

Elämä ei ole kilpailemista. Elämä on aivan muuta syvimmiltään. Älkää tyhmentäkö ihmisiä enää!

Emme ole urheilijoita, jotka kilpailevat koko ajan lajissaan, emmekä halua sellaisiksi tulla. Jos haluaisimme, niin valitsisimme urheilun.

Yhtäkään juttua kilpailemisen kyseenalaistamisesta ei ole medioissa ollut, eikä edes EU:ssa kyseenalaisteta sitä.

Säälittävää länsimaitten totalitarismia.

Jonkun tulisi tehdä kunnon tutkimus aiheesta.

Kyseenalaistakaa kilpaileminen!

Miettikää sitä, että mikä on jenkkien motiivi tällekin asialle!

Sivistynyt

Jenkit pitävät pukua päällä töissä aina, haastavat pikkuasioista oikeuteen, puhuvat diipadaapaa eivätkä tarkoita mitä sanovat sekä tekevät niin pitkiä työpäiviä, että tuskin näkevät lapsiaan. Lisäksi osa on sairaalloisen lihavia. Bruce on muuten kyllä ihana. Miksiköhän on jäänyt Suomeen jos suomalaiset ovat hänen mielestään noin ikäviä ihmisiä.

Vierailija

Olen asunut ja työskennellyt jenkeissä yhteensä 6 vuotta. Heille "working hard" tarkoittaa sitä, että toimistossa ollaan pitkä päivä - tuloksesta ei ole niin väliksi. Kahvimuki kädessä mennään ennen kuutta töihin liikenneruuhkan välttämiseksi ja illalla pitää notkua töissä jotta pomo näkisi lähtiessään, että alaiset "are working hard". Sitä kutsutaan termillä "face time".

Kun amerikkalainen ryhtyy puhumaan USA:n ominaisuuksista, bullshit radar pitää välittömästi aktivoida. Siinä maassa on onnistuneesti yhdistetty portugalilainen tehokkuus ja intialainen byrokratia.

Provokaatio kesken neuvottelun

Kuuleppas enti. lähettiläs: miksi et lähde pois täältä näin hirveältä maistuvalta maastamme?Vastaan, koska täällä on lomat aivan kohdallaan, että pääsen jopa juoksemaan päivän päätteeksi - jopa klo 16. Ja kaikkineen täällä ei ole kiristysruuveja selän takana kuin Valloissa on jopa niin, että emme pääse kakaamaan kesken vuoron. Ja lopuksi sossumme ei ole valtaväen kesken jaettavia sotuja, eläkkeitä, eikä muitakaan soteen liittyviä, koska emme maksa veroja. Verojamme ihannoidaan porvarien taholta ja minäkin, mutta miksi?Hillary sanoi, etteivät suomen naiset osaa mitään, koska joutuvat maksamaan lisäveroja ylitöistä. Meillä ei makseta, koska ylitöitä ei tehdä, mutta antaumus se on se ydin. Minäkin sain tämän viran , koska en jaksanut lähteä takaisin naisten puolesta tehtävään vaaliiin, koska olen mies. 

Ässä hihassa...

Bruuse, miksi nyt  esittelet SAK:n, STTK:n ja Akavan tavoitteita demokraattina USAsta? Minusta oletkin konservatiivi, ja et tee aloitteita, miten usa-lainen työläisparka tulisi paremmin toimeen. Vaadit vain lisää kansantuloa, mutta ei se selkänahasta irtoa.

Bruuse, Bruuse........

Brusee, miten sinä syöt itse pizzaasi? et kunnioita pöytäseuraasi, vaan hävyttömästi ryhdyt boikotoimaan ja tuomaan omia tapojasi meille. Sormet kuitenkin pitää pestä, eikä vatuloida lautasliinan syrjään, ja vaatia pesuvettä pöytään? Suomalaine vetsi-haarukkamies sentään ei ota liinaa ja laita sitä ruttuisena takaisin vaan siististi siivoaa sillä suunsa. Siivoatko sinä suusi?

Cosmopolitan

Kuunnelkaa nyt hyvät ihmiset joskus palautetta ja ottakaa se opin ja kehittymisen kannalta. Tällä hepulla on kokemusta useammista kulttuureista ja perpektiiviä enemmän, kuin suurimmalla osalla suomalaisista, jotka tuskin ovat poistuneet kotipitäjästään ja silti luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Vähän nöyryyttä peliin ja vaikka Bruce provoaakin, niin on tuossa totuuden ydin. Jos ei itse uskalla lähteä maailmalle, niin kannattaa edes kuunnella sellaisia, joilla on enemmän kokemusta ja näkemystä.

Itse useamman vuoden ulkomailla työskennelleenä ja asuneena voin sanoa, että suomalaisissa löytyy loppumattomiin pullamössökitisijöitä, jotka eivät osaa / halua nähdä oman, äärimmäisen suppean mukavuusalueensa ulkopuolelle ja venyä. Kun on liikaa aikaa, niin voikin alkaa hinkkaamaan turhien sääntöjen ja nippeleiden kanssa ja keskittyä levittämään pahoinvointia ympärilleen. Paljon positiivisempi meininki monessa muussa maassa ja siitä olisi monella suomalaisella opittavaa.

Pitsaa oikeaoppisesti

Kyllä sais pitkin näköä, jos mulle tulisi ravintolassa pitsan syömisestä sanomaan. "Miehistä käsin syömistä" just joo. Italiassa ja varsinkin Napolissa olisi pyhäinhäväistys syödä käsin pitsaa, joten kukahan tässä on oikeassa. New Yorkin slaisseistahan tuo käsin syömisen ajatus on lähtenyt, mutta ei sen kokonaisille pitsoille sovi ja muutenkin vastoin alkuperäisiä perinteitä. Muutenkin ihme tapa jenkeillä haluta vetää sotkuisesti käsin kaikki.. kai se on joku vastareaktio sivistykselle, että pitää jotain eläimellistä päästä tekemään, mutta tulla nyt siitä paasaamaan, jos joku haluaa tehdä asiat siistimmin, kun kerran siihen on kätevät välineetkin kehitetty. Varmaan pitäis käydä joessa pesullakin ja suihkun käyttö neitimäistä yms.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat