Kommentit (13)

Näin just

Tämä oli hyvä juttu, soisin kaikkien arvostelijoiden lukevan tämän. Ehkä silloin voisi jotenkin tajuta että kaikki ihmiset eivät halua elämässään samoja asioita kuin arvostelija. Toisaalta monet elävät niin laput silmillä etteivät tajua muita milloinkaan.

Masa

Tämä kertoo kyllä kaiken ihmissuhteista ja vääristä valinnoista...missä mielessä tää on tervettä? "Tosi vaikea ymmärtää, että nainen ei halua lasta. Olisimme vaimoni kanssa varmaan eronneet, jos meillä ei olisi poikaa.”

MinnaM36

En ole törmännyt tilanteeseen, missä lapsettomuutta ihmeteltäisiin. Ihmiset on paljon fiksumpia kuin mitä tästä kirjoituksesta voisi luulla.

Vierailija

Kivasti ympätty tää downshiftaaminen ja sinkkuus tähän vaikka oikeesti tämä on vain vapaaehtoisesti lapsettoman tilitys tästä valinnastaan.

Vierailija

Vaikea kanssa kuvitella kuka "agressiivisesti" vaatii lapsettomalta perusteluja lapsettomuuteen, ellei nyt joku 30-luvulla syntynyt isoäiti tai vanhoollislestadiolaiset lähisukulaiset. Mun mielestä jokaista kysymystä ei voi tulkita hyökkäykseksi, välillä tuntuu että toisten päätös tehdä lapsia on jo tälläinen hyökkäys velaa kohtaan. Ei ketään oikeesti kiinnosta toisten lapsettomuudet. Luulen että jos päätös olla tekemättä lapsia on itselleen selvä, kompleksiton ja kaunaton, ei jonkun viaton kysymyskään tai valtaosan (4/5 naisista) lisääntyminen pitäisi tuntua yhtään missään.

Liisa30

Omalla kohdallani lapsettomuus ei ole ollut oma valinta, vaan oikeastaan olosuhteiden seurausta. Erosin kolmekymppisenä ja yksi syistä oli se ettei mies osannut päättää halusiko lasta vai ei. Olimme yhdessä yli 10 vuotta. Eron jälkeen terveysasiani ovat menneet hyvää vauhtia alamäkeen ja nyt nelikymppisenä minulla ei ole kumppania eikä lasta. Parisuhteen muodostamista vaikeuttavat terveysasioiden lisäksi lapsuuden kokemukset ja huonot kokemukset miehistä.

Minulta on kysytty joskus miksi minulla ei ole lapsia ja työyhteisö kohtelee minua ala-arvoisesti sinkkuuteni+lapsettomuuteni takia. Omat ystäväni eivät ole asiasta kysyneet sen kummemmin ja olen iloinen oikeiden ystävien puolesta että heillä on perheet ja muuten suht hyvät elämäntilanteet.

Mieluummin onnellinen yksin, kuin onneton parisuhteessa.

Maailman napa?

Maailmassa on yli seitsemän miljardia ihmistä. On aika itsekeskeistä kuvitella, että kaikki haluaisivat elää elämänsä juuri sillä tavalla kuin itse haluaa elää omansa.

Vierailija

Miksi puhutaan lisääntymisestä, jos saa yhden tai kaksi lasta? Siinä vasta tuotetaan korvaava ihminen oman ja puolison tilalle, kaikki kuolevat kuitenkin. Lisääntymistä on useamman kuin kahden lapsen saaminen, mutta tässä voisi ajatella, että jos haluaa kolme tai useampia lapsia, voisi olla kiitollinen veloille, sillä kun yksi jättää tekemättä, joku muu saa tehdä enemmän. Ilman että lisäännymme. 

Kaunis,rietas ja onnellinen

Olen lapseton,eronnut ,keikkatyöläinen ja onnellinen.Enkä ole kellekään tilivelvollinen tekemisistäni.Enkä selittele valintojani.Elän ja annan muidenkin elää omalla tavallaan.

Vierailija

Miten toimistotyöläinen (mikä se edes on?) on jutussa niputettu turvallisuushakuiseksi ja rutiineja rakastavaksi, araksi? Toimistotyöhän on tänä päivänä mitä itsenäisintä ja vapainta kaikkine liukuvine työaikoineen, omaehtoisine priorisointijärjestyksineen, etätyömahdollisuuksineen, pilvipalveluineen mahdollista tehdä mistä maailmankolkasta hyvänsä ja työmatkan aikana vaikka lentokenttäterminaalissa. Aika harvassa taitaa olla tänä päivänä enää vielä 70- ja 80-luvulla tyypillinen eriytetty toimistotyönteko ja muun työn teko. Lisäksi moni läppärillä tai tietokoneella kaiket päivät työtä tekevä rentoutuu ja rentouttaa kehonsa vapaa-ajalla jollain laskettelulla, vapaalaskulla, sukeltamisella tai liikunnalla ylipäänsä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat