Sivut

Kommentit (46)

Rautapupu

Melekonen selittelijä täti! Ei maahan tulija tarvitse ymmärtää tippaakaan jos hän ei kunnioita meidän tapoja, meidän omassa kulttuuriympäristössä! Jos eivät kerran tiedä siitä mitään, niin sitten tulija aidatulle alueelle odottamaan oman kotimaan rauhoittumista että voivat turvallisesti palata. Virallisestihan ovat tulleet hakemaan turvaa, eikö vain. No silloin on syytä olla käytöksen sen mukaista !

Emma

Miksi turvapaikkastatuksella lomalle tulleita, seikkailuja ja parempaa elämää etsiviä pitäisi kohdata arjessa? Tuetaanko ja arvostetaanko Suomessa oikeasti tällaista hyväksikäyttöä ja pariutumista, jossa arabimiehet tulevat tänne seksilomalle, samalla tavalla kuin suomalaiset menevät Thaimaaseen? Suomalaiset vain maksavat lomansa itse, eivätkä kuppaa systeemiämme, joten siinä on "pieni" ero... Eikö ole parempi tehdä selväksi, että tällaisten ihmisten kanssa ei tahdota olla missään tekemisissä, joiden takia oikeasti hädässä olevia ei pystytä auttamaan? Katsotaan tilannetta uudestaan, kun se turvapaikka tai toissijainen suojelu on irronnut.

Miksi väärä käytös pitäisi palkita? Aletaanko me täällä pian antamaan murhaajille linnan sijaan kartanoja ja raiskaajille kymmenen neitsyttä ja näin tuetaan väärää toimintaa vai olisiko syytä harkita joitain keinoja, joilla turvapaikkajärjestelmän hyväksikäytön houkuttavuutta vähennetään? 

2/3 on vieläkin Migrin arvion mukaan elintasopakolaisia ja turvapaikkaturisteja...

Örmy

Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimpia maita. Nyt meitä syyllistetään rasismista ja maahan saapuvia, tasa-arvosta mitään ymmärtämättömiä tulisi sitten ymmärtää. Miksi ihmeessä, eikö heidän tulisi ymmärtää meidän kulttuuriamme ja toimia sen mukaan?

Zardoz

On oleellisempaa, että maahantulijat oppivat ymmärtämään suomalaista kulttuuria kuin että me alamme ymmärtää heidän kultuuriaan.  Jos minä olen kiinnostunut irakilaisesta tai afganistanilaisesta kulttuurista, minä matkustan sinne.  En oleta heidän ymmärtävän siellä alkoholinkäyttöäni tai tarjoavan kristillisiä messuja ja kirkkorakennuksia.

TSH 1,5/ inte samma här

Olen minäkin asunut arabikulttuurissa toisen vanhempani työn vuoksi 3 vuotta, ja nähnyt miten Lähi-Idässä useimpia naisia kohdellaan.

Islamin uskoisessa Lähi-Idässä ei ole suotavaa, että naiset paljastavat hiuksensa tai säärensä vieraille miehille, saati että liikkuisivat shortseissa tai minihameissa julkisilla paikoilla. Ulkona vapaa-aikana liikkumisen pitäisi tapahtua miespuolisen sukulaisen toimiessa saattajana. Yksin tai tyttöporukka kadulla leuhaavaa naista pidetään helposti huonona naisena. Vieraiden miesten kasvoihin, erityisesti silmiin suoraan katsomista pidetään uskaliaana ja viekoittelevana eleenä; naisten tulisi mieluummin liikkua pää vienosti painettuna. Mies saa edelleen Lähi-Idässä helpommin avioeron kuin nainen jne.

Itse pyrin välttämään paikkoja, joissa olen nähnyt useampia ulkomaalaisia miehiä kerääntyneinä enkä muutoinkaan liiku yksin iltaisin ulkona.

En hyväksy sitä, etteivät kaikki maahanmuuttajat halua ja/tai osaa toimia Suomessa maamme lakien mukaisesti. Tietojani (vanhoillisten) muslimien seurustelutavoista käytän kuitenkin konfliktien välttämiseen täällä arabimiehiä nähdessäni. En esim. voisi ikinä kuvitella meneväni Suomessa kysymään tietä tai kelloa joltakulta lähi-idän maahanmuuttajalta, ettei hän vain tulkitsisi viatonta kysymystäni halukkuudeksi lähempään tuttavuuteen.

-

Oikeasti hädässä olevia täytyy tietenkin auttaa, mutta miksi meidän suomalaisten pitäisi ymmärtää heidän kulttuuriaan? Eikös sen pitäisi mennä niin että heti kun turvapaikanhakija maahan saapuu niin hänelle opetettaisiin tämän maan tavat ja säännöt ennen kuin vapaasti tuolla pääsee kulkemaan? On tietenkin väärin leimata kaikki rikollisiksi jos osa turvapaikanhakijoista rikoksia tekee, mutta itselleni ainakin tulee ennakkoluuloja näistä tapauksista. Lisää opetusta niin ei voi enää kulttuurieroja syyttää!

Juupa Juu

Se on vaan niin ettei meidän tule sopeutua Arabien kulttuuriin vaan heidän meidän kulttuuriin. *Jos ei kelpaan niin vantaalta lähtee varmasti lentoja kotimaahoihinsa! Minä en ainakaan yhtään konkkanokkaa ja "alaikäistä" huomioi heidän kulttuurinsa perusteella vaan saavat käyttäytyä niinkuin täällä laki sanoo. Kukaan ei heitä tänne ole pyytänyt palelemaan ja raiskaamaan. Yllä olevan jutun kirjoittaja "asiantuntia" puhuu omasta mielestään järkeä, mutta ei huomioinut ettei yksikään Suomalainen ole näitä tänne pyytänyt vaan ovat itse tänne tunkeutuneet. Jos olot ei kelpaa niin GOOD BYE.  Tai ehkä ne parilla kympillä, hänen ikäisensä naiset,  ostelevat Rautatieasemalla näitä "alaikäisiä" tänne haluavat. DOMINAT.

Kolinkolin

Maassa maan tavalla ja nämä nuoret pikkukylissä asuneet pojat/miehet kyllä ymmärtävät kun heille kerrotaan eurooppaan tullessaan että naisia on kunnioitettava ja maan lakeja ja normeja noudatettava sekä maan kulttuuria kunnioitettava muuten löytää itsensä sieltä pienestä kotipitäjästä uudelleen. On ihan turhaa edes kuvitella että me eurooppalaiset naiset/ tytöt tulisimme hyväksymään täysin epäoikeudenmukaista ja sairasta naisten alistamista ja toisen luokan kansalaisena pitämistä.

Eurooppalaiste lainsäädäntöä on muutettava näiden pakolaisten oikeuksien kuten kansalaisuuden saannin ja sen menettämisen osalta, vähintään kymmenen vuotta rikoksetonta maassa oloa, itsensä ja perheensä elättämistä ja vastuunkantoa muuten paluulippu takaisin, se takaisi että jokainen turvapaikan saanut tekisi kaikkensa saadakseen oikeuden pysyvään asumiseeen ja työntekoon euroopassa,

Meidän velvollisuus ei ole ottaa takapakkia esim saavutettujen naisten oikeuksien kohdalla vaan tänne tulijoiden velvollisuus on elää maassa maan tavalla.

Kolinkolin

On täysin väärin että eurooppa hyväksyy sen että ns pakolaiset valtaavat asuinalueita joihin poliisilla ja viranomaisilla saati maiden kansalla ei ole asiaa. Juuri näillä alueilla naisten ja tyttöjen alistaminen kulttuurien nimeen jatkuu, meidän silmiemme alla ja hiljaisen hyväksynnän myötä, karmeaa kaksinaamaisuutta Euroopan päättäjitä. Mielestäni päättäjien ja viranomaisten on otettava vaikka maan puolustusvoimat apuun tyhjennettävä ja haja-asutettava ko alueiden ihmiset, laitettava heidät koulutukseen, työllistettävä, opetettava elämään eurooppalaisten normien mukaan.

Ei riitä että otetaan vastaan ns pakolaisia heidät on myös kolutettava yhteiskuntakelpoisiksi muuten tulevat sukupolvet on hukassa.

Vierailija

Ei se nyt länsimaisen ihmisen vika ole jos nämä ei täällä osaa käyttäytyä. Iphone on ollut 16 maan läpi tulleen matkan käytössä. Jos ei ole halua tai aikomustakaan sopeutua vaan tuoda asiat joiden takia "pakoon lähdettiin" tänne niin eikö se kerro jotain?

En ole rasisti vaan laitan itseni tässä ajatuksessa heidän asemaan...miten itse käyttäytyisit? Ja ennenkuin tämänkin selität kulttuurieroilla niin mieti saako sitä kulttuuria kitkettyä pois ja onko se niin multikulttuurista sekä upeaa jos heidät pitää aivopestä omaa tahtoaan vastaan länsimaalaisiksi että täällä pärjäävät.

Ihmeissään..

Ja taas tätä, että meidän pitäisi ymmärtää heidän kulttuuria! Eivätkö he voisi yrittää oppia meidän kulttuuria, kun kuitenkin istuvat päivät pitkät tekemättä mitään?

En minä vaatisi, jos lähtisin muslimimaahan, että he siellä ymmärtäisivät minua, vaan käyttäytyisin tottakai maan tapoja kunnioittaen! Opettakaa näille kouluja käymättömille maalaispojille sitten suomalaista kulttuuria, jos kerta otitte ne tänne avosylin.

Linkku

Miksi MEIDÄN pitäisi ymmärtää ja hyväksyä maahantulijoita? Maassa maan tavalla. Jos ei suomalaiset lait, säännöt ja tavat kelpaa niin pysyköön poissa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat