Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

No voi hellanlettas. Heti kun naiset eivät enää kollektiivisesti ole miestensä tossunalla, miehet kokevat tulevansa väheksytyiksi! Ihan oikein.

joikunainen

Mä olen varmaankin sellainen inhottava väheksyvä nainen. Olen usein vihainen miehelle ja siitä tulee huono omatunto. Olen usein miettinyt että mistä se kiukku kumpuaa. Arki on ollut jo noin 5 vuotta todella raakaa menoa. Käyn vuorotöissä ja lasten asiat on mun käsissä. Hengähdystaukoja ei juuri ole. Olen huolissani monista mm. lapsiin liittyvistä asioista, mutta miestä ei koskaan kiinnosta. Olen niin väsynyt, etten osaa enää nauttia edes juuri mistään. Lapsivapaita iltoja ei ole. Toisaalta tiedän niin hyvin miten vajavainen äiti olen. Olen usein neuvoton, mutta mitä muuta voi tehdä kuin yrittää. Pysähtyä ei voi. Ehkä oma epäonnistumisen tunne sitten purkautuu kiukkuna miestä kohtaan. Mikset auttanut minua onnistumaan, olemaan parempi äiti lapsille. Toisaalta kiukuttaa sekin, että miehellä on paljon enemmän vapauksia tulla ja mennä tai katsoa tv:tä tms. Se vapaus on jotenkin itsestäänselvyys ja oletustilanne. Siitä voidaan poiketa, jos minä käsken. Minun taas täytyy taistella jokainen vapaa hetki itselleni. Oletustilanne mun kohdalla on että olen joko töissä tai hoidan lapset.

Juuri näin

joikunainen kirjoitti:
Mä olen varmaankin sellainen inhottava väheksyvä nainen. Olen usein vihainen miehelle ja siitä tulee huono omatunto. Olen usein miettinyt että mistä se kiukku kumpuaa. Arki on ollut jo noin 5 vuotta todella raakaa menoa. Käyn vuorotöissä ja lasten asiat on mun käsissä. Hengähdystaukoja ei juuri ole. Olen huolissani monista mm. lapsiin liittyvistä asioista, mutta miestä ei koskaan kiinnosta. Olen niin väsynyt, etten osaa enää nauttia edes juuri mistään. Lapsivapaita iltoja ei ole. Toisaalta tiedän niin hyvin miten vajavainen äiti olen. Olen usein neuvoton, mutta mitä muuta voi tehdä kuin yrittää. Pysähtyä ei voi. Ehkä oma epäonnistumisen tunne sitten purkautuu kiukkuna miestä kohtaan. Mikset auttanut minua onnistumaan, olemaan parempi äiti lapsille. Toisaalta kiukuttaa sekin, että miehellä on paljon enemmän vapauksia tulla ja mennä tai katsoa tv:tä tms. Se vapaus on jotenkin itsestäänselvyys ja oletustilanne. Siitä voidaan poiketa, jos minä käsken. Minun taas täytyy taistella jokainen vapaa hetki itselleni. Oletustilanne mun kohdalla on että olen joko töissä tai hoidan lapset.

Erittäin hyvä kirjoitus! Kiitos! Tuntuu, että Heli Vaaranen on huolissaan pelkästään miehistä. Hänen asemassa oleva pitäisi osata ottaa molemmat osapuolet huomioon.

laiska, tyhmä, luuseri epäkelp...

Heli Vaarasen kirjoitus on oikea riemuvoitto narsistisille miehille. Artikkeli sai taas miehestäni pedon irti. Tähän asti olen jaksanut yrittää lasten takia, viime päivät ihan täyttä helvettiä.

Soikku

Kun vähänkin katsoo ympärilleen, niin kyllähän suurimmassa osassa perheitä vaimo päättää asiat. Vai onko joku muka kuullut miehestä, joka ehdottaa lomamatkan kohdetta, ja vielä saa vaimonsa suostumaan siihen? Kyllä sen kohteen päättää nainen, ja mies ei sano mitään, koska pääsee sillä tavalla vähemmällä.  Siitä taas seuraa, että vaimo ennen pitkää kyllästyy mokomaan joojoo-mieheen. Kaupassa kuulee usein, miten ilkeästi naiset puhuvat miehilleen. Kerran seurasin hedelmätiskillä, kun mies latoi appelsiinejä pussiin. Nainen karjahti kauempaa, että mitä ihmettä oikein teet, kyllä sun pitäisi tietää, etten tykkää appelsiineistä. Mies laittoi kiltisti appelsiinit pois, vaikka ilmeisesti itse olisi tykäinnyt niistä. Jouduin käyttämään kaiken itsehillintäni, etten puuttunut asiaan, joka ei minulle kuulunut.

Hulivili m 54

No minä nyt oon seurannut tätä kirjoittelua ja huomaa, että asenteet ovat pielessä.

Minä miehenä laitoin kaikki joulun kinkut, joulun herkut, sekä valmis auttamaan. Eikä minua haittais olleskaan vaikka naisekseni sattuisi isommalle lukenut (kumpa sattuiskii). Käsikätevyydessä mies näyttää oman osaavuutensa ja nokkeluutensa. Kotia pitää viedä yhdessä etiäpäin ja lapsiakin hoitaa yhdessä(lasten hoito opettaa miestäkin oivasti elämässä).Mielestäni nainen on myös se herkkä osapuoli, jonka seksuaalisuusaioita pitää osata miehenkin ohjata eikä ns. määrätä.(tätä juttua nyt riittäes vaekka kuinka pitkälle). MUTTA..

Mutta jonniinjoutavista kuukautisista metkutuksista en toki miehenä ota vastaa.

Entinen akka sai suloisesti lopputilin, kun sitä miestä haukutaan suvun nähden..asioita ei voitu yhdessä puhua. otettiin minunkin suku siihen mukaan (narsistisuus toimi). Siinäpähän sitten oamstakin suvustani valikoitui tietyt ihmiset, jotka hyväksyin sivistyneimmiksi.

Sehän tässä yhteiskunnassamme on surkein nämä sossutantat, jotka tällainen lasten äiti puhuu ja saa heti puolelleen ja ukkoa vedetään kuin pässiä narusta.Ainakin tuoss -90 luvulla vielä.

Aviolittoneuvontaan pitäis saada miehiä hoitamaan myös mukaan. Ja avioliitto neuvonta saada "aikanaan alkamaan".Täten näitten lapsten tulevaisuus olisi turvattua ja "tärkeää" työtä yhteiskunnassamme. Ja kun lapsuus onnistuu ihmisen elämässä, niin se kantaa sitä aikuisuuteen ja tuo hyvän "hedelmää".

Toivon kaikille hyvää ja onnistunutta pakkaspäivää.

Ei synny oikeutta ilman taistelua

# Naisten käyttämää perheväkivaltaa vähätellään. Kauan vähäteltiin koulukiusaamistakin, kunnes sen laajuus paljastui. Kysymys on samasta ilmiöstä kuin koulukiusaaminen. Tässä olisi jollekin aihe opinnäytetyöhön.

Naisilla on liikaa valtaa huoltajuuspäätöksissä. Äiti voittaa aina. Uhkaamalla ryöstää erossa lapset äiti voi jatkuvasti nimitellä, mitätöidä ja eristää miehen tämän sukulaisista.

# Ei koulussa muiden ainaisen pilkanteon kohteeksi joutuneessa tarvitse olla syytä. Luokan kellokas vain ottaa hänet uhrikseen. Samalla tavalla kuin kellokas nainen viehättyy vallasta heikompaa kohtaan. Naisten liian suuri valta huoltajuusratkaisuissa mahdollistaa naisten harjoittaman perheväkivallan.

# Tilanne korjaantuu vasta, kun lasten vuoroasuminen on tutkittava eron jälkeen aina ykkösvaihtoehtona. Naiset eivät tietenkään luovu etuoikeuksistaan. Ja naiset hallitsevat mediaa. Tästä ei haluta keskustella. Miesten syrjintä huoltajuusratkaisuissa selitetään "lasten edulla". Mutta miksi lasten etu on aina sama kuin äidin etu.

# Heikkojen miesjärjestöjen on  yhdessä otettava lasten vuoroasuminen tavoitteeksi.

ei taistelua ilman yhteistä rintamaa  (Aulikki Oksanen).

Vierailija

Ei synny oikeutta ilman taistelua kirjoitti:
# Naisten käyttämää perheväkivaltaa vähätellään. Kauan vähäteltiin koulukiusaamistakin, kunnes sen laajuus paljastui. Kysymys on samasta ilmiöstä kuin koulukiusaaminen. Tässä olisi jollekin aihe opinnäytetyöhön.

Naisilla on liikaa valtaa huoltajuuspäätöksissä. Äiti voittaa aina. Uhkaamalla ryöstää erossa lapset äiti voi jatkuvasti nimitellä, mitätöidä ja eristää miehen tämän sukulaisista.

# Ei koulussa muiden ainaisen pilkanteon kohteeksi joutuneessa tarvitse olla syytä. Luokan kellokas vain ottaa hänet uhrikseen. Samalla tavalla kuin kellokas nainen viehättyy vallasta heikompaa kohtaan. Naisten liian suuri valta huoltajuusratkaisuissa mahdollistaa naisten harjoittaman perheväkivallan.

# Tilanne korjaantuu vasta, kun lasten vuoroasuminen on tutkittava eron jälkeen aina ykkösvaihtoehtona. Naiset eivät tietenkään luovu etuoikeuksistaan. Ja naiset hallitsevat mediaa. Tästä ei haluta keskustella. Miesten syrjintä huoltajuusratkaisuissa selitetään "lasten edulla". Mutta miksi lasten etu on aina sama kuin äidin etu.

# Heikkojen miesjärjestöjen on  yhdessä otettava lasten vuoroasuminen tavoitteeksi.

ei taistelua ilman yhteistä rintamaa  (Aulikki Oksanen).

tässä on asiaa ja paljon :) ja tästä ja kuten myös helin koko kirjoituksesta ni kas kummaa NAISET ei usko ja väittää humpuukiksi ja sanoo että miehet on väkivaltaisia juoppoja

ei se ihan niin mene nykyään on paljon väkivaltaisia ilkeitä pettäjä juoppo naisia ja ne saa automaatisesti lapsen eron tullen mikä ei ole reilua

projektipäällikkö kotona

No voihan v....u! Kuulepas Heli mikälie... Kerronpas millaista nainen joutuu sietämään! Ekaksi...mies otti ja meni huoraamaan Viron reissulla kun odotin toista lastamme...siedin tämänkin tempauksen..päivittäin siedän ihmeellistä ääntelyä, mies ölisee, päästää jotain nakke nakuttaja tyylisiä ääniä tai sanoo jotain merkityksetöntä, mitä sylki suuhun tuo esim.spöket i skogen tmv. Olen alkanut epäilemään Tourette syndroomaa! Ryystää kahvia äänekkäästi, maiskuttaa niin, että ruoka näkyy hänen suustansa epämääräisenä mällinä...no, yritän kestää! Eikä tässä vielä kaikki! Kaikki tavarat, mitä hän tarvitsee tai mihin koskee, hän jättää aina lojumaan siihen mihin sen ensimmäisenä käsistänsä saa... Joka ikinen päivä käytän noin tunnin siihen, että siivoan hänen edellisen päivän sotkuja, miten helkutissa se ehtiikin sotkemaan niin paljon?! Hän tekee kyllä jonkin verran kotitöitä, oma-aloitteisuutta ei ole, joten jos jotakin tarvitsee tehdä, hänelle pitää siitä sanoa..vietkö roskat, voitko laittaa pyykit kuivumaan, menetkö lasten kanssa ulos jne ja lähes joka kerta tulee jotain valitusta kylkiäisenä avunpyyntööni. Joudun huolehtimaan lasten vaatetuksesta, vaateostoksista, ruoanlaitosta, järjestelystä ja lisäksi lasten kaverisuhteet, harrastukset..joudun pitämään kaikkia naruja käsissäni..ja kaikki tämä ilman tunnetta siitä, että mieheni on tukenani oikeasti. Asustaa vain samassa osoitteessa kanssamme...ja uskon, että lasten vuoksi. Seksuaalista kanssakäymistä ei ole eikä tule. Minun on täysi työ sietää tuota pettäjää silmieni alla. Eri asia, jos hän olisi jotain katumusta osoittanut tempustansa, mutta ei..jatkoi vain kuin mitään ei olisi tapahtunut! Ylimielisesti hän suuttuessaan sitten uhkailee aina erolla. Kuitenkaan siitä huolimatta, että olen sanonut, että hän voi lähteä heti eikä sitten 10v kuluttua, kun lapset ovat aikuisia, hän ei lähde. Kuules Heli, tiedän tuttavapiirissäni monta samanlaista pettäjätapausta..vaimot vain kestävät! En kuule yhtään ihmettele sitä, jos joskus vaimollakin usko loppuu ja tulee jotain sanottua! Mutta, sullahan varmaan on loistava mies eikö niin ja muutenkin tietty oot aika täydellinen!? Jos saat ukon rysän päältä kiinni, voi olla, että sinunkin mieli vähän muuttuisi!!! Ehkä tuokin artikkeli olisi ollut hieman toisenlainen sisällöltään...

Feministi

Olen kuullut miehestä, joka tekee (luojan kiitos) loma-ajan ajanviettoehdotukset, joita yhdessä toteutetaan. Hän ottaa myös kaiken vastuun perheen ruokataloudesta ja siivoaa oma-aloitteisesti. Mulla on se mies kotona.

Perheen ja kodinhoitoon liittyvät vastuut jakautuvat tasa-arvoisesti, kun ne yhdessä sovitaan. Minulla on pihan ja puutarhanhoito, pienet remontit, kaikki pyykkihuolto, vaatehuolto lapsille, muu siivous kuin matot ja lattiat. Mies hoitaa pankkiasiat, vakuutukset, autot, organisoi isommat remontit. Vastuu lapsista molemmilla sama. Koskaan en moiti miestäni muille enkä usko hänellä olevan myöskään syytä sellaiseen.

Julkisuudessa käytyjä keskusteluja seurattuani, ihmettelen, että heterosuhteita ylipäätään luodaan...niin suurta katkeruutta ja jopa vihaa tunnutaan tuntevan vastakkaista sukupuolta kohtaan.

miestäeiväkisinsaa

Kuulkaapas kun sudet haluaa saada saalista, niin naaras susi on se, joka kiertää sinun taakse ja hyökkää ensin ja sitten muut urokset. Niin on herarkia eläimissä. Menkää ja koetkaa. Naaras määrää monessa muussa kun vain viititte luontoon perehtyä.

No. Sanon näin, että koettakaatte ihmiset sivistyksellisesti ajatella ja viedä elämäänne eteenpäin. Yhden asian vain totean. Että Suomessa on asiat päin sheiniä. En pidä suomalaisen naisen ajtuksista olleskaan. Olkoon he ..missä tahansa. terve... ja näkemiin..

tasavahva

Naisella on pesänrakennusvietti, miehellä ei. Ymmärrän tasa-arvopyrkimyksen arvon, mutta miten se olisi tasa-arvoista, että mies toteuttaa naisen tarpeita? Miehelle riittää, että on katto pään päällä ja jääkaapissa ruokaa. Ero naisen tarpeisiin on huomattava. Tämän takia olen kokenut naisen kanssa asumisen aivan ylitsepääsemättömäksi esteeksi omalle onnellisuudelleni, vaikka muuten heistä kovasti pidänkin. On nimittäin täysin mahdotonta saada suomalaista naista, jolla kyllä on muuten monia hyviä yleistettäviä ominaisuuksia, ymmärtämään etten yksinkertaisesti tarvitse kotonani puoliakaan niistä tavaroista mitä nainen aivan välttämättömäksi kokee. Myöskään siivoaminen ihan joka vuosi ei ole niin justiinsa. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat