Sivut

Kommentit (28)

TM

Rivien välistä voinee lukea että, Aminin ex-vaimo, lapsen äiti, oli tuo uusperhettä ulkopuolelta torpedoiva taho. Ja oli kuka tahansa, saisi kyllä hävetä.

Vierailija

Aika vähän kyllä riittää pareilla nykyisin kärsivällisyyttä arjen keskellä. Jutussa sanottiin, että rakkautta kyllä riitti molemmin puolin, mielestäni siihen ei silloin KUKAAN ulkopuolinen voi väliin tulla. Tietysti voi yrittää "häiriköidä", tässä on ilmeisesti sellaista tapahtunut. Tämän sanon tilannetta paremmin tuntematta.

Äiti ja äitipuoli

Tuntuu vähän oudolta että ex-vaimolla olisi noin paljon valtaa. Äiti- tai isäpuolen ja lapsen suhde ei ole helppo - se vaatii sekä aikuiselta että lapselta paljon. Voi olla mustasukkaisuutta jne. Kyse ei aina ole siitä, että ex-puoliso yrittäisi mustamaalata uuden puolision, vaikka se olisikin helpoin selitys. 

Elämässä pitää voida nauttiakin

Sanonta "Kukaan ei voi tulla rakkauden väliin", on hyvä ja moni uskoo siihen.

Niin uskoin minäkin aikanani. Omien kokemusten perusteella voin kertoa, kyllä se on mahdollista, että liito hajoaa rakaudesta huolimatta. En ole koskaan lakanut rakastamasta puolisoani, mutta en vain voi elää omien arvojen vastaisesti.

Itse olen joutunut tekemään oman päätökseni pakon edessä. Jos täytyy valita avioliitto tai oma hyvinvointi, valitsen oman hyvinvoinnin siinä kohtaa, kun se alkaa olla uhattuna. Jos avioliitto uhkaa omaa hyvinvointia niin vakavasti, että on suuri vaara sairastua sen vuoksi vakvasti tai menettää täysin elämän ilon ja huumorisi.

Silloin on mielestäni aika laskea aseet ja lopettaa taistelu, on taistelu sitten toisen ihmisen aiheuttama tai oman puolison.

Sisareni sanoi hyvin "Kukaan ei tule kirjoittamaan muistokirjoitukseen tai hautakiveen, kuinka hyvä ihminen sinä olet ollut tai tuomaan sen kauniimpi kukkasia. Nämä eivät  lohduta sinua enää."

Tämä lause sai minut ajatteleen asioita ja päätin, että en halua oman kodin olevan taistelukenttä, vaan rauhan ja rakkauden linnake, jossa voin levätätä ja kerätä voimia seuraavaan päivään ja sinne on helppo tulla ilman ahdistusta.

Vaikeita ratkaisuja on joskus vaikea perustella ja kaikkia yksityiskohtia ei tietenkään kukaan muu tiedä, kun pariskunta itse.

Toivottavasti jokainen löytää elämänsä rakkauden ja sen, kenen kanssa on hyvä ja turvallinen olo.

Helmi

Suunnattoman suuri kiitos rohkeille Me Naisille ja Nilüferille, että nostitte tämän kipeän asian esiin. Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, jossa vastapuoli sabotoi ja manipuloi kaikin mahdollisin tavoin uutta muodostumassa olevaa perhettä. Puoliso on usein tässä tapauksessa haluton tai kyvytön tekemään mitään. Myös itse koin oloni ulkopuoliseksi, eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Kaikkea hyvää elämääsi!

Leeia

Nilüferi, sinulla on uskomattoman paljon saman asian kokeneita sisaria. Vaan itse en antanut periksi, eikä meillä leikitty uusperheen elämää ikinä. Miehen jälkikasvusta kyllä huomasi että kotoa oli lähetetty tuliaiset mukana, ja kysyin tätä ihan suoraan, että onko nämä jutut tuliaisia "pohjois-karjalasta?" Lapsesta huomasi että hän hämmentyi kysymyksestä.. Emme antaneet mieheni kanssa ex-vaimon hämmentää liitossamme emmekä kuunnelleet hänet ylväisiä vaatimuksiaan. Lopulta tunsin tai huomasin että hän antoi periksi..

Olen ollut lapsen kanssa kaveri, enkä yrittänyt olla mikään äitipuoli tai siitä puolikasta. Kerran lapsi totesi aivan yllättäin, että voisin hyvin olla hänen äitinsä? Hups! Melkein säikähdin ja sanoin, että oma äitisi ol sinulle se paras äiti, sovitaanko niin että minä olen se kakkosvalmentaja, silloin kun olet luonamme? Tämän jälkeen elämä on sujunut murrosiän-oikkuineen melkein lupsaksasti.. ja kaikki on toiminut vaikka muutimmekin mieheni kanssa jossain vaiheessa ulkomaille. Kun olimme nuoren rippijuhlassa ex-vaimon uuden perheen kotona (tietysti kysyttiin sopiiko tulla) hän halasi minua lämpimästi kun vein mukanani kukkapuskan äidille. Nykyään lapsi on täysi-ikäinen, mukava kaveri, asuu ja opiskelee toisella paikkakunnalla ja tuntuu hyvin viihtyvän. Ehkä siihen on auttanut sekin että on tottunut matkustamaan lappu kaulassa pienestä pitäen? Ja mikä ihaninta, hänestä on kasvanut toisia huomioonottava, ja uudet sirarukset ovat veljiä eikä mitään puolikkaita. Täytyy sanoa että elämässä olisi varmasti helpommallakin päässyt, mutta ehkä tarvitsin näitä kokemuksia kasvaakseni itsekin aikuiseksi. Kuka sen tietää..

Nassis

Kaikki meilläpäin tietävät että Aminin hermot hajosivat uran loputtua tylyllä tavalla-moni ex huippu-urheilija oireilee Aminin tavoin todella pahasti uran jälkeen

Vierailija

Äiti ja äitipuoli kirjoitti:
Tuntuu vähän oudolta että ex-vaimolla olisi noin paljon valtaa. Äiti- tai isäpuolen ja lapsen suhde ei ole helppo - se vaatii sekä aikuiselta että lapselta paljon. Voi olla mustasukkaisuutta jne. Kyse ei aina ole siitä, että ex-puoliso yrittäisi mustamaalata uuden puolision, vaikka se olisikin helpoin selitys. 

Jaa oudolta? "Jos se nainen on siellä, lapsi tule!" "Jos se nainen komentaa, lapsi ei tule!" "Jos sen naisen lapsi tulee sinne, meidän lapsi ei tule!" Tuohon eteen voi vaihtaa tuhannen syytä, minkä perusteella lapsi ei näe isäänsä. Kun sitä valtaa ei ole enää puolisona, jää jäljelle vaikuttaminen lapsen kautta. Kun vain ymmärtäisi, että eniten se sattuu siihen lapseen eikä suinkaan siihen entiseen puolisoon...

Ja kokenut myös tuon, että torpedoidaan lapsen tunteet. Tytärpuoli saattanut juuri kehua, että ollut mukava viikonloppu ja minä olen ihan kiva tyyppi ja lapsen palauduttua lähivanhemmalle, tulee viestiä kuinka meillä on ollu kurjaa ja mä olen kamala ämmä! Seuraavalla kerralla kuiskaa, että anteeksi kun haukuin, mutten halunnu että äiti on pahalla tuulella...

Eli kyllä sitä valtaa vaan on, kun siinä välineenä käyttää sitä lasta...

Mummo

Uusperheessä pitää olla kaikille tilaa, kaikkien on otettava oma paikkansa. Kukaan ulkopuolinen ei määrää, mitä perheen sisällä tehdään. Ulkopuolisten arvostelut pitää jättää omaan arvoonsa. Myös edellisistä suhteista tulevat lapset ovat tasa-arvoisia perheen jäseniä.  On hyvä, että lapsilla on monia heitä rakastavia aikuisia.

Nyt kävi niin, että rouvan "omat" lapset kärsivät ulkopuolisten  takia.  Tästä voi vielä rakentaa toimivamman perheen ja korjata "virheet" (ihmisten asenteet).  Ei pidä luovuttaa, jos rakkautta on.

Minä tiedän

Pahinta tässä on se, että lapset kärsii. Nili laittaa syyn tytön ja hänen äitinsä kontolle. Nili taitaa näin tehdä kulissia omille teoilleen. Pettäminen ei henkisesti ja fyysisesti omaa puolisoaan kohtaan ole koskaan hyväksyttävää. Taitaa itse manipuloida muita ihmisiä. Julkisuuden kipeä ollut alusta asti. Harmillista. Ajattelisi muitakin!

Totuus?

Ei voi syyttää muita omista teoista, kun itse on hakenut rakkautta, tukea ja ymmärrystä muualta. Pettäminen ei ole oikea tapa taistella suhteen ja perheen puolesta.

Minäkin tiedän

nimimerkki Minä tiedän
Etköhän eksy asian ulkopuolelle, nyt ei lehtikirjoitus koskenut pettämistä eikä pettämättä
jättämistä vaan ongelmia uusperheessä. Totta että lapset kärsivät, mutta paha olo on kaikilla
jotka seuraavat tilannetta sivusta. Tässä artikkelissa perheen äiti kertoi kuinka hän koki tilanteen.
Sinä taas lähdet mustamaalamisen tielle, mikä ei kovin kypsälle vaikuta.
Kaikki kunnioitus että joku rohkeasti kirjoittaa omalla nimellään ja naamallaan (kauniillakin vielä)
näin kipeästä aiheesta.
Sinun kirjoituksesta huokuu ainoastaan pahansuopaisuus.

nimimerkki minäkin tiedän

#pakkoollajulkkis

Ei pidä taas uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan. Aminin entinen avopuoliso on tahoillaan onnellisesti naimisissa ja ei ole koskaan millään tapaa yrittänyt Aminin suhteita sotkea. Nilufer voisi ottaa peilin käpälään ja miettiä mitä kaikkia kauheuksia on itse tehnyt.. ei kannattais puhua noin paljon paskaa,tulee vielä päivä kun joutuu sanansa syömään..

A

Monikin voi esittää olevansa tahollaan onnellisesti uudelleen naimisissa, mutta silti samaan aikaan tehtailee ex-puolisosta ja tämän uudesta kumppanista mm. perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja haastaa vuosi toisensa perään uudelleen oikeuteen lapsista. Joskus pitäisi ymmärtää, että päälle näkyvä "kiltteys" ja "normaalius" ovat vain kulissia ja ihminen sen takana on oikeasti sairas ja kostonhimoinen. Harva näitä tekoja tekevä niistä julkisesti kertoo edes ystävilleen..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat