Artikkelista: Alttarille saattaminen: häätapa vai epäkohta?

Kommentit (3)

Vierailija

Tottakai se morsiammen luovutus on naista alentavaa! Menin itse naimisiin 80-luvun puolessavälissä ja silloin oli minulle ja perheelleni itsestään selvää, että kättä ei pyydetä ja astelemme sulhasen kanssa kahdestaan alttarille. Naisten itsenäisyys on mennyt takapakkia viime vuosikymmenen ulkonäkö- ja häiden degeneraation aikana. Häistä on tullut näytös, Disneymäinen prinsessapäivä, joka on häävieraiden kannalta pitkäveteistä ja morsiusparia alentavaa. En ole feministi sanan varsinaisessa mielessä mutta ihmettelen eivätkö morsiammet ymmärrä mitä eri tapoihin sisältyy, mitkä ovat merkitykset ja viestit, joita lähetätte. Kristillisessä vihkimisessä mies ja nainen ovat tasa-arvoisia, joten luovutus voisi sopia paremmin maistraattiin tai uskonnottomaan juhlaan.

Vierailija

olen ollut aikakin 200 perinteisissä häissä ja minua puuduttaa niissä se että niissä kaikissa on kaikki mennyt aina täsmälleen samalla kaavalla samat häämarssit samassa järjentykselle samat häävalssit jne ainoa joka muuttuu on hääpuku

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat