Sivut

Kommentit (196)

Lilli

Minä olin hämmästynyt luettuani kolumnin. En voi sanoa, etten koskaan ole kokenut häirintää, mutta niin on tapahtunut todella harvoin. Nuorena n.13v- 17v.sain kyllä kiusallista huomiota, kun rintani kasvoivat melko kookkaiksi. Sitten opin suhtautumaan siihen, enkä antanut sille paljon painoarvoa. Olen ollut aina aika suorasanainen, ja antanut lähentelijän kuulla mitä hänestä ajattelen.

Herrasmiehet sukupuutossa

Naisten julkinen kommentointi kaiken kaikkiaan on lisääntynyt, kiusaaminen, huono ja asiaton käytös, uhkailu, törkeä nimittely jne. Herrasmiehiä ei enää vain enää kasvateta? Itse koin häirintää ehkä vielä yläasteikäisenä, mutta en enää myöhemmin; johtui kai puutteista ulkonäössä ja kipakasta kielestä. Tai vain hyvästä tuurista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olin hämmästynyt luettuani kolumnin. En voi sanoa, etten koskaan ole kokenut häirintää, mutta niin on tapahtunut todella harvoin. Nuorena n.13v- 17v.sain kyllä kiusallista huomiota, kun rintani kasvoivat melko kookkaiksi. Sitten opin suhtautumaan siihen, enkä antanut sille paljon painoarvoa. Olen ollut aina aika suorasanainen, ja antanut lähentelijän kuulla mitä hänestä ajattelen.

Toisin sanoen olet siis oppinut hyväksymään seksuaalisen häirinnän osana normaalia elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tilastot kertovat, että tietyt maahanmuuttajaryhmät syyllistyvät törkeisiin raiskauksiin 17 kertaa useammin kuin kantasuomalaiset.  - Kolumnissa on annettu sellainen kuva, että "ihan samalla tavalla me suomalaiset..."  - Se ei kuitenkaan ole totta.

Tuo tilasto johtuu ihan puhtaasti vertailtavien ryhmien kokoerosta. Yksi raiskaaja pienessä maahanmuuttajaryhmässä edustaa huomattavasti suurempaa osuutta koko ryhmästä kuin yksi suomalainen.

Nupina

Tämä oli niin totta myös itseni kohdalla juuri tuossa ikähaarukassa, vaikka en edes ole koskaan ollut kovin hentoinen tai arka. Eniten järkytti kuitenkin nuorena ne muutamat kokemukset kun vastaan tuli miehiä, jotka pyrkivät enemmänkin alistamaan kuin seksuaalisesti lähestymään. Ehkä olin liian vahva heidän makuun, mutta silloin en asiaa niin nähnyt vaan kohtaamiset järkyttivät (varsinkin ne pari kertaa kun jutut menivät väkivallalla uhkailuksi).
Hyvä kolumni! Tärkeä asia, josta liian vähän puhutaan.

Jari Lipsanen

Ei useammin vaan todennäköisemmin. Jos esim. tapahtuman todennäköisyys on 0.1 promillea on 17 kertainen todennäköisyys 1.7 promillea. Raiskauksien suhteet todennäköisyydet ovat pienempiä kuin oheisessa esimerkissä. Tämä ei tee tietenkään raiskauksista hyväksyttävämpiä.

Menisti

Seksuaalinen häirintä on kiinteä osa elämää Suomessa, koska naiset eivät yleensä lähesty miehiä, ikinä. Tai jos lähestyvät, niin sellaista miestä, jota lähestyy 20 muutakin naista samassa baarissa. Joka jeppe on ottanut tästä opikseen, että naisten juttusille pitää mennä, koska ne ei tule luokse. Ja baarissa tämä kadulla seksuaaliseksi häirinnäksi kuvailtu käyttäytyminen on ilmeisesti vaan flirttailua.

Asia korjaantuu sillä, että naiset keräävät enemmän rohkeutta ja pyrkivät tasa-arvoa kohti tässäkin asiassa.

Näin siis kotimaisten miesten kohdalla, mutta "poliittinen keppihevonen" jäi vähän mysteeriksi. Haluatko, että tästä kulttuurierosta, jossa naiset ovat alemmassa asemassa maahanmuuttajien kotimaassa, ollaan vaan hiljaa? Vai mitä pitäisi tehdä?

Vierailija

absoluuttinenkin määrä olisi siis oltava suomalaisia suurempi raiskausten määrässä, ennenkuin ilmiön voi huomioida tai tehdä asialle mitään. se on aika paljon pippelin käyttöä vaadittuna, muutaman prosentin kansanosasta.

Matti-76

Olipa käsittämätön kommentti sonaatilta. Itse suomalaisena miehenä en todellakaan tunnista minkäänlaista seksuaalista häirintää naisia kohtaan, en itseltäni enkä lähipiirin käytöksestä. Ja sitten väitetään, että suomalaisissa kodeissa raiskataan, mutta niistä ei puhuta. Kuulostaa aika käsittämättömiltä väitteiltä. Täällä jos missä nainen uskaltaa avata suunsa mikäli kokee vääryyttä.
Sen sijaan ulkomailla aika paljon liikkuneena uskallan väittää, että naisten häirintä on huomattavasti yleisempää - varsinkin ei hunnutettujen.

Vierailija

Miksi ei huomioida naisten häirinnästä, koska se imartelee miehiä, mutta myös provosoi. Pitäisi olla tasapuolinen uutisoinnissa, eikä provosoida feminismiä pahempiin tekoihin.

tavis

Henkilökohtainen on poliittista Anu Silfersbergillä. Muiden feministien tapaan omakohtainen kokemus riittää tekemään yleistyksen naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta häirinnästä! Jonkun toisen kokemus voisi kertoa, miten mieheen on kohdistunut seksuaalinen häirintä, naisen taholta. Sekö, että Anulle on joku huudellut, tekee seksihäirinnästä maan tavan? Ei. Se tekee, että seksuaalinen häirintä on yhteiskunnassa institutionalisoitu, toisin sanoen sitä ei pidetä vääränä. Tiedättekö, minullekin on huudeltu. Mutta en ole nainen vaan mies. Minkäänlaista loukkausta en ole kokenut!

ei vakuuttunut

Ja mitkähän tilastot nämä ovat? Kuinka luotettavia ne on? Mitenhän ne on tuotettu kun tätä aihepiiriä on ollu pirun hankala tutkia tilastollisesti länsimaissakin? Näin vinkkinä: olisi hyvä tukea tällaisia väitteitä lähteillä. Muuten jää vähän tällaiseksi "kuulin että eräs mystinen ulkomaalainen kansa on vielä kauheampi barbaaripesä! TIEDE SANOI NIIN, MINÄ VANNON! Mutta ei mulla oo nyt mitään konkreettista näytettävää mutta kyllä se tieto tuolla jossain on!" heitoksi. :) Turhaa lietsomista ja väärän tiedon levittämistä näennäisellä auktoriteetilla, jolla ei ole pohjaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat