Artikkelista: Narsistin puoliso kertoo

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Itsekin löysin paljon samaa... Aiemmin en ole edes epäillyt ex-miehen olevan narsisti, mutta ihan liian paljon löytyi samaa... Kiitos, että olet jakanut tarinasi meille. Onnellisia päiviä elämääsi :)

Vierailija

Jumalan siunausta sinulle, rukoilen, että pääsisit vihasta ja arvet elämässäsi paranisivat lopullisesti. Olet kärsinyt uskomattoman paljon. Olet totisesti ansainnut parempaa. Kaunista, onnellista kesää sinulle ja uudelle perheellesi!

Vierailija

Minä elin 22 vuotta narsistin kanssa ja luulin että kaikki vika on minussa. Erossa menitin lähes kaiken vaikka yhteen mennessämme minulla oli omaisuus. Nyt jo aikuiset lapsenikin hän on saanut puhuttua minua vastaan ja ainoastaan tyttäreni on kanssani. Monikaan ei minua usko, olihan hän niin täydellinen mies monien mielestä, minä se paha osapuoli edelleen, käyn terapiassa ja toista vuotta. Avioliittoni oli todellenen helvetti.

Vierailija

Tiedän mistä puhut, lähdin onneksi heti kun sain tietää olevani raskaana, viimeinen pahoinpitely tapahtui silloin kadulla ja sen jälkeen päätin etten enää voi elää exmieheni kanssa. Se oli elämäni paras päätös.

Vierailija

Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä. Pahinta oli se, että sai uskoteltua sukuilaisilleni, että minussa on vika. Siskoni vielä kehtasi kommentoida, että hän on exäni kanssa hyviä ystäviä ja jatkaa eromme jälkeenkin tuttavuutta hänen kanssa. Voi ei :(
Exani ei kuitenkaan nähnyt mitään hyödynnettävää siskossani, joten yhteydenpito jäi.
Siskoni on narsisti ja mitä tuollaisella onkaan annettavaa toiselle samankaltaiselle.
Valehtelevat toisilleen, eikä kumpikaan ei usko kumpaakaan ;D
Kymmenen vuotta meni, että sain itseni jollain lailla kokoon.
Hyvää ja kaunista kesää toivottaen!

Vierailija

Saana; Tarinasi on liiankin tuttu, olen itse kokenut paljon samaa. Lähtö parisuhteesta oli elämäni paras päätös ja olen saanut elämäniloni hiljalleen takaisin.

Vierailija

Voi, tämä on niin tuttua.
Isäni on narsisti. Äitini on ollut hänen kanssaan yhdessä pian 17 vuotta. Minä muutan pian kotoa pois, ei tarvitse enää pelätä voimistuvia ääniä oman huoneen ulkopuolella. Mutta huoli jää. Miten nuoret sisarukset ja ennen kaikkea äiti selviävät.
Ehkä jonain päivänä...

Vierailija

Kauheaa, miten narsisti voi manipuloida ihmisiä... epäilen, että miespuolinen ystäväni seurustelee, tai on avosuhteessa narsistin kanssa. Tämä nainen lähti aikoinaan kävelemään suhteesta, mutta keplotteli itsensä takaisin hyvinkin helposti, vaikka oli pettänyt ystävääni pidemmän aikaa. Nykyisin kun kysyn ystävältäni, miten hän on voinut antaa pettämisen, ja kaiken muun pahan mitä nainen on hänelle tehny, anteeksi, ystäväni vastaa että: "se oli väärinkäsitys". Niinpä niin.... Erossa ollessaan nainen ei ikinä tunnustanut pettämistä, ei tuntenut koskaan minkäänlaista häpeää lähdöstään ja tai siitä minkälaisia henkisiä kärsimyksiä aiheutti ex-miehelleen, vaan kehtasi syyttää tätä huonoksi isäksi ja uhkasi sosiaaliotoimistolla jos mies ei anna naiselle sitä ja tätä.
Ystävälleni on yritetty sanoa naisesta, mutta nainen kertakaikkiaan osaa manipuloida ja kiristää... naisesta löytyy samoja piirteitä kun artikkelin ja monien muiden esimerkkien narsistisista henkilöistä: nainenkin osaa olla todella miellyttävä ihmisille, jos vain kokee siitä jotenkin hyötyvänsä. Vika on aina muissa, ei itsessä. Fyysistä väkivaltaa hän ei tietääkseni ole harrastanut, mutta henkinen väkivalta on läsnä.
Haluaisin ystäväni pois tuosta suhteesta, mutta toista ei voi auttaa, mikäli hän ei apua suostu ottamaan vastaan....

Vierailija

anonyymiltä anonyymille ,narsistisuus on myös monen julkisen viran ja hallituksen vitsaus .kateus syntyy rikkauksista ,omaisuuksista ja niiden tuotosta ja tileistä tälläisiin pääsee ,kiinni ,valtioit .ja sitten ne uskottelee ,että omaisuus on heidän .kateutta lisää ,vielä pitää kotia omaisuutta muille näyteillä .suomihan on kuuluisa presidentteineen tästä .sitten on suku joka myös velkoihin myy ja valtiolle ihmisen kykyineen kun ei itse muuten saisi mitään .tosi kärsimys minäkin anonyymi ,odotan että valtio vie pers.kankut pois minun omaisuudestani ja korvaa ,korvaa kärsimykset .

Vierailija

Se ei vielä riitä, että narsisti puoliso vie sinulta kaiken minkä voi. Kun olet selvinnyt hengissä, niin alat seurailla ja huomata näitä oireita lapsissasi. Luulen, että narsismi on periytynyt ainakin yhteen lapsistamme. Olen noidankehässä kierouden kanssa. Väärinkäsitykset vaan jatkuvat.

Vierailija

Minäkin elin narsistin kanssa yli 20-vuotta, nyt olemme eronneet. Eron jälkeen aloitimme riitelyn lapsista ja omaisuudesta. Lapset asuvat isän luona ja näen heitä vain isän ehdoilla. Vanhimmat lapset uskovat isän puheita ja uskon että edessä on vielä pitkä tie että saan välit lapsiin taas kuntoon. Lapsista erossa olo on tosi tuskallista, mutta pikkuhiljaa olen opetellut elämään uudestaan!

Vierailija

Ei, kukaan ei usko narsistin olevan ilkeä ihminen. Hän on ulospäin niin hymyilevän ystävällinen. Sinussa on kaikki vika. Ja mikä saa sinut jäämään tähän väkivaltaiseen suhteeseen? Omanarvontunteesi on nollassa, olet kasvanut patterin valissä, et ole saanut lapsuudessa rakkautta ja hyväksyntää, vaan tämä tuomitseminen tuntuu niin tutulta. Sitten saapuu kuvioon vielä mustasukkaisuus, ei voi katsettaan kääntää huoltoaseman kahviossa tiettyyn suuntaan kun saa syytökset jonkun uroon perään katsomisesta. Riitatilanteissa aina minä olen se joka olen aloittanut ja josta kaikki on alkanut. Hänessä ei ole koskaan mitään vikaa, joten hän ei koskaan pyydä anteeksi. Riitaa ei koskaan sovitella anteeksipyytämällä. Miksi siis aina palaan hänen luokseen kun olen lukuisat kerrat mustelmilla hänen luotaan lähtenyt. Hän soittaa, tekstailee kauniisti perääni ja uskottelee kauniimmasta tulevaisuudesta, mutta jos osaisin luke viestit oikein, niissä on aina se mutta, mutta kun sinä... Itseluottamukseni on paperia ollut jo pitempään, olen kuitenkin havainnut jotakin mitä minulle voi ja saa tehdä, mikä on oikein ja mikä ei ole oikein. Kuuntele sisintäsi. Ikuisesti ei sinua voi käyttää hyväksi!

Vierailija

Niin tuttua... itse olen vuosikaudet elänyt perhehelvetissä, vuosia käynyt erilaisissa keskusteluissa, vasta viime aikoina uskaltanut avoimesti tunnustaa: elän narsistin kanssa. Kamalaa on se, että ollessani nuorempi kohdistin kaiken sen tuskan, pelon, ahdistuksen, pahan olon, syytökset... itseeni. Viiltelin itseäni, koska se auttoi henkistä tuskaani. Narsisti ei sitä tietenkään ymmärtänyt, pilkkasi vain ja sai entistä enemmän ulkopuolisille näytettyä sitä, että minussahan se vika on, minä olen hullu. Nyt en enää ole viillellyt itseäni, mutta käytän mieliala-, ahdistus- ja nukahtamislääkkeitä :( Siksi, koska sisäinen elämäni on riekaleina, en jaksa oikein mitenkään. Ja minulla on lapsiakin hoidettavana. Hirveää on sekin, että narsistimies aloittaa aina sen sata businessta, rahaa ei kuitenkaan tule perheen menoihin eivätkä minun rahani yksin riitä. Kommentti on vain: "Koita pärjätä." Ja sitten suuttuu minulle, kun en maksa hänen suurta puhelinlaskuaan. Aina, jos jokin menee pieleen, syy on jossakin muussa, ei koskaan hänessä. Keskusteluapua minulla on, mutta se ei tietenkään tätä elämääni muuta. Itse olisin siinä ainut mahdollisuus sen muuttamaan, mutta en pysty, jaksa, uskalla... ainakaan vielä. Olen niin lopen uupunut, että odotan vain iltaa, että saan lapset nukkumaan ja itse otettua lääkkeeni ja saan paeta tätä kamalaa elämääni uniin. Toivon sydämestäni ja rukouksissani voimia kaikille narsistin uhreille.

Vierailija

Muista että sinä et voi pelastaa kuin itsesi. Äitisi tekee omat ratkaisunsa itse vaikka se kuinka kurjalta sinusta tuntuukin. Ja pidä varasi valitessasi puolisoasi sitten joskus. Äitini on narsisti, ja tajusin valinneeni puolisokseni samanlaisen. Olin tottunut huonoon kohteluun jo lapsena enkä osannut aikuisenakaan parempaa haluta. Avioero oli elämäni paras päätös, mutta helppoa se ei ollut yhteisten lasten takia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat