Kommentit (7)

Nina

Taas joku yrittää epätoivoisesti saada hyväksyntää omille teoilleen. Todella säälittävää. Pettämistä ei tarvitse antaa ikinä anteeksi.

elämäni erehdys

Exmieheni syytti minua pettämisestä melkein koko avioliittomme ajan. Kun sanoin hänelle, etten koskaan alentuisi tekemään sellaista ei uskonut minua. Syyttäminen  paheni vain. Törkeintä oli, että hän huusi kaiken kolmen teinimme kuullen.   Kerran toi eräs hänen tuttunsa jonkun paperin hänelle kun istuimme kahvipöydässä. Kysyin haluaisiko mies kahvia, ei halunnut. Tämän poistuttua mieheni syytti minua, että olin kutsunut miehen meille. En ollut nähnyt miestä ennen. 

20 aviovuoden jälkeen ehdotin eroa, kun hän oli kolme kuukautta ollut kaikki viikonloput naisen luona . Nainen oli ent. työkaverimme ja ystävämme. Ei kertonut edes lapsilleen, että on poissa kotoa ja mihin on mennyt. 

Nainen tulee silloin tällöin miehen mukana lasteni perhejuhliin. En koskaan puhu hänen kanssaan, en 30 vuoteen. Kun exmieheni oli muuttanut pois tulivat selittämään tilannetta, mutta kummankaan suu ei auennut ja lähtivät pois vartin kuluttua.

En anna hänelle koskaan anteeksi. En koskaan keskustele hänen kanssaan. Hän irvailee minua lähes joka kerta, kun on mukana lasteni perhejuhlissa.

Vierailija

Ja itse en ymmärrä ihmisiä jotka kuvittelevat omistavansa toisen.

Eläinlajina olemme olleet yksiavioisia ehkä vajaat sata vuotta, joten uskollisuus jos mikä on epäluonnollista ja epärealistista. Parisuhde on päätös viettää aikaa yhdessä yhteisten päämäärien eteen, eikä se ole omistussuhde toiseen.

Pidä huolta omista tekemisistäsi ja mieti miten voisit olla parempi partneri, äläkä tukehduta partneriasi.

Ja tämä naiselta joka ei ole pettänyt, mutta joka ei ole kiinnostunut vahtimaan ketään miestä, ja jolle toisen sekstailu jonkun muun kanssa ei ole ollut maailmaa kaatava asia.

Vierailija

Parisuhde on kahden kauppa. Siinä pitää olla selvät sävelet. Jos haluaa vapaan suhteen niin ollaan rehellisiä alusta pitäen.
Suhteessa voi olla vapaa pettämättä silti kumppaniaan.

Mies22v

Jes. Totta tuhiset. Itse en ymmärrä miksi keksitään tekosyitä eikä myönnetä että on munannut pahasti. Oma periaatteeni on että jos petti tulee heti ero - oon jo samana iltana muualla tai heittänyt tyypin pihalle. Syistä voi keskustella, mutta henkilö petti ja on poispyyhitty. Vaikka pettämisen osasyy olisi minunkin käytöksessä, henkilö kuitenkin petti eikä KOMMUNIKOINUT asiasta jotta olisimme voineet keskustella. Tekosyy on aina tekosyy, ei muuta. On totta, että vikaa voi olla mussakin mut pyrin olemaan toiselle henkilölle läpinäkyvä siitä missä mättää - teen mikä on oikein vaikka se joskus tuntuisi vaikealta - ehkä se tekee minusta vähemmän jännittävämmän mutta kuitenkin se on oikein. Parisuhteissa pitää osata kommunikoida! Järjellä. Rationaalisesti. Objektiivisesti tunteilematta.

haista home

Pettäjät ja salarakkaat on alinta ihmissaastaa ja joutasivat kaasukammioon. samaten näiden paskaläjien ymmärtäjät kuten sinä

Vierailija

Tässä annetaan suurimmaksi osaksi ihan typeriä selityksiä sille, miksi pettämisen anteeksianto on vaikeaa. Lisäksi syyllistetään petettyä. Mikään näistä syistä ei päde minuun ja silti on niin hirvittävän vaikeaa päästä yli. Miksi? Koska toinen on pettänyt luottamuksen niin perusteellisella tavalla ja teeskennellyt koko ajan normaalia. Kaikista pahinta on se päin naamaa valehtelu. Kyse ei ole anteeksi antamisesta vaan siitä, voiko toiseen enää ikinä luottaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat