Kommentit (7)

olio

Yksi mistä tunnistaa suomalaisen, on pukeutuminen ristiriitaisesti. On sekä juhla- että arkivaatteita ja -tyyliä. Naisella esim. permanentti huolella kiharrettu, meikkiä, yleensä huulipunaa, puolijalokivikorvakorut ja muut juvelit, melko isot, jonkinnäköinen ulkoilutakki tai pusakka, suorat kangashousut ehkäpä prässillä ja mukavat kengät, lenkkitossut tai sandaalit, käsilaukku. Miehillä pusakka ja prässihousut sekä mukavat, pehmeät kengät. Lenkkarit ovat myös vaihtoehto. Ihan söpöä, vaikka ei tyylikästä :) Pitääkö aina?

Kädet vapaana

Missä mies kuljettaa turvallisesti lompakkoa, kännykkää ja aurinkolaseja ellei vyölaukussa? Antakaa vinkkejä. Tärkeintä on taskuvarkaille hankala kohde.
Rannelenkkilaukku ei ole hyvä, eikä varma.

caramba

Taas kun olin Tallinnan reissulla,laivalla näki todella rumaa ja tylsää pukeutumista,varsinkin Suomimies,ei ihan landeryysyillä lähdetä matkoille,siitä tyylistä tunnistaa heti mistä maasta tullaan.

schweinhund

Eiks nää vyölaukut ole ollut pois muodista jo 20 vuotta. Itse kävin viime talvena Malagassa ja Dublinissa. Ihan hyvin pärjää lompsa taskussa. Vyölaukkua en ole ikinä käyttänyt. 20 vuotta sitten lompsani varastettiin Tallinnassa, oma syy kun olin kännissä ja ostin postimerkkejä Postissa liian leväperäisellä tyylillä.

Kyllä suomalaisen naisen lomakohteissa tunnistaa, suomiface ja brittiläinen työväenluokkainen vaatetus ja olemus. Tosin nykyään alkaa olla  yhä vaikeampaa tunnistaa ellei kuule puhetta.

Vierailija

Siis nuo jutu on niin totta! Itsekin olen huomannut reissatessani esim Italiassa, että ainoat humalaiset ketä nään onkin sitten suomalaisia, olivat ne sitten täällä tai siellä päässä. Viimeksikin ihmettelin kun näin humalaisen,mutta hänkin osoittautui suomalaiseksi kun pääsimme lähemmäs...

On todella noloa tuolla maailmalla, miten esim suomalaiset työporukat käyttäytyy lentokoneissa, kun ne juo jo mennessään itsensä kamalaan kuntoon!

perunansyöjäporo521

En suostuisi esiintymään julkisesti vyölaukkua käyttävän miehen kanssa. Paidassa kannattaa olla rintatasku johon voi laittaa tärkeimmät tavarat. Tavaroita voi pitää myös housujen taskuissa. Siis sellasten monitaskuisten puolipitkien housujen joissa on myös vetoketjutaskuja. Nehän on varsin mukavatkin. Turha vänkää vastaan. Miten se voi olla niin vaikeeta.

Ranskassa ja Italiassa suomalaiset tunnistaa helposti. Ovat rumasti pukeutuneita, kovaäänisiä ja vaikuttavat sivistymättömiltä. Tein itsekin Roomassa karmean virheen menemällä hienoon kauppaan väärissä vaatteissa. Toisaalta me suomalaiset mennään ihan hyvin muista perunansyöjistä kuten balteista joten ei tarvitse välttämättä hävetä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat