Sivut

Kommentit (19)

PerusÄijä

Vierailija kirjoitti:
Mitä toi sukupuolineutraali elämä tarkoittaa?

Varmaan sitä, että elämä ei ole kahlittu johonkin tietyn mies- tai naisroolin toteuttamiseen.. voi tehdä asioita miettimättä, että onko tämä nyt miesten vai naisten juttu.

Trt

Eikä tyttöjen tai poikien roolin toteuttamiseen. Poikavauvan voi pukea vaaleanpunaiseen. Ja pojalle kuuluu hankkia myös nukkekoti ja tytölle junarata.

tasapuolineutraalikyselijä

Onko kaikilla julkkiksilla yhteinen "sivupersoona", joka määrää noin sanomaan, vai onko jokaisella oma erikseen? Onko "sivupersoonan" arvomaailman omaksuminen ehtona päästä julkkikseksi vai saako julkkis sen vasta ensimmäisessä istunnossa?

Sukupuolineutraalius on sellaisten urosten (ja monien naaraidenkin) filosofia, jotka ovat mm. sukupuolisesti sidottu kehoon, joka ei voi tulla ei-toivotusti raskaaksi tai kuvittelevat hoitavansa ongelman siten, ettei tule tunnonvaivoja jälkeenpäin.

Ladies' Home Journal: Seksin korostaminen on tuonut inhimillistä kurjuutta, kuten psyykkiset vammat avioerolapsille ja eronneiden ahdistava tuska. Kurjuuteen sisältyy sukupuolitautien epidemian lisäksi yksinhuoltajaperheiden määrän pandemia ja lähes lasten iässä olevien tyttöjen tuleminen äideiksi.

grillit huurussa

roolit tuli tuolla esille, isyydestä.Arvostan itse vahvaa miestä! ja ne on harvassa,antaa arvon naiselleen.Minusta se suomessa harvinaisuus tai ei kohdalle osunut

tosinainen94

Sukupuolineutraalisuus on mahdottomuus koska sukupuolet ovat erilaisia.
Sukupuoliroolit ovat kyllä ihan luonnollinen asia, ihmisillä(koko ihmiskunnan historian ajan ihmisillä on ollut käytössä sukupuoliroolit) kuten myös lähes kaikilla eläimillä on sukupuoliroolit(uros metsästää,rakentaa,suojelee ja naaras hoivaa).
Naisista ei ole miestenrooliin , naiset eivät sovellu haastaviin töihin,johtajiksi,rankkoihin töihin, naiset soveltuvat hyvin kotitöihin ja hoivaamiseen.
Jo lapsista asti tytöt ja pojat pitäisi kasvattaa omaan sukupuolirooliin koska se on luonnollista, sanoi feministit ihan mitä vain. Nuket on tyttöjen leluja ja autot poikien.

Totuuden ystävä

Sukupuolineutraalius on oikeasti kulttuurimarxistinen käsite, jolla pyritään vääristämään todellisuutta. Yksinkertaistettuna ja kärjistettynä se on sama, jos sanottaisiin, että ei ole olemassa sukupuolia. Sukupuolineutraalius -käsitettä käytettiin esim. homoseksuaalisen politisoituneen liikkeen avioliittopropagandassa tasa-arvoisuuden kanssa. Todellisuudessa homoseksuaalit halusivat erityisoikeuden avioitua samaa sukupuolta olevan kanssa, vaikka heteroille se ei ole sallittua. Kyseessä oli klassinen kulttuurimarxistinen käsitekikkailu, jolla hämärrettiin todellisuus.

Vierailija

Erittäin moni nainen ja mies vastustaa feminismiä ja hyvä niin koska feminismi on ihmisyyttä vastustava "liike".
Feminismiä kannattaa hyvin pieni vähemmistö naisista ja miehistä.
Sukupuolineutraalisuus on mahdottomuus koska maapallolla on naisia ja miehiä.
Sukupuolirooleja ei voi edes rikkoa koska koska sukupuolet ovat erilaisia, ei nainen ole johtaja vaikka hän työelämässä olisi joku "johtaja". Sukupuoliroolien häivyttäminen on mahdotonta koska naisista ei ole johtamaan,poliisiksi,sotilaaksi,korjaajaksi,suunnittelemaan,fyysiseen työhön... jne
Sukupuoli määrittelee ihmistä erittäin paljon ihan luonnostaan! :)

Vierailija

Noita kommentteja kun lukee niin piti oikein tarkastaa eletäänkö 2000- vai 1800-luvulla. Minun parisuhteessani päätökset tehdään yhdessä, kukin tekee mitä hyvin osaa (esim minä hoidan tietotekniikan ja mies on nopeampi kuorimaan perunoita), tyttö-ja poikalapset osallistuvat kodin töihin iän ja kykyjen mukaan. Ja sama liitto on kestänyt kohta 27 vuotta, tiedä sitten oltaisiinko vielä onnellisempia jos minä hoitaisin yksin kodin ja mies päättäisi tärkeistä asioista?

Ismo

Pirkka-Pekka vaan paranee vanhetessaan. Lämmin kirjoitus, ilmeisen lämpimästä ihmisestä. En tiedä koska on kirjoitettu, mutta luin joulun alla 2015, paras joulukertomus tähän mennessä. Kiitos kirjoittajalle- kiitos Peteliukselle. Lämpimiä hetkiä juurespadan ympärille.

Minä, ihminen...

Minusta PP toteaa hyvin tuon sukupuolineutraliuden, juuri kuten itsekin olen ajatellut. "En ajattele ihmisiä sukupuolina, vain ihmisinä." Olen itse usein sanonut näitä kiistoja kuunnellessani, että "ensisijaisesti olen ihminen, toissijaisesti mies tai nainen". 

Eriksson

Kun opettelee tuntemaan lapsensa hyvin, tietää, mikä sopii kenellekin: kuka poika haluaa balettiin, kuka jenkkifutikseen; ketä tyttöä kiinnostaa kaunistautuminen ja ketä autonrassaus.  Sitten ei tarvitse edes teeskennellä olevansa ironinen tai sarkastinen nolostuttavan persulla tavalla.

Zatopek

Ei pidä kuvitella, että jos oma liitto on omasta mielestä erittäin tasa-arvoinen ja itse maailman fiksuin ja luovin ihminen niin muilla asiat olisivat yhtä edistyksellisen nerokkaasti järjestetty.  Kaikki eivät voi olla yhtä superarvoliberaaleja kuin sinä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat