Kommentit (12)

Vierailija

Olen nuori nainen, vaimo ja äiti. Minulla ei ole mitään syytä, miksi en viettäisi koko loppuelämääni aviomieheni kanssa. Niinhän lupasimme alttarillakin: yhdessä kunnes kuolema erottaa. Voisiko lehtijuttuja siis tehdä välillä siitäkin, miten ihanaa on viettää koko elämä yhden ihmisen kanssa, hyvinä ja pahoina päivinä. 

Vierailija

Ikävä kyllä ero (saattaa) vaikuttaa lapsen elämässä vielä pitkän ajan jälkeen, jopa aikuisena. Ja käsi sydämelle aikuiset, kuinka moni tahtoisi vaihtaa kotia viikon välein (vaikka toisessa kodissa ei olisikaan mäkättävää aikuista)? Semmosta elämää moni lapsi nykyään elää, tahtoi tai ei, ahdisti tai ei. 

aikansa kutakin

Mistä voit vielä päätellä ettei lasten elämä ole pilalla, mitä on tuo monien nuorten naisten peräämä "oma aika", sitä on sitten mielinmäärin kun lapset on hoidettu ja kasvatettu isoiksi, olen noita avioerolapsia seurannut 40 vuotta koulumaailmassa,

harvalla on asiat kunnossa, kaikilla jotain arpia on

ihmettelijä

Niinhän sitä omaa aikaa saa kun eroaa puolisosta niin lapset on vuoroviikoin sitten toisen vanhemman luona. Tuskin siinä sillä parisuhteella on niin paljon enää merkitystä, vai eikö omallakaan viikolla tarvitse enää lapsiaan hoitaa?

Umpirehellisyys

Minusta juttu oli kerrassaan mainio! Ymmärrän häntä, tuossa ajatuksessa, että saa sisäisen helpotuksen, kun uskaltaa olla itselleen täysin rehellinen, ja tehdä niitä muutoksia. Minäkin olen itselleni täysin rehellinen, ja olen umpihetero, enkä voisi ikinä vaihtaa kumppaniani saman sukupuolen edustajaan. Mutta ymmärrän tämän jutun merkityksen, itselleen on oltava rehellinen, ja kun se toteutuu, tulee valaistunut olo.

Vierailija

Ihmisellä on oikeus tehdä elämässään ratkaisuja, joista hän tulee onnelliseksi. Se auttaa elämässä eteenpäin ja tekee muutkin onnellisiksi. 635

jury

Mistä tietää, että tämäkin valinta oli väärä.  Kaikki suhteet urautuvat samaan loppupisteeseen ennemmin tai myöhemmin.  Vaihto ei auta.

Minnakin

Voi Minna, Minna. Mistäpä vielä tiedät miten holtittomuutesi (nimettäköön vaikka siksi.) lapsiisi on vaikuttanut : /  

Ja kyllä, rennolta ja vapaalta elämäsi kuulostaa, ei vaan kovin aikuismaiselta, mutta silläpä ei taidakaan olla enään markkinoita.

Annetaan tulevaisuuden aikuisille tämänkaltaisia roolimalleja. Mutta tottahan lapset osaa sopeutua!

-Ongelmat ilmenee myöhemmin omia parisuhteita solmiessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat