Sivut

Kommentit (31)

Ajahn Chah

Eniten huolestuttaa se, että varsin kokemattomat ihmiset alkavat opettamaan meditaatiota.
Esim. monissa Buddhalaisissa traditioissa vaaditaan 10 vuoden kokemusta ennenkuin saa alkaa opettamaan muita.

Toinen epäkohta on se, että meditaatiosta tehdään bisnestä näiden kokemattomien ihmisten toimesta.

PelkälläRakkaudella

itselläni parani syvä masennus ja samalla parani myös näkö niin etten tarvitse enään silmälaseja yhdessä yössä (4.6.2015-5.6.2015) kun rukoilin Jeesus Kristusta tulemaan ja pelastamaan elämäni masennukselta. Terveyteni on muutenkin sen jälkeen parantunut esim. hampaiden, ihon ja hiuksien osalta huomattavasti

itsemurha-ajatuksia sisältänyt masennus muuttui täydelliseksi mielenrauhaksi ja iloksi yhdessä yössä kun sain kokea Jeesuksen kautta uudelleensyntymisen. suosittelen tätä samaa jokaiselle ja Jeesuksen hyväksyminen omaksi pelastajaksi on tietenkin myös täysin ILMAISTA!!!

tietenkin samalla kun kokee ihmeparantumisen niin se tulee muuttamaan myös maailmankatsomustakin kokonaisvaltaisesti!

Muistakaa mitä raamattu sanoo: john.14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa!

PelkälläRakkaudella

Maailmassa missä on mustan magian harjoittajia niin pitää olla myös mahdollisuus kertoa keino täysin ilmaiseksi annetusta pelastuksesta!

Minä en tiedä sinun uskontoasi/maailmankatsomustasi mutta jos se että todistin Jeesuksen antamaa apua elämässäni sen takia että jos joku toinenkin löytäisi avun elämäänsä yhtä helposti kuin minä loukkaa sinua niin taidan tajuta miksi kirjoitit kommentin ja kannattaa miettiä myös omia elämänarvoja.

ja tuolla miksi kirjoitin tuon että ainostaan usko Jeesukseen pelastaa on sen takia että monella on harhaluulo kristinuskosta se että kirkkoelämä tuo sen pelastuksen mutta raamatun mukaan ainut tapa saada pelastus on Jeesuksen kautta usko hänen tekemäänsä työhön ristillä. puhuin kristinuskon tuomasta pelastuksesta ja avusta.

Aquia

Jos lähdetään arvostelemaan, niin avostelijoilla mielestäni tulisi olla omakohtaisia kokemuksia aiheesta, muuten niillä ei ole mitään arvoa. itse olen kokenut meditoinnin hyvänä. Tietenkin jos pelko on noin kovana taustalla ja mielipiteet perustuu mutu pohjalle, niin voi todellakin olla parempi, että ei sen enempää aiheella päätään vaivaakkaan.

Ajahn Chah

Esim. Buddhalainen ei koskaan olisi niin ylimielinen (tai harhaluuloinen), että väittäisi Buddhalaisten oppien olevan ainoa tie.

Totuus on, että yksikään meistä ei tiedä miksi olemme täällä, tai mitä tapahtuu kuin kuolemme.

Tietenkin voi uskoa kaikenlaista, ihmisen mieli voi muodostaa vaikka minkälaisia rakennelmia, mutta totuuden kannalta se ei merkitse yhtään mitään.

PelkälläRakkaudella

Buddhalaisuutenhan kuuluu ainoastaan OMA elämänkestävä matka tulla valaistuneeksi ihmiseksi joten tämä että väität että buddhalaiset eivät olisi luonteeltaan ylimielisiä on valetta sillä buddhalaisuudessahan ei ole kyse mistään muusta kuin omasta yliminästä joten tämähän sopii täydellisesti nykyaikaiseen narsistiseen länsimaalaiseen kulttuuriin.

kyseisessä uskonnossahan (kuten muissakin itämaisissa uskonnoissa (kundaliini)) on kyse ainoastaa oman yliminänsä ja voimiensa korottamisesta toisin kuin esim. kristinuskossa jossa sanotaan suoraan se että ne jotka itsensä korottavat tullaan alentamaan ja ne jotka itsensä alentavat tullaan korottamaan.

edelleen jos ei ole kokenut uudelleensyntymistä Jeesuksesta Kristuksesta ei voi sitä arvostella (niin kuin edellä Aguia mainitsi arvostelusta) sillä ei ole kokenut Pyhällä Hengellä täyttymistä. kyseessähän on jotain aivan muuta kun pelkästään sunnuntaikirkossa käynti kuten yleisesti ajatellaan kristinuskosta.

mutta syy miksi kirjoitin tänne oman todistukseni Jeesuksen Kristuksen parantavasta voimasta omassa elämässäni oli se että halusin jakaa myös muille ihmisille keinon millä auttaa itseään omassa elämässään sillä itse kun kärsin syvästä itsemurha-ajatuksia sisältävästä masennuksesta selailin juuri tälläisiä keskustelupalstoja joista etsin apua itselleni joten haluan kertoa myös muillekkin kaltaisille ihmisille että on olemassa myös tälläinenkin keino masennuksen parantamisessa.

en usko sitä että jos Buddha oli niin rauhaa rakastavainen ihminen niin hänellä olisi mitään ongelmaa siitä että autan kanssa ihmistä hädässä.

itse esim. en kuulu mihinkään kirkkoon sillä se ei ole kristinuskon edellytys!

edelleen pelkällä rauhalla ja rakkaudella!

Vierailija

Buddhan äiti, kuningatar Mahamaya Buddhacaritassa 100-luvulla: "Buddhan syntyessä kaikki 10000 maailmaa yhtäkkiä tärähtivät. Tulet sammuivat kaikista helveteistä; sairaudet loppuivat ihmisiltä. Hän tuli äitinsä kohdusta kuin saarnaaja, joka laskeutuu saarnastuolistaan..."

Jeesus Matt 7: "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani."

Noista kahdesta lainauksesta havaitaan, että Buddhalla on kyky ihmeparannuksiin, mutta Jeesus korosti, että sellaisia ilmiöitä kokevilla ei ole mitään tekemistä hänen kanssaan. Uudestisyntymisen tunne Jeesuksen sanojen mukaan kuuluu ennemminkin buddhalaisuuteen.

Ajahn Chah

Vertauskuvia...

Helvetti ja taivas ovat olemassa ainoastaan omassa mielessä.

Buddhalaisuudessa ei todellakaan ole kyse mistään "yliminästä", tai itsensä korostamisesta millään tavalla...päinvastoin!!!

Buddhalaisuudessa opetetaan, että ego on harhaa, ja juuri tämä harha on kaiken kärsimyksen alku ja juuri.

Buddha oli tavallinen ihminen, ei jumala, eikä ihmeiden tekijä.

Vierailija

Pumpulissa kasvatettu prinssi Buddha järkyttyi, kun 29-vuotiaana näki ensi kertaa köyhiä ja kurjuutta. Hän jätti vaimonsa ja vastasyntyneen vauvansa ja vietti erämaassa 6 vuotta askeettina. Sitten hän palasi kohtuullisempaan elämään. 35-vuotiaana päätti istua puun alla, kunnes saisi valaistumisen, miksi on pahuutta. Vihdoin maraton-meditaatio palkittiin ja hän näki näkyjä koko yön ja valaistui.

Hän ei välttämättä kieltänyt Jumalaa, mutta ei pitänyt häntä Luojana ja väitti, ettei kaikki on ollut aina. Saadakseen vapautuksen nirvanaan täytyy elää hyvää elämää. Buddha ei kertonut, mitä hän tarkoitti nirvanalla, siksi jokainen lukemattomista buddhalaislahkoista tulkitsee se omalla tavallaan.

Kun katoliset lähetystyöntekijät ensi kertaa kohtasivat buddhalaisia, he tyrmistyivät siitä, miten identtistä se oli heidän kanssaan, mm. papinpukujen ja kuolleen liturgisen kielen käyttö sekä munkit ja nunnat, munkkien tai nunnien paljaaksi ajeltu päälaki ja selibaatti, ripittäytyminen, paastonajat, pyhimykset, kiirastuli ja kuolleille esitetyt messut, pyhäinjäännösten arvossapitäminen, pyhän veden, kynttilöiden, suitsutuksen, rukousnauhan käyttö.

Paholainen on matkinut kaikkea, mitä meillä on, sanoivat jesuiitat. Järkyttyneenä raportista Paavi otti etäisyyttä ja vaihtoi papistonsa keltaiset kaavut mustiksi.

Vierailija

Buddha ei pitänyt Jumalaa Luojana ja väitti, että kaikki on ollut aina. Näin myös tiedemiehet ajattelivat siihen saakka kunnes Einstein osoitti, että kaikkeudella on ollut alku. Einsteinkin oli aluttomuuden kannalla ja yritti aluksi muuntaa suhteellisuusteoriansa mukautumaan yleiseen käsitykseen.

Koska meditointia ja muita buddhanuskon muotoja markkinoidaan lännessä tieteen valepuvussa, havaitsemme vain tästä yhdestä esimerkistä, että Buddha oli väärässä. Jos mielensä tyhjentäminen aikaansaa valaistumisen, että kaikkeus on aluton, mihin kaikkeen muuhun epätoteen se johtaa?

PelkälläRakkaudella

sanoit ettei uudestisyntyminen tässä elämässä ei kuulu kristinuskoon mutta tässä on teksin pätkä raamatusta.

”Jeesus vastasi hänelle: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.”
Nikodemos kysyi: ”Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?”
Jeesus vastasi: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: ’Teidän täytyy syntyä uudesti.’
Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.” (Joh.3:3-8).

kristinuskossa on siis kyse siitä että on olemassa vain yksi elämä ja kuoleman jälkeen on tuomio ja tässä elämässä pitää katua syntejään ja syntyä uudesti ylhäältä jumalan hengestä jotta pääsee taivaaseen.

buddhalaisuudessahan on taas kyse monien jälleensyntymisen kautta saavuitetun hengisen valaistumisen (nirvanan) tavoittelusta jolla pääsee eroon jälleensyntymisen kierrosta ja kärsimyksestä.

buddhalaisuudessa on tarkoitus päästä eroon kärsimyksestä toisin kun löytää uskon Jeesukseen niin ymmärtää sen että kärsimys tässä elämässä tulee vain lisääntymään ja ihmisten viha uskovaa kohtaan vaan lisääntyy ja ainut rauha mitä voi löytää tässä maailmassa ja elämässä on Jeesuksessa. itse esim. vasta 5kk uskossa olleena olen tajunnut sen että minua tullaan vihaamaan koko elämäni Jeesuksen nimen takia niinkuin raamatussa sanotaankin mutta tämä ei haittaa minua vaan vahvistaa uskoani ja selittää myös sitä miksi ihmiset vihasivat minua aina automaattisesti myös ennen uskoon tuloani. tulin uskoon vasta 24-vuotiaana.

ja edelleen en kirjoittanut alkuperäistä viestiäni mistään vihasta muita ihmisiä kohtaan vaan siitä että halusin auttaa muita tätä artikkelia lukevia masennuksesta kärsiviä ihmisiä kertomalla heille keinon mistä minä itse löysin avun masennukseeni.

en myös itse kuulu mihinkään maalliseen kirkkoon joten en yritä käännytä ketään täällä siinä toivossa pelkästään että mahdollinen kirkkoni saisi enemmän veronmaksajia koska tässä ei ole kysymys rahasta.

elkääkä levittäkö ymmärtämätöntä stereotypiaa siitä että jos uskoo Jeesukseen ja on uudelleensyntynyt niin ei ole koskaan elämässään kokeillut mitään muuta asiaa. tämä on vain yksinkertaisesti valhetta ja yleinen ennalta mietitty "haukkumahetto" uskovaisia kohtaan. kokemuksia mm. hippielämästä josta en löytänyt niin suurta mielenrauhaa kun mitä Jeesuksesta löysin.

edelleen pelkällä rauhalla ja rakkaudella!

Ajahn Chah

Juttelin 25 vuotta Buddhalaismunkkina olleen henkilön kanssa, ja hän sanoi, ettei ole Buddhalaisista teksteistä löytänyt ainuttakaan asiaa, joka ei olisi totta.

Ja HUOM! Kaikki perustuu omakohtaiseen kokemukseen, ei sokeaan uskoon kuten Kristinuskossa. Toisin kuin Kristinusko, Buddhalaisuus on taikauskon vastakohta.

Mikäli jumala on luonut kaiken, niin kuka on luonut jumalan?

Tieteessä ollaan päädytty samoihin päätelmiin, jotka Buddha teki jo 2500 vuotta sitten (mm. tyhjyyden käsite).

Kaikki Kristityt näkevät muut uskonnot pahoina, paholaisen juonena tms. joka on täysin naurettavaa!

Buddhalaisuudessa ymmärretään, että teitä on monia, ja toisin kuin väität, kaikki Buddhalaiset traditiot (ei lahkot) opettavat samaa asiaa. Ainoastaan välineet ja keinot poikkeavat toisistaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat