Sivut

Kommentit (31)

AK

Tässä selkeästi puhuu henkilö jolla ei ollut erotessaan yhteisiä lapsia. Helppohan se on huudella kun ei tarvii pysyä puheväleissä ihan vaan sen takia ettei se toinen osapuoli ala lyömään kapuloita rattaisiin kaikessa jossa pystyy.

Sitäpaitsi ämmä on muutenkin väärässä käytännössä kaikessa. Suhde voi ajautua niin haaleaksi että siitä voi kävellä kavereina ulos. Olen ollut tätä sivusta todistamassa.

Nim. ystävinä eronnut

Hyvä parisuhdekouluttaja, olet hyvinkin väärässä. Outoa, että lauot täällä yleistyksiä parisuhteista, joissa et ole itse ollut osallisena, ja kutsut itseäsi vielä "parisuhdekouluttajaksi". Älä puhu ellet tiedä.

RS

Hyvin kirjoitettu! Itse kun vaan pääsisi eroon ex-miehestä, joka petti ja valehteli, mutta jostain syystä haluaa itsepintaisesti olla "kaverina" kanssani.

vieläkin ystäviä

Miksei ystävinä voisi erota? On siinäkin parisuhdeneuvoja... Minä erosin poikaystävästäni sulassa sovussa ja olemme vieläkin ihan hyvissä väleissä. Ei kaikki pääty hirveään tunnekuohuun ja riitelyyn. Me totesimme exäni kanssa että meiltä ei kummaltakaan löydy sellaista kipinää ja suhteemme on ollut lähes koko ajan vain kaveripohjalla.

Vai ystävinä

Kutsutko tosiaan itseäsi "parisuhdekouluttajaksi" ( ei kannattaisi ) sillä olemme eronnut kaksi vuotta sitten ja tosiaan ystävinä. Muistan silloin että viikonloppu oli kauheaa aikaa mutta sen jälkeen olo oli molemmilla helpottunut ja tavaroiden jaonkin hoidimme sulassa sovussa. Muksuille ilmoitimme että saatte vapaasti valita kummanluona olette ja ovatkin olleet molempien luona ja jopa auto on meillä vieläkin yhteisomistuksessa. Exän tavaraa on minulla vielä kaapeissa paljon koska hän hankki toisen kämpän joka on pienempi ja kyllähän tavarat tänne minulle mahtuvat. Enkä todellakaan haikaile vanhaan takaisin vaan molemmat olemme aloittaneet uuden elämän mutta kuitenkin ystävinä.

Pian lopullisesti eronnut

Itse olen juuri eroamassa, muutaman viikon päästä ero on selvä. Ja voin sanoa, että ystävinä erosimme. Lapsia on ja lapset kulkevat sujuvasti molempien luona vapaasti, asumme edelleen lähellä toisiamme. Naimisissa olimme 20 vuotta ja viimeiset vuodet olivat huonoja ja molemmat olimme jo valmiiia eroamaan. Toki päätöksen tehtyämme piti olla toisesta kaukana ja miettiä asioita tahoillamme. Nyt voimme jo vitsaillakin erosta ja tilanteestamme, mutta kumpikaan ei haikaile toisen perään. Itse odotan innolla tulevaisuutta ja olen innoissani tästä riippumattomuudesta ja yksin elämisestä. Ystävinä voi erota.

yksvaan.n

Joo en kyllä allekirjoita ettei voi erota sovussa..itse erosin 12 v suhteesta 3 vuotta sitten,ei ollut suurta draamaa ja riitaa,ei vaikka meillä oli yli 11 v todella hyvä suhde joka vaan nahistui lopulta nopeasti.Nykyisin soitellaan,puhutaan niitä näitä ja nähdäänkin aina välillä.Sanoisin siis että kavereita ollaan vaikka molemmilla tahoillaan on uudet kumppanit.

Näin sen näen

Teidän eronne on kesken vielä. Jos kaapeissa on yhä toisen omaisuutta, et voi olla niin yksinkertainen että kuvittelisit esim. uuden puolison tullessa kuvioihin hyväksyvän sitä koska sehän on kuin olisi "toinen jalka oven välissä siltä varalta että..."

Näin sen näen

Vierailija kirjoitti:
Tässä selkeästi puhuu henkilö jolla ei ollut erotessaan yhteisiä lapsia. Helppohan se on huudella kun ei tarvii pysyä puheväleissä ihan vaan sen takia ettei se toinen osapuoli ala lyömään kapuloita rattaisiin kaikessa jossa pystyy.

Sitäpaitsi ämmä on muutenkin väärässä käytännössä kaikessa. Suhde voi ajautua niin haaleaksi että siitä voi kävellä kavereina ulos. Olen ollut tätä sivusta todistamassa.

Ämmäksi nimittäminen kertoo omasta katkeruudestasi yleisellä tasolla naisia kohtaan. Olet joko naiseen pettynyt mies joka ei päässyt erostaan yli tai toisen naisen takia jätetty nainen. Tutustupa omiin tunteisiisi ja selvitä syy sanankäyttöösi.

Eronnut mies

AK kirjoitti:

Höpö höpö, minusta tosi hyvä kirjoitus. AK, kyllä kirjoituksestasi huomaa, että et ole selvinnyt erosta, ja olet katkera ilmeisesti monestakin asiasta. Katkeruudellasi syövytät itseäsi hitaasti mutta varmasti. 

Eronnut mies.

Nim. ystävinä eronnut kirjoitti:
Hyvä parisuhdekouluttaja, olet hyvinkin väärässä. Outoa, että lauot täällä yleistyksiä parisuhteista, joissa et ole itse ollut osallisena, ja kutsut itseäsi vielä "parisuhdekouluttajaksi". Älä puhu ellet tiedä.

Taas yksi katkera tapaus ilmeisesti. Jos olet "eronnut ystävänä", et varmasti ole ollutkaan suhteessasi kuin ystävä, tai joku "vapaa suhde" kyseessä, tai mahdollisesti: et ole päässyt eroon ex:stä, ja katkeran kiukkuisena purnaat täällä. On kyllä hyvinkin totta, että ystävänä ei erota. Voisin kuvitella nyt, että voisin olla heippa tuttu ex:n kanssa, mutta en ystävä. Nämä jotka väittävät eroavansa "ystävinä" ovat vielä ns. prosessissa, eli erotyöstö on vielä käynnissä, eivätkä ole päässeet eroon lopullisesti ex:stä. Kieltävät väistämättömän.

Eronnut mies

vieläkin ystäviä kirjoitti:
Miksei ystävinä voisi erota? On siinäkin parisuhdeneuvoja... Minä erosin poikaystävästäni sulassa sovussa ja olemme vieläkin ihan hyvissä väleissä. Ei kaikki pääty hirveään tunnekuohuun ja riitelyyn. Me totesimme exäni kanssa että meiltä ei kummaltakaan löydy sellaista kipinää ja suhteemme on ollut lähes koko ajan vain kaveripohjalla.

Suhde "kaveri pohjalta" :))))))))))))))))... Sinäkö olet hyvä esimerkki antamaan "neuvoja" lapsiperheelle joka on ollut yhdessä yli 10 vuotta, ja tekee eroa, tai on eronnut. Kukin tyylillään tietysti.

Eronnut mies

Vai ystävinä kirjoitti:
Kutsutko tosiaan itseäsi "parisuhdekouluttajaksi" ( ei kannattaisi ) sillä olemme eronnut kaksi vuotta sitten ja tosiaan ystävinä. Muistan silloin että viikonloppu oli kauheaa aikaa mutta sen jälkeen olo oli molemmilla helpottunut ja tavaroiden jaonkin hoidimme sulassa sovussa. Muksuille ilmoitimme että saatte vapaasti valita kummanluona olette ja ovatkin olleet molempien luona ja jopa auto on meillä vieläkin yhteisomistuksessa. Exän tavaraa on minulla vielä kaapeissa paljon koska hän hankki toisen kämpän joka on pienempi ja kyllähän tavarat tänne minulle mahtuvat. Enkä todellakaan haikaile vanhaan takaisin vaan molemmat olemme aloittaneet uuden elämän mutta kuitenkin ystävinä.

Lueppas nyt kirjoituksesi vielä kertaalleen.... No niin, huomaatko että et ole vieläkään päässyt eroon ex:stä, vaan mm. säilyttelet hänen tavaroitaan "kaapissasi". Eli jos nyt tunnustaisit itsellesi, että et ole vieläkään päästänyt irti, et vain pysty sitä itsellesi tunnustamaan. Onhan se ymmärettävää, ei se helppoa kenellekään ole tunnustaa sitä. Ehkä haikailet vielä, että ex tulisi jonain päivänä hakemaan jotain tavaraasi luotasi, ja hän haikailee, että voi käydä luonasi tämän tekosyyn takia. Ette ole ilmeisesti kumpikaan vielä valmiit lopulliseen eroon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat