Kommentit (4)

Huonompiakin aikoja on nähty

Tässä oma tarinani otsikolla "Onko väärin, että olen onnellinen, vaikka olen työtön?"

Tavallinen tarina nykyään. Viisikymppinen korkeakoulutettu osaava ja hyvässä iskussa oleva ihminen saa lähteä YT-neuvotteluiden jälkeen. En kaipaa myötätuntoa. Asiani ovat kunnossa. Lainat on maksettu ja hyvinä aikoina säästöjäkin ehti kertyä. Jopa ansiosidonnaisesta päivärahastakin jää säästöön, vaikka mistään entisestä ei ole tarvinnut tinkiä. Loppuuhan sekin aikanaan, mutta peruspäivärahakin riittää ja onhan tosiaan ne omat säästöt. Haen toki kiinnostavia työpaikkoja ja olen ollut muutamissa haastatteluissakin. Työpaikan saamatta jääminen ei ole tuonut masennusta. Uusia mahdollisuuksia tulee, vaikka viisikymppisenä  haasteellisempaa onkin. On aikaa matkustella. Aamut ovat ihanan kiireettömiä. Univelat on maksettu, eikä yöllä herääminen tuo ahdistusta. On aikaa seurata maailman tapahtumia ja lukea mitä huvittaa. Ulkoileminen ja kuntoilu yhdessä kiireettömän ja terveystietoisen ruoanlaiton kanssa pitävät ruumiin ja mielen hyvinvoivina. Ehdin auttaa ystäviäni, osallistua talkoisiin tai ottaa koiran hoitoon matkan ajaksi. Voin mennä viikoksi toisella paikkakunnalla asuvan iäkkään vanhempani seuraksi ja avuksi. Asioilla käynti on helppoa ajoittaa sopivimpaan ajankohtaan. Hulluille päiville ehtii ruuhkattomampina aikoina. Koti on kunnossa ja siivoaminen sekä pyykkihuolto ovat palkitsevia kokemuksia. Puoliso kiittää ja nauttii, kun ehdin tukemaan häntä myös ihan konkreettisissa työasioissa ja hakemaan tai viemään hänet työpaikalle tai lentokentälle. Kieliopintoja, musiikkia, kävelyretkiä kauniilla ilmalla, nautinnollisia päiväunia. Ihmisenä, johtajana ja substanssiltaan keskenkasvuinen entinen esimies ja työyhteisön omituinen ilmapiiri yhdistettynä huonosti organisoituihin toimintoihin tuntuvat kaukaiselta ja vieraalta. Olen onnellinen ja olen sen monille sanonutkin. Onko se väärin?

TYÖTYÖN

Miksi pitäisi hävetä että on  työtön?.Olin 29 vuotta saman firman palveluksissa ja nyt olen työtön eikähävetä yhtään.

Anja

Koeaika on tärkeä, koska virhe rekrytoinnissa voi maksaa yritykselle todella paljon. On ihmisiä jotka voivat esittää täysin päinvastaista mitä oikeasti ovatkaan. Monella työnhakijalla on nykypäivänä mentaalisia ongelmia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat