Homosta ydinperheen isäksi – näin Amadeus Oilingilla menee nyt

Homosta ydinperheen isäksi – näin Amadeus Oilingilla menee nyt

24-vuotiaan Amadeus Oilingin perheeseen syntyi yhdeksän kuukautta sitten tyttölapsi. Parturi-kampaajaksi valmistunut mies aikoo olla seuraavat kuukaudet koti-isänä. Kuva: <span class="photographer">Vesa Ranta</span>

Kaksi vuotta sitten Amadeus Oilinki kertoi Me Naisten haastattelussa vaihtaneensa homoelämän perinteiseen perhearkeen sen jälkeen, kun tuli uskoon. Haastattelu nosti somemyrskyn. Kysyimme, mitä Amadeukselle kuuluu nyt.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (58)

Aina Kulkevainen

En osaa sanoa hänen suuntautumisestaan mitään, kun en ole asiantuntija. Biseksuaaliselta tosiaan vaikuttaisi. Joka tapauksessa hienoa, kun on nyt saanut kokea perheonnen. Siitä ei varmaan koskaan haluaisi luopua. Hyvää jatkoa heille toivotan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jepjep

mitä sitä ei ihminen tekis jotta voi näyttää muille olevansa "normaali"

mä en usko sekuntiakaan tohon "parannukseen" kun se nyt vaan on niin että homous ei ole sairaus mistä voisi parantua. kulisseja on helppo pitää yllä jos on jumalan vietävissä. 

Jeesuksen seuraaja

Hienoa Amadeus!

Nimimerkki "jepjep" koki ilmeisesti kolauksen koska avautui noin kovasti. Tässä seksuaalisesti vääristyneessä yhteiskunnassa, jossa luonnollisesta on tehty tabu ja luonnottomasta vääristyneisyydestä hyvää, on vaikea saada hyvää palautetta tuommoisesta todistuksesta. Se mitä Amadeukselle on tapahtunut, on ollut Jumalan teko. Ei hän ole itse parannellut elämäänsä vaan hän on antautunut ehdoitta Jumalan tahtoon ja taivaan isä on tehnyt muutoksen Amadeuksen elämään Jeesuksen tähden. Evankeliumin muuttava voima vaikuttaa Amadeuksen elämässä ja se voi muuttaa kenen tahansa elämän jos ottaa vastaan sen sanoman ja tekee parannuksen. Kiitos ja kunnia Jeesukselle ja tunnustus Amadeukselle!!

m*

Ole vain oma itsesi. Sinun ei tarvitse todistella kenellekään mitään.Nauti perhe-elämästä. Lapset ovat lahja. Media jaksaa myllyttää yhtä sun toista. Olet arvokas ! Mahtavaa, että olet antanut tarinasi ja kasvot tärkeälle asialle.Homous ei ole syntymälahja.

...

en mä nyt kauheesti muista mitä uskonnontunneil puhuttiii mut sen muistan että "jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen" 

mielestäni tämä siis tarkoittaa että homot/lesbot/bit/heterot on kaikki jumalan luomia, ja näin ollen myös kristinuskon(myös muiden uskontojen) tulisi hyväksyä nämä ihmiset sellaisena kuin ovat, ilman että joku kuvittelee jumalan tulleen ja parantaneen jonkun homosta heteroksi, koska silloinhan jumala olisi tehnyt luomistyössään järkyttävän virheen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan niitä jotka julkisesti uskaltavat olla mitä ovat, sanokoot taruolennot tai kanssaihmiset mitä tahansa. Amadeusta en arvosta, en tippaakaan.

Hiukan ristiriitaista, arvostuksesi ei riitäkään kaikille. Noh, onneksi Amadeus uskaltaa julkisesti olla mitä on, sanoo tämä kanssaihminen mitä tahansa.

jaa-a

Vierailija kirjoitti:

mitä sitä ei ihminen tekis jotta voi näyttää muille olevansa "normaali"

mä en usko sekuntiakaan tohon "parannukseen" kun se nyt vaan on niin että homous ei ole sairaus mistä voisi parantua. kulisseja on helppo pitää yllä jos on jumalan vietävissä. 

No synti on sairaus siinä missä tappaminen ja varastaminenkin. Ne kuuluvat sielun sairauksiin, jotka myös tunnetaan syntinä. Vain meidän ylilääkärimme Jeesus Kristus voi parantaa meidät niistä niin, että niihin ei kuole. Jos ei yritä parantua niistä tai jos hakee muualta apua näihin, kuolee näihin sairauksiin.

jaa-a

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sitä ei ihminen tekis jotta voi näyttää muille olevansa "normaali"

mä en usko sekuntiakaan tohon "parannukseen" kun se nyt vaan on niin että homous ei ole sairaus mistä voisi parantua. kulisseja on helppo pitää yllä jos on jumalan vietävissä. 

No synti on sairaus siinä missä tappaminen ja varastaminenkin. Ne kuuluvat sielun sairauksiin, jotka myös tunnetaan syntinä. Vain meidän ylilääkärimme Jeesus Kristus voi parantaa meidät niistä niin, että niihin ei kuole. Jos ei yritä parantua niistä tai jos hakee muualta apua näihin, kuolee näihin sairauksiin.

Tarkoitan homoseksuaalisuus on sairaus siinä missä tappaminen ja varastaminenkin* typo..

totuus on teille myrkkyä

Kristinuskonnollisten yhteisöjen tavoite on aina ollut saada jäsenensä kieltämään itsensä. Onneksi olkoon vain, jos yliluonnollinen kuulostaa paremmalta kuin oman onnen hakeminen. Sinänsä surullista, eikä yhtään auta niitä ihmisiä, esimerkiksi teini-ikäisiä, jotka pelkäävät olla omia rehellisiä itsejään vaikkapa ääriuskonnollisten vanhempiensa kasvattamina.

Kuulostaa siltä, että tämä poikanen on lähtöisin jonkin uskonnon, todennäköisesti juuri nykyisen kristinuskonsa, piiristä, ja paluu perheen pariin on painanut enemmän kuin rehellisyys itselle tai rohkeus maailman edessä. Onhan se tapa sopeutua tuokin: ryhtyä demonisoimaan olennaista osaa itsestään saadakseen tekopyhän yhteisön siunauksen. Sitten sitä samaa kieltämistä loppuelämä, joten edelleen onneksi olkoon.

Minua kiinnostaa se, mikseivät nämä lahkolaiset koskaan edes yritä parantua tekopyhyydestään ja ihmisvihastaan? Varsin outoja jumalia tuollaiset, jotka käskevät seuraajiaan pelkkään pahanpuhumiseen.

outoa

Vierailija kirjoitti:

No synti on sairaus siinä missä tappaminen ja varastaminenkin. Ne kuuluvat sielun sairauksiin, jotka myös tunnetaan syntinä. Vain meidän ylilääkärimme Jeesus Kristus voi parantaa meidät niistä niin, että niihin ei kuole. Jos ei yritä parantua niistä tai jos hakee muualta apua näihin, kuolee näihin sairauksiin.

Niin, synti on uskonnollinen käsite. Jokainen kristitty on syntinen, jokainen uskonnoton synnitön. Uskonnolliset ihmiset ovat syntisiä, koska rikkovat omia jumaliaan vastaan: se on teidän taikauskoisten taakka.

Muuten en oikein päässyt kiinni viestiisi.

omituiset

Vierailija kirjoitti:
Tässä seksuaalisesti vääristyneessä yhteiskunnassa, jossa luonnollisesta on tehty tabu

Niin, kristityt kieltävät luonnon. Minustakin se on varsin surkuhupaisaa ja surullista, varsinkin, kun he joutuvat kieltämään oman luontonsa.

Vierailija kirjoitti:
Se mitä Amadeukselle on tapahtunut, on ollut Jumalan teko.

Esität siis, että uskontosi jumalat ovat tehneet ko. ihmisen elämästä paskaa. Miksi? Miksi kukaan vapaaehtoisesti pitäisi jumalia, joista on pelkkää harmia?

Ullamaija

Hienoa, Amadeus!

Siunausta sinulle ja vaimollesi, koko perheellesi.

Todella mukava kuulla kuulumisiasi vaikka näin lehdestä.

Kaikkea hyvää, voimia, viisautta, jaksamista, Jumalan huolenpidossa olemista!

Ullamaija

Kauheaa, että täällä jotkut tulevat sanomaan Amadeuksen seksuaalisuudesta jotakin, mukamas tietäen häntä paremmin. On se kumma, kun homo saa tulla ulos kaapista, mutta hetero ei.

Kyllä me ihmiset olemme eri tyyppisillä piirteillä varustettuja ja nimen omaan kristittyinä pitää arvostaa sitä. Saa olla kampaaja tms. ja olla silti mies. Saa olla remonttireiska ja silti nainen. Silti "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen": "mieheksi ja naiseksi", sanotaan Raamatussa ihan selvästi. Ja lapsikin sen tietää ja erottaa, onko joku tyttö tai poika, mies tai nainen. Epäselvissä tapauksissa lapsi ihmettelee ja kysyy.

Synti on synti. Homous ei ole sairaus, vaan synnin harjoittamista. Kyseessä on vain niin suuri rikkinäisyys, että se ulottuu seksuaalialueelle asti. Kaikenlaisia rikkinäisyyksiä meillä jokaisella tännekin kirjoittelevilla riittää. Raamatussa homouden harjoittaminen (esim. käsite 'miehimykset') on yksi synti siinä listassa, jossa on tyyliin ahneus ja epäjumalien palvelus, varkaus, juomari, riistäminen. Lukekaapa 1. Kor. 6: 9.

Ullamaija

Jumala on se, joka vapauttaa ja tekee ehjäksi. Ammattiapua yhtään vähättelemättä. Parasta on kuitenkin molemmat yhdessä: hengellinen apu ja hyvä ammattiapu.

haluaisin myös parantua tai eh...

Olen uskonut Jeesukseen, ja kolmiyhteiseen Jumalaan, lapsesta asti. Noin 13-vuotiaasta asti olen rukoillut Jumalan parantavan minut heteroksi - ja edelleen n. 30 vuoden iässä rukoilen. Olen iloinen Amadeuksen puolesta, että hänelle tapahtui näin tahtomattaan, vaikkei sitä erityisemmin pyytänyt.

Itsestäni vain tuntuu pahalta, ettei sitä tapahdu minulle, vaikka lakkaamatta olen sitä rukoillut ja rukoilen edelleen. Kaikista arvostelijoista huolimatta minä pidän homoseksuaalisuutta syntinä, josta yritän itse tehdä parannusta parhaani mukaan.

Itseäni taas kypsyttää se, että muut tulevat paasaamaan siitä, kuinka minun pitää oppia arvostamaan itseäni ja hyväksyä itseni sellaisenaan. Itse olen kuitenkin kokenut Jumalan olevan todellinen ja vaikuttavat elämässäni monessa muussa asiassa. Sen vuoksi uskon Jumalan myös puhuvan Raamatussa. Tämän vuoksi pidän homoutta syntinä, ja ODOTAN ja HALUAN Jumalan muuttavan minut. Mitään ei ole vain tapahtunut näiden 15 vuoden aikana, vaikka kuinka olen rukoillut ja tehnyt kaikki mahdolliset temput.

En tiedä, voiko olla sitten vain niin, että Jumala on asettanut elämäni määräksi osoittaa pelastuksen ja muutoksen olevan yksin hänen lahjansa ja määrännyt minut helvettiin jo ennalta - ja osoittaa elämässäni sen, ettei yksikään ihminen voi omilla teoillaan pelastaa tai muuttaa itseään, ei edes vuosien rukoilulla ja pyynnöillä.

Vierailija

Häpeäisit, Amadeus. Pelkkä se, että kiellät osan itsestäsi ja olet psyykannut itsesi näkemään homouden "syntinä", koska olet liian heikko vastustamaan aivopesua, ei tee sinusta sen parempaa ihmistä.

Sisaresi

Sinulle "haluaisin myös parantua ja eheytyä"

Voi rakas, ei varmasti Jumala ole sinua tuominnut etukäteen helvettiin!! Raamattu sanoo että Hän on määrännyt ne, jotka Häneen uskovat Hänen Poikansa kuvan kaltaisiksi ja pelastukseen" ?

Joskus joudumme kamppailemaan joidenkin asioiden kanssa pitkäänkin ja Herra on kanssamme niissä kamppailuissamme. Parannushan on mielen muutos ja sinä teet asiasta parannusta. Herra on voimallinen vaikuttamaan niin, että jonakin päivänä vapaudut kokonaan. Hän rakastaa sinua ja arvostaa sydämesi asennetta ja pyrkimystä. Ehkä Hän tekeekin sinusta ihmistä joka jonakin päivänä on joidenkin muiden kamppailevien rinnalla tuomassa toivoa ja uskoa. Sinä ymmärrät nuo moninaiset tunteet ja pelot. Voit kertoa ettet itsekään vapautunut heti. 

Itse kuuntelin YouTubesta "valloita vapautesi" tunnustin syntejäni, sanouduin irti asioista ja yksin yöllä vapauduin. Asia ei ollut homoseksuaalisuus, mutta jotakin pitkäaikaista muuta. Rakas sisareni tai veljeni, aloitan rukouksen rinnallasi. ?

Raamattu sanoo Jeesuksesta, ettei Hän ole sen kaltainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme. Olen oppinut että Hän rakkaudessaan on kanssamme niissä. Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Ja Jeesus sanoo että vaikka ihminen lankeaisi, hän saa hyljätä synnin uudelleen ja saa armon. 

Rukoillaan että löydät rinnallesi ihmisen tai ihmisiä, joilla on Herran mielenmukainen sydän ja jotka voivat tukea ja rakastaa sinua taistelussasi, ei meistä kukaan ole synnitön, etkä ole jotenkin huonompi jos haavasi on tällä alueella. Oletko lukenut andrew comiskeyn kirjaa, voimaa heikkoudesta. Hänkin joutui kamppailemaan asian kanssa, mutta vapautui vihdoin. Ole siunattu?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat