Kommentit (13)

säästäväinen pupu

minä säästin purkkiin talomme ulkorempparahat, eli paneelit seiniin , maalit ym mitä siinä tarvittiin.Tämä juuri ennenkuin se arvonlisävero tuli kaikkiin tuotteisiin. Tilauspäivän mukaan laskutettiin.Eli siinä säästyi vielä silloiset 24 prossaa lisää.

Maire

Joo varmaan ihan hyviä neuvoja mutta mitäs sitten kun laitan jo naamaani marketin halvinta rasvaa ja meikkeihin ei ole varaa .Kaapit on jo syöty tyhjäksi ja kaupasta ostetaan halvinta. Vaatteita ja kenkiä ostetaan vasta kun entiset on puhki kuluneet ja silloinkin käydään alelaarilla. Elokuvat ja baari-illat ovat vain kaukainen muisto. Mainoksia on kiva selata koska haaveilu on ilmaista. Kun elää kädestä suuhun ei ole mistä säästää.

Jaakko Kolehmainen

Vierailija kirjoitti:

Joo varmaan ihan hyviä neuvoja mutta mitäs sitten kun laitan jo naamaani marketin halvinta rasvaa ja meikkeihin ei ole varaa .Kaapit on jo syöty tyhjäksi ja kaupasta ostetaan halvinta. Vaatteita ja kenkiä ostetaan vasta kun entiset on puhki kuluneet ja silloinkin käydään alelaarilla. Elokuvat ja baari-illat ovat vain kaukainen muisto. Mainoksia on kiva selata koska haaveilu on ilmaista. Kun elää kädestä suuhun ei ole mistä säästää.

Silloin mennään yleensä töihin tai tehdään jotain mistä voi mahdollisesti saada lisätienestiä. Elämä on valintoja. 

Ukkeli Metsästä

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ylitöihin? Monella elämä on liian kovaa, koska yrittäjät huijaavat meitä kovilla hinnoilla. Itse säästän 60€/kk ja tätä olen tehnyt koko euroajan. Silti rahat on aina loppu. Se 60€ lähtee tililtä automaattisesti. Säästötiliin ei kosketa ennen kuin joudutaan työttömäksi. Rahat on aina viikko ennen tilipäivää loppu. Silloin syödään makaronia yms.

Ennen euroaikaa säästin myös. Inflaatio syö vaan säästetyn rahan, mutta on ainakin säästöjä.

Silloin mennään yleensä töihin tai tehdään jotain mistä voi mahdollisesti saada lisätienestiä. Elämä on valintoja. 

kansalaispalkka/takuueläke 59v

Elämä kallistunut ja pienempituloisen epävarmuus Suomessa lisääntynyt :-( Toivottavasti kantasuomalaisista pidetään huolto tulevaisuudessa!!

hyvää ja säästöä syntyy

Siinä säästää ihan sikana kun tekee paljon kerralla ruokaa, minä teen esim. karjalanpaistia niin suuren määrän jotta siitä syödään 2 kertaa ensin ja sitten otetaan pariin lihasoppaan lihat pakkaseen  ja sitäkin aina tehdään 2 päiväksi/kerta...ja kastikkeita kun on jo pakkasessa ,niin niille lihat pikkunyssäköihin, ainakin 4 kerraksi. Viimeksi kun tein niin laitoin itse paisinakin 2 laatikkoa pakkaseen.Ei 2 henkilöä syö 12 keraa ja maksoi vain vajaat 60e, teen sen ihan paistilihoista ja possun ulkofileestä....sipulia runsaasti ja porkkanat samaan kypsymään....vaikka onkin jonkun mielestä taas väärin valmistettu, niin onpa hyvää ja meille maistuu.

Kuin myöskin lihapullat teen paistijauhelihasta höystettynä pekonilla, alle 2.5 kg satsia en rupea edes jauhamaan.

ylpeästi köyhä

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina riittää valittajia, joilla ei yhtään käteen jää  -  tuossakin onhan jotan,jos rasvoihin on varaa - vaikka vain niihin halvimpiin. Ja alelaarista?? kirpparilta, seurakunnan ym.lahjoituksena - ei uusia kaupasta.

Ja suurin köyhyys on oma asenne! ei täälä monellakaan rahaa tarpeeksi ole, ja kaikesta pyritään säästämään.. ihmettelen monesti, kuinka niillä rahattomilla monesti rahaa tupakkiin ja oluisiin on?? Tai karkkeihin, herkkuihin?? Tai vihanneksiin,lihaan?? todella köyhä kun syö joka päivä makaronia, riisiä tai perunaa. Ja ihan ruskealla kastikkeella. Aamulla syödään kaurapuuroa ja juodaan vettä. 

Aina valitetaan - mutta voisimpalyödä vetoa, että jokainen tuhlaa rahaa johonkin, mitä ilmankin pärjää. Eihän se elämä kummoista ole syöden nuon, mutta elää pystyy. Suuri köyhyys on jatkuva valittaminen, mikä vain vie energiaa hukkaan. Etsiis vaikka tyhjiä pulloja kadunvarsilta sillä aikaa.. tai siivoaa kotona -""onhan se puhtaus puoli ruokaa"..

Ps. Suosittelenkyllä mainosten lukua kahdesta syystä; 1.hyvä mielikuvitus on köyhän ainut huvitus

2. Kyllä ne makaroni- tarjoukset niistä mainoksista parhaiten huomaa

Pennonen

Mää vaihdoin naamarasvani apteekin Aqualan L -purnukkaan, kun jouduin ostamaan sen muualle vartaloon puhjenneen atopian takia. Kappas, sehän toimii! Oon käynyt läpi kaiken maailman ekokosmetiikat tms., mutta tuo perusvoide vaan toimii. Iho on paremmassa kunnossa kuin aikoihin.

Tästä huolimatta kallein tikki omaan talouteen tulee ruokaostoksista. Sinkulle kaikki on kalliimpaa. Toivoisin toimitukselta, että tehtäisiin reseptikooste, jonka jokainen ihan muutamien eurojen kanssa pyörivä voisi toteuttaa. Se on haaste, mutta eiköhän teiltä löydy siihen osaamista :)

Mutta muistakaa, ei se onnellisuus ole rahasta kiinni. Minä tiedän, kävin läpi vararikon, mutta olen edelleen hengissä. :)

en rasisti mutta kaikille sama...

Vierailija kirjoitti:

Elämä kallistunut ja pienempituloisen epävarmuus Suomessa lisääntynyt :-( Toivottavasti kantasuomalaisista pidetään huolto tulevaisuudessa!!

Juuri totesin käydessäni putsautaa yksityisellä hampaani, kela korvaus pienenetty? Kuitenkaan julkinen sektori ei pysty tarjoamaan 6kk välein hampaiden putsaus ymm läheltä minulle,tai muille eläkeläisille.Pystyykö edes ajalla antamaan aikoja ? Kun hoidan yksityisellä parodntologinen hoitoa. En saa sydistä enkä täytä ensiapu plk.kun suu on hoidettu.Moni kärsii sama vaiva ja hoitamattomana on aika pommi sairaalat teho-osastot. Syy tilaan työläisenä ei ollut  koskaan varaa hammashotoon ja siksi monella huonot hoitamattomat hampaat, tai lonksuvat tekohampaat ,kun ei varaa huoltaa edes niitä..Jokaisella kantaSuomalaisella pitäisi olla oikeus persusterveyshoitoon. Itä-helsinki ei kiirelinen aika terv.keskus 4 viikkoa. Tai yrität saada akutti ajan ? Onko oikein? Ei ihme että työ-eläkeläiset ja pienituloiset, ovat vihaisia yhteiskuntamme rakenne; Syrjii kantasuomalaisia ja muualta tuleet saavat ostopalveluina kaiken, jos terveyskeskus ei pysty hoitaa heitä päästä jalkoihin.Vain siksikö  kun  heillä ei tuloja? Antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kanta Suomalaisille samat oikeudet kuin muualta tulleilla jo on, inkerin Suomalaisia unohtamatta joilla pyyhkii hyvin täällä ,kuin myös elintasopakolaisilla.Lomat kotimaat ja kantasuomalaiset täällä ilman virkistys ymm.taistellen rahan riitämisestä ravinto puhtaus terveys..

Jotta silleen

Nämä vinkit on varmaan työttömille tai sossun varassa eläville, työssäkävijöillä ei ole enää varaa mihinkään tällaiseen kun tili menee kohta veroina näille "heikompiosaisille".
Kiva kattoo kun naapurin työtön väki käy Thaimaassa ja kaukoreissuilla muutaman kerran vuoteen ja kehuu että onhan se niin ihanaa kun ei tartte raataa vaan saa levätä kunnolla. Meillä kumpikin vanhempi töissä, eletään vaatimattomasti mutta rehellisesti maksaen kiltisti verot mutta kyllä se välillä HATUTTAA kun lukee näitä säästövinkkejä, minun puolesta kaikki ilmaistuet yhteiskunnasta pois ja jokainen maksakoot viulunsa!

Näin meillä

Säästää? Kyllä säästöä tulee nopeasti kun hävitetään huushollista ne kaksi autoa, vaihdetaan asunto pienempään, syödään tavan kotiruokaa, lopetetaan lehtitilaukset, nettitilaukset, leikataan itse hiukset, ostetaan vaatteet kirpparilta jne eikä valiteta eikä mennä sossun luukulle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat