Kommentit (4)

Pirkko

Olen ihmetellyt, mikä ihmeen ristiretki Helsingin Sanomilla ja YLE:llä on käynnissä niiden puolustellessa kaikin mahdollisin tavoin maamme kannalta ei toivottavaa turvapaikkaturismia, jota valtaosa viime viikkoina maahamme tulleista turvapaikkaa hakevista edustaa. Syyrialaisiahan on tullut koko vuonna yhteensä alle 500.

Olen tullut siihen tulokseen, että vastaus löytyy psykologiasta. Monet toimittajat edustavat vasemmistovihreine maailmankatsomuksineen tietynlaista psykologista profiilia, jolle on ominaista korostunut tarve nähdä itsensä heikkojen auttajana ja puolustajana. Toimittajien minäkuva  vaatii äärimmäisiä toimia pysyäkseen kasassa. Tavallinen ihminen pystyy elämään sen tosiasian kanssa, että maailmassa on ihmisiä, joiden olosuhteet ovat huonompia kuin suomalaisilla keskimäärin. Nämä tavalliset kunnon suomalaiset auttavat mielellään aidosti hädänalaisia. He eivät kuitenkaan syyllistä itseään, vaikka eivät haluaisikaan ulkomaiden huono-osaisia asumaan Suomeen. Heitähän voi auttaa muutenkin ja apua voi antaa useammalle. Suomi voi kustantaa vain hyvin rajalliselle määrälle kiintiöpakolaisia täyden ylläpidon. Siksi rajalliset resurssit kannattaisikin jakaa useammalle. Esimerkiksi avustamalla rahallisesti kriisialueilla ja YK:n pakolaisleireillä olevia. 

Myös osalla kansalaisista on samankaltainen profiili kuin monilla toimittajilla. Maamme hyvinvoinnin ja turvallisuuden kannalta merkittäviä asioita ei kuitenkaan tulisi päättää yksilökohtaisten psykologisten syiden perusteella. Valtionhoidossa pitää toimia viisaasti resurssien mukaisesti sekä humaanisti.

Ihmettelevä

Voi sua tyttöraukkaa, käyppä kurkkaamassa Ruotsin raiskauslukuja ja Malmön nykymenoa. Toivottavasti silmäsi aukenevat vähän.

Kriso
Seuraa 
Liittynyt7.10.2015

Olen ymmälläni näiden 'puolustajien' omista mielipiteistä...minä en saa olla tykkäämättä tummista miehistä enkä haluaisi hurjan paljon pakolaisia Suomeen, mutta kirjoittaja itse EI VOI SIETÄÄ HITAITA KÄVELIJÖITÄ??? Että me suomalaiset 'rasistit' omaan kyllä häpeä maallemme!

Käyttäjä1329
Seuraa 
Liittynyt21.10.2015

Anu Silfverberg taitaa olla itse naisvihaaja. Itse olen nainen ja katson kuuluvani ' kansalliseen rintamaan'. Jos feminismi on sitä että luovutaan hitaasti saaduista oikeuksistamme ja annetaan islamisaation levitä Eurooppaan niin sitten feminismi ei ole mulle. Anu taitaa elää siinä kuuluisassa puna-viherkuplassa, lieneekö kuuluu eliittiin joka on vieraantunut oikeasta maailmasta. Täysin vastuuton kirjoitus ja edustaa vaarallista propagandaa joka saa nuoretkin naiset uskomaan että ne oikeudet joita meillä naisilla nyt on olisivat jotenkin itsestäänselviä. Hyi Anua!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat