Sivut

Kommentit (17)

Math

Nopeasti verottajan laskurilla laskettuna 12,5 kuukauden palkan mukaan ja ottaen huomioon muut lakisääteiset maksut, tulisi hänen nettopalkkansa olla 150 euroa suurempi kuukaudessa. Ihan ensiksi suosittelen muutosverokortin hankkimista oikeilla tulotiedoilla.

Nykynuori

Tätä se kolmen ässän oikeistohallitus pakottaa säästöksi. Leikkauksia perus duunareille, köyhille, naisille, sairaille ja eläkeläisille. Rikkaille ei mitään oikeita lisäveroja ja veropakolaisille verbaalisia nuhteita vähän.

aila

siis lisä 200-400 kk mutta paljon niistä lähtee 10% ?  20-40€.

Täysin epäselvä laskelma mutta harmittaahan tuo0.

Njaassa

Kyllä henkilön veroprosentin perusteella pitäisi olla kovempi palkka 2500€/kk
Itsellä 25% korkeempi palkka ja pienempi veroprosentti.

DiplomiReiska

Ihan perusasia pitäisi olla että työtä tekemällä tulee toimeen. On sairasta jos työtätekevä ihminen joutuu kärmistelemään elämänsä läpi. Nämä asiat kiinnostaa päättäjiä ihan tasan siihen asti kun vaaliuurnat menevät kiinni.

JJ75

Mä en käsitä miksi tämä kiinnostus alkaa nyt vasta... silloin kun äänestetään, pitää äänestää sen puolesta mitä kannattaa. Jos pitää turvapaikanhakijoista, mamuilusta ja pakolaisista, niin siitä harrastuksesta pitää myös maksaa. Nythän teillä on hyvä tilaisuus pistää herrat tiukoille, ettei lapset jää hoitamatta ainakin vähänkään rahakkaammalla kansanosalla. Voitelurahaa lisää, sitä kieltä ne ymmärtää. ei se ole tyhmä joka pyytää teitä tekemään työt eikä se joka pytää työstään palkan, se on röyhkeää toimintaa. Jos siihen ei pysty, niin sitten kärsitte nahoissanne ja olette hiljaa ja äänestätte Petteri Orpon kaltaisia politiikkoja jotka saa voimaan kansan pahoin.

gonzo

Tuohan on hyvä palkka, ihme jos noin suurella palkalla ei pärjää. Kokeile kouluavustajan työtä, käteen jää alle 1300.

Raimo79

Kyllähän sitä kaikki haluais että ei leikata ja eihän niitä lisiä olla kokonaan ottamassa pois vaan pienentämässä ja jos menee 1300€ lainaan ja vastikkeeseen niin se on taas kans ihan oman valinta ei se minusta siihen liity mitään jos lisiä leikataan.Ja varmasti työ on raskas,mutta myös oma valinta myös jos sairaanhoitajaks opiskelee jos haluaa rikastua niin sillon pitää ottaa riskiä ja sillon voi myös menettää kaiken ja jos onnistut ni haukutaan porvariks :) No eksy vähän aiheesta mut kyllä Suomessa alkaa olla vikana vaan Suomalaiset yhtä valittamista joka asiasta mikään ei riitä aina pitäs saada enemmän itselle ja jos jotain viedään pois niin maailma kaatuu...itse ainakin joudun myydä taloni pois ja muuttaa vuokralle kun rahat ei riitä,mutta ei se maailma siihen kaadu ruokaa on pöydässä ja varaa harrastella ni se on jo aika paljon.Ja ei mitään kalliita harrastuksia vaan 50€ menee kuussa koittakaa ihmiiset tehdä itse itsenne onnelliseks älkää vaatiko että valtio tai joku muu tekee teistä onnellisia tai tyytyväisiä.

Ja en nyt väitä,että hoitaja ei ansaitsisi ehkä parempaa palkkaa,mutta jos ei ole varaa maksaa niin ei ole minkäs teet.

Pohtiva

En halua vähätellä huolta ja tuskaa, mutta kuulostaa tosi hyvälle palkalle.

En mieti nyt tätä yksittäistapausta, vaan yleisellä tasolla, että ei kai voi olettaa, että jokaisella olisi vara asua omistusasunnossa? Moni joutuu asumaan vuokralla lasten kanssa. Ei puhettakaan, että asumismenoihin voisi tuollaisia summia palkasta laittaa. Tuntuisi, että menot pidä suhtauttaa tuloihin. Mutta eipä se niin yksiselitteistä aina ole. 

Harmillista että tuollaisia paineta ja muutosta joutuu kestämään työn ulkopuolelta. Kyllä tällä hetkellä useat kokee ahdistusta ja pelkoa työpaikasta riippumatta tai sitten vielä kun sitä työtä ei edes ole. Hyvin epävaakaata ja turvatonta on vähän kaikilla. Kukaan ei ole yksin tässä tilanteessa, 

Toivottavasti saisimme kaikki pian vakautta ja turvantunnetta. Ei kai tässä muukaan auta kuin toivoa.

Vierailija

Johtunee siitä, että ainakin meidän sairaalassa peruspalkka maksetaan vakituisille 15.päivä ja lisät 30.päivä. Siksi rahapalkka näyttää olevan suhteettoman pieni veroihin nähden.

Kale

Aina kun leikataan se tuntuu 3 kertaa pahemmalta. Vaihdoin itse ammattia ja tulot tipahtivat tuhannella eurolla kuussa.. siis 1500e, ja silti pystyin elättämään perheeni. Ei se helppoa ollut ei. Mutta en alistu valittamaan ja käpertymään itsesääliin. Jätin alkoholin kokonaan pois kun ei ollut varaa, jätin kuntosalit ja vaihdoin netin halvempaan. Leivon itse leipäni ja joka päivä korvasin lounaan kaurapuurolla itselleni. Lapselleni tein kunnon ruoan. Painoa putosi 10kg kuukaudessa, siis rasvaa koska liikuntaa harrastan silti. On varaa elää mutta ei syödä enää ulkona ja joutuu keittoruokaa tekemään yhden viikon. So what! Nälkää ei näe kukaan meillä siitä huolimatta. Leipä ei lopu niin kauan kuin jauhoja saa kaupasta! Viikonloppuisin teen lettuja tai pannaria. Life is good!

Vierailija

Olen aika korvia myöten täynnä näitä hoitajien valituksia pienestä palkasta. Itse olen rakennustekniikan insinööri ja työskententelen rakenne- ja rakennussuunnittelijana. Bruttopalkkani on 2100 €/kk ilman mitään lisiä tms. Olen ihan tyytyväinen palkkaani, menot tulojen mukaan, ja maailmassa on aika paljon ihmisiä jotka pärjää paljon vähemmällä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat