Sivut

Kommentit (35)

Lii Lotus

Joo ei ihan mennyt nappiin. Kahvinjuonnissa mulla lipsuu, ja reilusti. Sitä menee kokoajan ja paljon. Muut kohdat on just ihan mitä oonkin... joidenkin mukaan oon siksi aika "pelottava" tyyppi.

Karlos

Tämähän oli kuin suoraan meitsin elämästä. Ei elämää kannata ottaa liian vakavasti. :) Nauttikaa siitä mitä on ja suunnitelkaa ja tavoitelkaa parempaa huomista jos tällä hetkellä on synkkää. Kun teet suunnitelman vaikka mielessäsi, mihin pyrit ja vakaasti haluat ja uskot siihen pääseväsi. Olet jo ottanut ensimmäisen askeleen sen saavuttamiseksi! Ennen olin yksin, työyön ja onneton, nykyään on paljon ystäviä, perhe, vaimo, työ. Joka päivä kuitenkin muistan mistä läksin ja mitä oli ennen ja mitä on nyt. Oman ratkaisuni suurin askel: Muuta pois tutusta ympäristöstä ja ihmisistä, ota uusi alku uudessa kaupungissa uusien ihmisten keskellä. Voit aloittaa alusta kirjaimellisesti!!! Kaupunki tai kylä jossa kukaan ei tunne sinua saat uuden mahdollisuuden elämässä. Ensivaikutelma on kaikista tärkein. Vaihdoin synkät ja kuluneet vaatteeni kirpparilta ostettuun 13euron pukuun ja 10euron kauluspaitaan. Ensivaikutelma muuttui kerralla ihmisten arvostus kasvoi ja samalla kasvoi itsetuntoni pikku hiljaa..

blip

Jaahas, olen hyvinkin pitkälti tunneälykäs. Mutta voin myös kertoa, että se ei tuo menestystä! Eivät ihmiset oikeasti pidä tällaisesta ihmisestä.

Vierailija

Nykyään työpaikalla tuollainen henkilö on todella vaarallinen työyhteisön jäsen. Olen tuta tuon kanssa, joten olen oppinut olemaan väritön,hajuton ja mauton, jotta voin tehdä työni rauhassa. On pakko vain seurata sivusta, ja näin onkin parempi, kunnes se unelmien työ löytyy...

Jokke jousipyssy

Jos haluat oikeasti ymmärtää jotain ihmisen sisäisestä, niin tutustu Alkuajatukseen, siitä ei löydy toimimattomia populaariteorioita, vaan seauttaa löytämään vastaukset sieltä missä ne ovat. Ja valmistaudu muutoksiin elämässäsi.

No ohoh!

Olipa erittäin älytön juttu! Mitä ihmeen tekemistä on tunneälyllä ja kahvinjuonnilla? Useimmat noista mainituista asioista ei viittaa millääntavoin ihmisen tunneälyyn tai sen puutteeseen :D. Tunneälystä voi olla suurtakin haittaa taloudellista menestystä tavoiteltaessa, sensijaan ihmissuhteita luotaessa siitä on pelkkää hyötyä. Johtajatyypit ovat vain harvoin tunneälykköjä.

akakla

Tästä listasta saa kuvan, että jos on heikko itsetunto ja epävarma, ei voi olla tunneälykäs. Mielestäni tässä menee kaksi asiaa sekaisin. Esim. "sinua ei voi loukata" - no ei voikaan, jos olet itsevarma, mutta saattaa olla ettet vain tajua loukkaantua, koska ET tunne itseäsi. Ja toisaalta hyvinkin tunneälykäs, mutta epävarma itsestään voi loukkaantua pienestäkin.

MariN

Tämä on kyllä nyt NIIN pseudotieteellinen artikkeli, että oksat pois. Alussa puhuttiin vähän tunneälystä, mutta sitten toimittaja kaasutteli mopo keulien kohti pöpelikköä. 

Mitä tekemistä muutoshalukkuudella, pyrkimyksellä täydellisyyteen tai - haloo - kahvinjuonnilla ja unen määrällä on tunneälyn kanssa? Oli kyllä yksi höperöimmistä artikkeleista tämän lehden lähihistoriassa.

Kari I. Mattila

Esitetyt väitteet eivät kerro sitä kaikkein olennaisinta! Noita ominaisuuksia paljon merkittävämpää on se, miten ominaisuuksia käytät. Satojen ihmisten kanssa tunneälytestejä läpikäyneenä voin kertoa, että on menestyviä naisjohtajia, jotka tuon listan mukaan eivät olisi menestyjiä ja tähtiä. Vaan ovatpa kuitenkin. Ja olen minä (tuota kahvikohtaa ehkä lukuunottamatta) tavannut hyvin lähellä tuota olevia ihmisiä, jotka eivät siitä huolimatta ole menestyneet.

Jos haluat menestyä, niin ota selvää ominaisuuksistasi kunnon testillä ja asiantuntijan palautteen avulla. Sen jälkeen voit rakentaa polkusi vahvuuksiesi kautta (hei, kaikilla on vahvuuksia!). Etsi vaikka minut käsiisi (esim. LinkedIn), jos haluat lisätietoja!

Terkuin Kari I. Mattila, sertifioitu tunneälyasiantuntija ja -valmentaja

Liioittelua

Sama täällä. Minulla on vahva tunneäly, mutta tämä juttu on ihan soopaa.

Töissä olen saanut tuntea ankaraa kateutta naisten taholta ihan kiusaamiseen saakka.

Tämä artikkeli ei anna oikeaa kuvaa tunneälyisestä hmisestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat