Sivut

Kommentit (16)

erkki metteri

Ehkäpä parasta on, ettei Tervo löytänyt muuta tukea kannalleen kuin: "vastapuolella on vain idiootteja." Tervo ei kyennyt esittämään yhtään vasta-argumenttia noukkimiinsa väitteisiin, ainoastaan olkilukkoja ja ad-hominem hyökkäyksiä (heti ensimmäisessä virkkeessä). Melko säälittävää, itse en kehtaisi kritisoida maahanmuuttoa näin heikolla faktapohjalla. 

Niina

Kyllä osaan kielioppisäännöt ja jopa yliopistoon pääsin. En kuitenkaan kannata parhaillaan käynnissä olevaa massakansainvaellusta Lähi-idän epäonnistuneista yhteiskunnista. Suomi ei ole koskaan ollut siirtomaa emmekä ole osa Lähi-idän kriisiä. Silti jostain ihme syystä odotetaan, että Suomi hoitaa niiden alueiden jälkipyykin. Jos nyt otetaan 30 000 ulkomaalaista niin perheiden yhdistämisissä voidaan kertoa se neljällä: 120 000 ei ole pieni määrä varsinkin kun tietää, että Lähi-idästä tulleet tulevat synnyttämään huomattavasti enemmän lapsia kuin kantaväestö. Jos Venäjälle tulee joku kriisi niin annammeko heidänkin vain kävellä Suomeen? Se on sitten helppo valloitus. Tervon toivon vastaisuudessa heittävän televisiossa koraanin maahan niin kuin teki raamatulle. Katsotaan kuinka pitkään miehen pää keikkuu harteilla sen jälkeen.

Tuulikki

Eihän Erkki kirjoituksessa maahanmuuttoa kritisoitukaan, vaan idea oli juurikin se, että rasistien ja ihmisoikeuksia puolustavien on mahdotonta käydä järkevää keskustelua asiasta. Olisiko kompromissi se, että ihmisoikeudet eivät koskekaan kaikkia?Ja tuosta Niinan kommentin vimeisestä lauseesta hyvin tuleekin ilmi tämä vatipäisyys, johon kirjoituksessa viitattiin.

Ullava

Minusta tuntuu, että Tervon kannanotot ovat omiaan lietsomaan muukalaisvihaa ja lisäämään vihapuhetta. Tekipä Tervo tämän tahallaan tai ei, miksei media puutu siihen? Mediahan nuo Tervonkin kannanotot välittää ja on siten osallinen vihanlietsontaan.

Niina

Vierailija kirjoitti:

Eihän Erkki kirjoituksessa maahanmuuttoa kritisoitukaan, vaan idea oli juurikin se, että rasistien ja ihmisoikeuksia puolustavien on mahdotonta käydä järkevää keskustelua asiasta. Olisiko kompromissi se, että ihmisoikeudet eivät koskekaan kaikkia?Ja tuosta Niinan kommentin vimeisestä lauseesta hyvin tuleekin ilmi tämä vatipäisyys, johon kirjoituksessa viitattiin.

Se nyt vain on fakta, että islamin arvostelusta seuraa väkivaltaa hyvin paljon todennäköisemmin kuin kristinuskon arvostelusta. Siitä ovat todisteena lukemattomat mellakat ja esimerkiksi Hollanissa murhattu elokuvaohjaaja Theo van Gogh. Islamia arvostellut Ayaan Hirsi Ali joutuu yhä turvautumaan henkivartijoihin vaikka muuttikin USA:han. Se, että toteaa että islamin arvostelusta ja vaikkapa nyt siitä koraanin maahan heittämisestä seuraa väkivallan uhkaa ei ole vatipäisyyttä, vaan realismia ja valitettavasti ihan totisinta totta maailmassa.

Silmiä ei kannata ummistaa liikaa, vaikka joutuisi kohtaamaan jotain mikä ei sovi omaan maailmankuvaan, kuten eri kulttuurista kumpuava väkivalta vaikkapa naisia tai eri tavalla uskovia kohtaan. Mitä enemmän Tervon kaltaiset ihmiset leimaavat kritiikin vatipäisyydeksi tai rasismiksi sitä enemmän alkaa näyttää siltä, että rasismikortin heiluttelulla yritetään estää asiallinenkin kritiikki maahanmuuttoa kohtaan.

Torakate Taksimasu

Jari Tervon algoritmi 1. Asetu muiden yläpuolelle (olet suuri suunnannäyttäjä). Lähes koko muu kansa on nonsensus-idiootteja. 2. Lisää Nokkela letkautus (ei tarvitse olla itse keksitty).

Mikko Kivioja

Tervokin voisi vähän miettiä tätäkin asiaa pitemmälle. Ei nettikirjoittelu kerro välttämättä mitään kirjoittajista vaan netin luonteesta.

Jari Das surgery idiotismus no...

Jari Tervon algoritmi 1. Asetu muiden yläpuolelle (olet suuri suunnannäyttäjä). Lähes koko muu kansa on nonsensus-idiootteja. 2. Lisää Nokkela letkautus (ei tarvitse olla itse keksitty)

viher-populisti

Onpa taas rakentavaa tekstiä populisti-Tervolta. Tervon mielestä kaikki suomalaiset ovat rasisteja ja valkoilhoinen kantaväestö "valkoista roskaa". Miten tuollainen vihapuhuja voi saada edes palstatilaa? Ai niin...ei väliä mitä sanoo...vaan kuka sanoo!

uutisvuoto

Koko kansan rakastettu Jari Tervo jättää Uutisvuodon. Eri lehtitietojen mukaan Jari Tervo aikoo pysyä kotona ja haistella omia pieruja. Helsingin Sanomien kulttuuritoimitus on myös kiinnostunut tekemään kulttuurisivuille kahden aukeaman jutun Tervon aivopieruista. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan!

Meri

Se puhui sivustosta Suomi24 mä oon jutellu siellä ja halusin juttuseuraa ja yritin auttaa muita en itse kirjoittanu mitään rasistista ja huomasin että sivustolla pyörii vaan rasisteja ja moderaattorikin vittuilee joten ei siellä kannata jutella!
Sitten on niitä jotka haukkuu rasistiksi koska silloin kun oot rasisti niin sua on muka oikeus haukkua! Ja joku edellinen sano että mitä jos ihmisoikeudet koskee vaan joitakin niin sehän on niin mulla ei o ollu ikinä ihmisoikeuksia!

Vierailija

Onhan se rasismi tuhmaa. Minusta vatipää ei  kyllä ole kovin kuvaava termi, koska rasistien pää on muodoltaan enemmän "nappo". Toisaalta olen tokikin vain vaatimaton hyväpalkkainen  trukkikuski-joita Jari kuulemma vihaa- enkä ole koskaan voittanut esimerkiksi kirjallisuuden Finlandia-palkintoa. Toisaalta ei ole" vissiin" Jartsakaan, vaikka siellä sentään oli työtoveri Baba valitsemassa...

Auringonkukka

Nyt olen Jarin kanssa ihan samaa mieltä. Tietenkään nimittely ei ole sivistystä kummallakaan puolella mutta niinhän metsä tahtoo vastata kuin sinne huutaa. Itse aattelin lakata lukemasta nettikommentteja ihan kokonaan, se on metsä johon ei kantsi mennä.

Vierailija

Uskomatonta, että Jari Tervo ei ole saanut noin rasistisista teksteistä vielä tuomiota! Mutta eihän vihervasemmistolaista voi tuomita, vaikka hän haukkuu suomalaisia rumaksi ja lietsoo vihaa suomalaisuutta vastaan. Se on vaan Tervon sananvapautta ! Muslimeista sen sijaan ei voi sanoa eikä kirjoittaa mitään, kuten on viimeaikoina huomattu!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat