Sivut

Kommentit (30)

Kaskislainen

Eipä ole näkynyt galluppia Kaskislaisten mielipiteistä. Omiin korviin on kuulunut enemmän negatiivisia kun positiivista näistä pakolaisista. Huom! Kaskinen ei ole ottanut pakolaisia vaan Kristiinankaupunki on pökännyt ne tänne kun siellä ei tilaa enää ole, ja täällä on sitä tilaa.

Saara Manninen

Olen aikaisempien kirjoittajien kanssa toista mieltä. Samaan aikaan kun Forssasta, Salosta, Lieksasta ja monelta muulta paikkakunnalta kantautuu ihmispelkoisia viestejä ja mielenosoittamista pakolaisia vastaan, on hienoa kuulla Kaskisten kaltaisesta empaattisesta pikkukaupungista. Uskon, että tämän parempaa imagomainontaa syrjäinen muuttotappiopaikka tuskin voi saada. Mikäpä paikkakunta ei haluaisi mainetta vieraanvaraisena ja mukavien asukkaiden seutuna. Jos itse olisin muuttamassa uuteen paikkaan, Kaskinen nousisi aika korkealle wish-listallani! Jatkakaa samaan malliin, kaskislaiset!

Vierailija

Eihän täällä sisäsiittoisten ja tyhmien ihmisten kanssa ole pakko asua.Olen syntyperäinen kaskislainen ja loukkaa valtavasti tuo jatkuva panettelu.

Anne K.

Äskeisestä kommentista jäi nimi pois ,joten palaan asiaan omalla nimelläni ja lisään:lämpimästi tervetuloa ihmiset,jotka apua taritsevat!

Ihmettelijä

Eikö muuten Kaskisten kaupunki tiedottanut muutama aika sitten paikallisessa ''lehdessä'' että Kaskinen ei ota pakolaisia vastaan? Olen kuullut myös että se on Kristiinankaupungin kaupunki joka on vuokrannut asuntoja Kaskisista näille pakolaisille? Lehden mukaan ne on täällä vain väliaikaisesti? Kaskisten kaupunki ei järjestä päivähoitoa, ei koulua eikä muutakaan näille pakolaisille, koska he ovat kirjoilla Kristiinankaupungissa?Korjatkaa toki paikalliset jos olen väärässä mutta näin muistan lukeneeni. 

Malla P

Ihmettelijä, olet aivan oikeassa. Kristiinankaupungin vastaanottokeskus (jota hallinnoi SPR, ja jonka kulut maksaa valtio) on vuokrannut Kaskisista yksityisiä asuntoja.

Nyt Kaskisiin majoitetut lapset käyvät koulua Kristiinankaupungissa ja palvelut tulevat sieltä.

Asian voi myös nähdä niin, että nyt Kristiinankaupunki vaurastuu, kun siellä palkataan lisäväkeä ja vastaanottokeskuksen asukkaita viedään sinne kauppaan. Jos tp-hakijat kävisivät koulun Kaskisissa, raha valuisi sinnekin. No, se on pelkkää talouspuhetta. Olennaista on tietenkin se, että pakolaiset saavat nyt levähtää turvallisessa ja miellyttävässä paikassa ja tutustua vieraanvaraisiin naapureihin. Toivoisin, että turvapaikanhakijat nähtäisiin ihmisinä, taitavina ja kyvykkäinä henkilöinä. Me Naisten jutussa ollut syyrialaisnainenkin on taideopettaja, joka haluaa alkaa opettamaan alaansa kaskislaisille. Tällaiset taidot kannattaa ottaa vastaan rohkeasti.

Jokuvaan

Eli siis he saavat ilmaisen asunnon, lämmityksen, veden ja siihen päälle vielä tonni rahaa.. Olenko väärässä vai saako suomalainen yksinhuoltaja niin paljoa puhtaana käteen, siis ilman elatustukia?

opserv

Toivottavasti pohjolaasten rahat riittävät seuraavat
20 v näiden vieraiden elättämiseen.
Mutta ei hätää....lopetetaan puoli-ilmainenvpäivähoito
Niin sitten riittävät

ma

Hah mitä kommentteja. Samaan hengen vetoon voisi kommentoijat kertoa, että mistä otetaan rahat/paljonko vuodessa itse ovat antamaan nettotuloistaan pakolaisten elättämiseen per vuosi...ja tarkoitaa siis vähintään useita vuosia tai jopa kymmeniä vuosia tästä eteen päin. Tällainen naiivi suhtautuminen asiaan ei kanna pitkälle, tuntuu olevan muotia kannattaa pakolaisten jatkuvaa virtaa Suomeen. Väitän, että monikaan ei omin silmin paikalla olemalla ole sitä turvapaikanhakijoiden määrää nähnyt, minä näen sen päivittäin - ja se kasvaa koko ajan! Jos yksi hakija kustantaa yhteiskunnalle 15000€/vuosi niin laskekaa paljonko esim. 100 000! siis yhdessä vuodessa. Tällaisten määrien kanssa ei pelleillä, muutama tuhat saadaan kotoutettua, ei enempää. Seuraa ilmiö, jolloin väistämättä tulijat erkanevat omiksi yhteisöikseen, joissa ei suomea puhuta eikä edes haluta integroitua, työttömyyttä, turhautumista, rikollisuutta...niin seassa on niitä asettakin tottuneita käyttämään. Mellakoita, joissa tuhannet rähinöivät ja otteet ovat toista kaliiperia mihin täällä lintukodossamme olemme tottuneet...ja tämä voi toteutua jo lähi vuosina. Katsokaa ympärillenne, edes uutisvälineistä, mitä maailmalla tapahtuu. Ei tarvi mennä Ruotsia kauemmas, kun isoissa kaupungeissa on alueita mihin yksittäisellä poliisipartiolla ei ole asiaa turvallisuutensa takia... Toivon sydämeni pohjasta, että em. skenaatio ei Suomessa toteudu. Luulen, että siinä vaiheessa kun kukkahattujen omat lapset ovat turvallisuusvaarassa niin mielipiteitä tarkastellaan uudelleen. Toivon myös, että tämä kirjoitus julkaistaan....niin ei aina lle käynyt!

raappa

Näin Kaskislaisena voin sanoa että Sirkan mielipide ei taida edustaa kaikkien Kaskislaisten mielipidettä. Näin pieni kaupunki korkeahkolla työttömyysasteella ei millään kestä 300 turvapaikanhakijaa.

Huolestunut

näin pitkä juttu kuinka kaikki tuolla mukamas ottaa vastaan heidät, MONTAAKO haastateltiin jotta voidaan sanoa: "Näin pakolaiset otetaan vastaan Pohjanmaalla: "Kyllä meillä tyhjiä asuntoja riittää!", vai onko kyseessä TAAS yhden mielipide asiaan. Itse en halua yhtäkään muslimia asumaan naapuriin, heidän kulttuurinsa, uskontonsa ja tapansa on niin erinlaiset että jossakin välin varmasti ristiriitoja joita sitten sharian lain mukaisesti ratkotaan päitä katkomalla. Nigerian Islamilaisen Valtion on raportoitu tappaneen 2000 ihmistä viime vuonna. Tänä vuonna he surmasivat sen verran yhdessä viikossa. Mutta meitä ei kiinnosta Nigerian tapahtumat, pelätään vain sanaa rasismi ja islamifobia.

Euroopassa on jo alueita, jotka ovat epävirallisen sharia-poliisin kontrollissa.
Esimerkki: http://api.ning.com/files/l-4OBRk5ozY2PEjcIZM6cTugOuK2YAKGO*aYSr7eQ7B5Ap...

ps. Olen yllättynyt jos tämä viesti pysyy koska sensuuri.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat