Kommentit (3)

Riitta Häkkinen, psykologi

Kiitos Julia Suikille oman tarinansa kertomisesta. Mitä enemmän tiedämme, mitä vähemmän luulemme tietävämme. Pahoillani olen siitä, miten ammatti-ihmiset ovat voineet olla noin "harhautuneita", kun kuitenkaan ei Julian ksvuvuosista niin kauaa aikaa ole. Voimia kaikille, jotka kamppailevat vastaavien asioiden kanssa.

Sateenkaarilapsen äiti

Hieno juttu, rohkea ja ihana Julia! Olen pienen pojan äiti, lapseni kromosomit ovat mallia 4XXY eli virallisesti hänellä yksi ylimääräinen x, saattaa olla, että hän itse aikanaan kokee, että ylimääräinen kromosomi onkin y. Mikäli niin on, aion tukea häntä parhaani mukaan, jotta hän olisi onnellinen. En tiedä, mikä Julian karyotyyppi on, mutta on sukupuolikromosomiyhdistelmistä on olemassa lukuisia variaatiota, ja sen lisäksi vielä tilanteita, joissa hormonituotannossa tai -reseptoreissa on standardista poikkeamaa. Poikani versio 47XXY on yleisin kromosomipoikkeavuus, yleisempi kuin esimerkiksi down, mutta jostain syystä tuntematon, myös neuvolahenkilökunnalle lääkäreistä terveydenhoitajiin. 

Tiina Pynnönen

Rohkea veto ja rohkea tyttö!

Me kaikki "sumpun" ystävät tuetaan sinua täysillä!

Tiedät, ketä me ollaan..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat