Kommentit (3)

Pitkä kokemus

En tiedä prosenteista mutta itse olen pienellä paikkakunnalla tavannut 4 narsistia.

Tosin 3 kuului samaan perheeseen joista yksi oli vaimoni.

En tiedä onko narsismi periytyvä vai opitaanko se.

Vaimoni narsismin tajusin vasta useita vuosia hänen kuoleman jälkeen, hänen äitinsä narsismin tajusin vasta appiukon kuoleman jälkeen jolloin hän alkoi tapella lapsiaan ja lapsenlapsiaan vastaan perinnöstä joka kuului perillisille.

Kun sitten aloin miettiä tapahtumia joita oli tapahtunut aiemmin niin asia valkeni.

Tuntuu myös että narsismi pahenee iän myötä sekä isojen muutosten tapahduttua.

Niin ja se perheen 3 tapaus nousi esille avioeron aikaan, ilmeisesti oli muhinut jo aiemmin mutta tuli esille voimakkaasti silloin.

Tyypillistä näille kaikille tapauksille oli tosiaan toisten mollaaminen ja toisen täydeliseksi 0 tekeminen, kaikki jutut väritettiin ainakin 10 kertaiseksi.

Kun rahasta puhutaan niin narsistin mielestä on oikeudenmukainen jako että toinen hoitaa verot ja maksut ja itse nauttii tuoton.

Käyttäjä1257
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Tarkkaile näitä elementtejä... Me Naiset -sivuston ohjeillako meistä tulee validiteettejä arivoimaan toistemme psyykettä?

Me kaikki tunnistamme näistä kohdista joko itsemme, taikka lähimmäisemme täysin taikka osittain. Mikäli löytäisimme itsemme näistä kaikista kohdista, se ei anna meille F60.8 -diagnoosia. Narsismista on nykypäivänä tehty sekä ihailtu, että tavoiteltu päämäärä. Jokainen etsii "narsistisia -piirteitä" ympäriltään. 

Mutta jätetään viihdelehdet sikseen.

Mitä on oikea narsismi? Minkälaista on elää oikean narsistin kanssa?

Narsisti ei ole älyllisesti vajavainen, eikä psyykkisesti sairas.Narsisti ei tunne minkäänlaista empatiaa. Narsisti ei häpeä mitään. Narsisti ei koskaan myönnä virheitään/epäonnistumisiaan.Niitä ei vain ole. Kaikki epäonnistumiset/virheet ovat aina muiden syytä.Narsisti tarvitsee jatkuvaa ihailua.Narsistin itseriittoisuuskuvitelma torjuu muihin liittyvät toiveet ja toiveisiin liittyvät ahdistukset. Jos lapsi hyvin varhaisessa vaiheessa kokee vaikeita pettymyksiä äitisuhteessaan eikä hänen tunteisiinsa vastata, hänelle voi alkaa kehittyä epäterve itseriittoisuuden ja kaikkivoipaisuuden tunne, jossa hän ei tarvitse ketään eikä mitään vaan hallitsee itse kaikkea. Jorma Myllärniemen mukaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ei koe normaalisti masennusta. Masennus syntyy vain silloin kun hauras persoona hajoaa, itseriittoisuuden ja kaikkivoipaisuuden tunne menetetään. Tällöin ihminen romahtaa. Vertauskuvallisesti ilmaisten narsisti ei taivu vaan taittuu. Tähän masennukseen liittyy itsetuhoisuutta.

Helpottavaa.

Minun kaappinarsismini ei siis olekkaan narsismia. Se on ihan vaan tavallista suisidaalista masennusta. 

Thank Good!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat