Sivut

Kommentit (16)

Heidi

Hei Janne! Olisin kyllä todella iloinen jos minulla olisi kaltaisesi ystävä. Ystävä johon voi luottaa ja kenelle voi kertoa kaikki hauskimmat ja hölmöimmät asiat ja kenen kanssa voisin piipahtaa viinilasillisella ja joka olisi kuin veli.?

Sipi

Hei Janne

Voimia sinulle. Olet rohkea ja avoin. Ole ylpeä itsestäsi. Katkeruus vie energiasi, joten toivottavasti pääset siitä eroon ja voit käyttää energiasi vaikka hiv- positiivisten edustajana ja keulakuvana. Älä sure menetettyjen facebook - "ystävien" perään. Ole kiitollinen niistä viidestä, jotka ovat pysyneet rinnallasi.

Sergey

Rohkea veto kaiken kaikkiaan. Tohon raiskaus juttuun en kyllä usko pätkääkään. Kaveri lähtee kuukauden romanssille Ghanaan ja välttelee seksiä rakkaansa kanssa... Yeah right! Kyllä siellä on touhuttu heti eikä hetken päästä. Ikävä tapaus kuitenkin.

Jesse

Turha ruikuttaa, itseppähän olet soppasi keittänyt.. Miten voit syyllistää muita ihmisiä tilanteestasi? Sotket asiasi ja terveytesi ja nyt ruikutat myötätuntoa ja ystävyyttä muilta ihmisiltä. Voi voi kun maailma on ilkeä paikka, kukaan ei ymmärrä minua...

Sehän sattui

Suomessa on hämmentävän heikko tietotaito monen muunkin taudin osalta. C-hepatiitin voi nykytiedon mukaan kukistaa kokonaan lääkityksellä ja parantua. Arvaatkaa tietääkö tästä edes sairaalahenkilökunta tavallisesta kansasta puhumatta. Ei kukaan tätäkään tautia sairastanut uskaltaisi mennä asian kanssa julkisuuteen, sillä sosiaalinen stigma on niin vahva, että kaverit kaikkoavat ympäriltä pikatestauttamaan itsensä sairaalassa vaikka eivät ole olleet verikontaktissa tai sukupuoliyhteydessä. Hivillä on vielä kamalampi kaiku ihmisten tietämättömissä mielissä ja siksi näitä artikkeleita tarvitaan.

Johanna Hassinen

Todella ikävää luettavaa.. Kyllä nykypäivänä ihmisten pitäisi tietää, että HIV ei tartu normaali kanssakäymisessä, eikä pelkästään homoseksuaaleille.. Taitavat kärsiä useammasta kuin yhdestä fobiasta nämä ns. ystävät, jotka jättäneet..

Tsemppiä Jannelle, toivottavasti löydät vielä rakkauden ja mieluisan työn <3

Jepjep

En tie muista, mut yks nainen heitti minut naamakirjan kavereistaan, syytä en tiedä, ei oltu riidelty tai edes sanottu toisillemme mitään pahaa, se jäi siihen, en todellakaan ota yhteyttä, vaikka naisesta välitinkin =/

Ihmettelen vain tuota logiikkaa, et aatellaan et kiskasempa kaikki pellolle et kyl ne tulee sit polvillaan aneleen kaveruutta...

Mitäsit

Jokaisella on oikeus olla mitä mieltä vaan, myös olla hyväksymättä hiv positiivista lähipiiriinsä. On se nyt kumma, kun nykyään ei saa olla sitä mieltä mitä haluaa ja katsoo itse oikeaksi. Miksi kaikkien pitää olla niin suvaitsevaisia, pakolaiset avosylin vastaan jne. 

Minä annan avustusta mieluummin veteraaneille ja vanhusten parempaan hoitoon täällä Suomessa kuin jonnekin missä se apu menee terroristeille. 

Mitä tulee hiv-tartuntaan niin pitäisiköhän katsoa peiliin ja olisiko pitänyt miettiä ensin? Nyt sitten itketään mediassa. 

Vierailija

Voin kokemuksesta sanoa että kun ystävä pettää tai kääntää selän hädän hetkellä voi surutyö olla jopa pitempi ja lähes yhtä raskas kun rakkaussuhteen päättyminen esim.hylkäämiseen. Jotkut sanovat että miehiä/naisia tulee ja menee mutta ystävät pysyvät. Kunpa näin olisikin...

Tuo että Jannen ystävä uhkasi paljastaa kaiken julkisuuteen on alhaista. Olisikohan hän niin tehnyt? Pelon vallassa olisi ollut vaikea elää ja ulostulo oli rohkea teko.

Jannessa on karismaa ja pidän hänen tyylistään juontaa Nelosen puhelinvisaa. Ymmärrän kaipuun muille maille uuteen alkuun, joskus toivoisin sitä omallekin kohdalle. Lopulta kuitenkin, uutuuden viehätyksen jälkeen elämä on aika samanlaista, missä sitten asuukin.

Kata

eräs viisas mies sanoi, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. siitä huolimatta ihmiset vain tänä aikana kokevat olevansa oikeutettuja syyttämään ja tuomitsemaan.. se ei ole meidän tehtävä, vaan ihmisen Luoja on antanut yksiselitteisen ohjeen, kohdella jokaista kuten toivoo itseään kohdeltavan. rakastamaan jokaista, kuten hän. itse olen käynyt vaikeita asioita läpi ja oppinut käsittämään, ettei me pärjätä täällä yksin. ihmiset pettävät, mutta meidän Luoja ei koskaan. Janne, voimia sinulle valtavasti! käväisepä joskus jw.org -sivustolla, se on oikeasti auttanut mua. kyllä, olen Jehovan todistaja, ja kyllä, todellakin olisin tullut sua halaamaan siellä Espan puistossa, jos olisin ollut paikalla <3

Minnakorhonen65

Luitko juttua ajatuksella? Ihmiset yleensä käyttävät suojaa(kortsua) kuten ilmeisesti tämäkin pari ennenkuin toinen osapuoli päätti sitten ilman suojaa käyttää hyväksi tiedotonta kaveria. Siitä tässä on kyse. Tartunta tuli, kun toinen raiskasi ilman kortsua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat