Kommentit (3)

VanhaMaskuliini
Seuraa 
Liittynyt5.3.2015

Olen tyytyväinen Lolan tuodessa tarinansa ja kokemuksensa meidän kaikkien ulottuville. Kyseessä ei ole vain älykäs ja kypsä nainen ja äiti, vaan myös roolinsa ja uransa luonut ihminen, joka on kyennyt yhdistämään elämäänsä monia eri puolia.

En ole kiinnostunut Lolan nuoruusvuosista, missi- ja mallivuosista, niistä saa lukea liikaakin (suurempi onnistuminen on välttää nuorten naisten uran alkuvuosien markkinointiviestintää).  Haluaisin, että Lola tekisi meille syväanalyysin ihmisyydestä: miten rakkaus Jarkkoon syntyi, missä vaiheessa hän tunsi tunteidensa olevan vakavaa ja haluavansa rakentaa yhteisen tulevaisuuden tämän ihmisen kanssa.

Tämä  täytyisi tietysti tehdä taiten - nämä ovat hienovaraisia asioita ja syvällisempi pohdiskelukin olisi minulle tervetullutta.

Haluaisin lukea myös suhteen kehittymisestä ja sen taipumisesta kohti ehtoota. Mitkä asiat johtivat tunteiden muuttumiseen, jos mitkään. Miltä tämä tuntui, miten Lola suhtautui mieheensä ja lastensa isään tämän jälkeen. Kävivätkö he tästä keskusteluja, oliko Lola keskusteluissa aloitteentekijä vai Jarkkoko kenties ?

Lola kehoitti jossakin jo, että Jarkko etsisi itselleen "paremman vaimon". Tämä olisi meille kaikille tärkeää: miten Lola kokee "huonon vaimon" tai "paremman vaimon", miten näiden roolien välillä tasapainotellaan. Mitä kumppani voi tehdä, mitä hänen täytyy välttää tekemästä. Vastaukset näihin kysymyksiin auttaisivat monia meistä suomalaisista elämään paremmin, onnellisemmassa suhteessa.

Viimeisenä tietysti suhteen loppu - miten Lola päätyi lopettamaan suhteen tekstiviestillä, jättäen miehensä ja lapsensa tyhjyyteen. En ole varma, mutta itse olisin naisena päätynyt perinteisempään, käytettyyn ratkaisuun: vaihtanut lukot. Puhumattomassakin suhteessa mies ymmärtää hetken rapisteltuaan, että puoliso haluaa siirtyä suhteessa eteenpäin, päästää irti toisesta ja kehittyä ihmisenä vapauden kautta.

Voimia Lolalle tässä vaikeassa tilanteessa ! Toivottavasti kirjasta tulee hyvä .

UusiMaskuliini

Taitaa olla kustantajan viesti tuo edellinen. Ei kai ketään oikeasti kiinnosta? Varmasti jos noin tarkkaa kyttää toisen asioita että tällaisen syväanalyysin saa kynsittyä kasaan 26 minuutissa jutun julkaisemisesta kannattaisi harkita oman elämän hankkimista. Ei nää lukijat täällä ihan tyhmiä ole.

VanhaMaskuliini
Seuraa 
Liittynyt5.3.2015

Hei UusiMaskuliini,

En ole Lolan kirjan kustantaja, kunhan pidin lounastunnilla aivoilleni breikin kirjoittaessani. Lola on minulle tuttu julkisuuden kautta - kirjoitin nopeasti näin VanhaMaskuliinina siitä, millainen kirja voisi olla. Hienoa, että et ole tyhmä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat