Eropuheiden jälkeinen läheisyys

Vierailija

Olen aivan ihmeissäni. Avopuolisoni kertoa haluavansa aikalisän, haluaa miettiä suhteen tulevaisuutta, onko sitä edes. Tilanteeseen liittyy kolmas osapuoli, joka ei kuitenkaan kuulemma olisi eron syy. Avopuoliso sanoi haluavansa aikalisän, sellaisen, että asutaan eri osoitteissa ehkä kk- pari. (On muuten yllättävän vaikea löytää vuokra-asuntoa pariksi kuukaudeksi...)

Ennen joulua käytiin terapiassa, koska mies ei ylipäänsä kuulemma tiedä mitä haluaa elämältään. Mun mielestäni tuo on ehkä myös kolmenkympin kriisiä. Olemme avopuolison opintojen vuoksi eläneet käytännössä aika lailla etäsuhteessa kaksi vuotta ja tuolta opintojen kauttahan tuo pari kuukautta mukana ollut ihastuskin sitten löytyi.

Terapeutti antoi hiukan kotitehtäviä ja heitti ilmaan, josko mies olisi alitajuisesti ihastunut, koska pelkää paluuta arkeen; kaikki kotona on sitä tuttua. Meillä ei siis varsinkaan viime vuonna ole ollut juuri yhteistä aikaa. Minä olen tehnyt pitkää päivää töissä, mies on ollut opintojen vuoksi viikot poissa ja viikonloppuisin hän on tehnyt firmansa töitä.

No, nyt ollaan tehty hiukan kotitehtäviä, mm. listattu molemmat mitä hyvää meissä on ja juteltu sitten niistä. Seuraavaksi on vuorossa toiveet, mitä asioita haluaisi korjata. Teimme myös sopimuksen, mitä tämän "tilanteen" aikana saa tehdä ja mitä ei. Yksi asia oli, ettei mies pidä yhteyttä ihastukseensa.

Olen ihan selkeästi huomannut, että nyt kun koulu loppui, tuo ihastuksen salailu on historiaa ja töillekin riittää nyt enemmän aikaa, mies on hakeutunut enemmän mun seuraan. Tämä on tapahtunut siis pikkuhiljaa ekan terapiakäynnin jälkeen.

Hän on monena iltana kysellyt, tulisiko tv:stä kivoja leffoja joita voitaisiin yhdessä katsoa jne. Ollaan retkeilty yhdessä ja rakasteltukin useana iltana. Hän halailee, tulee viereen, tarjoutuu hieromaan hartioita.. Ihan niinkuin silloin kun asiat olivat hyvin. Yhtenä iltana mainitsin, etten ole koskaan käynyt lätkämatsissa ja että haluaisin yhdelle saarelle yöksi. Mies totesi, että sitten mut pitää varmaan viedä sellaisiin. Yhtenä iltana kysyin, miksi hän on nyt halunnut tässä epänormaalissa tilassa olla enemmän mun kanssa ja harrastaa seksiäkin (ei sillä ettäkö olisi ennenkään siihen ollut vastahakoinen). Hän vain sanoi että tuntuu läheisemmältä.

Olen ihan ymmälläni. Pitäisi kai ottaa asia esille ihan oikeasti, mutta toisaalta tiedän, etten saisi mitään järkevää vastausta (koska toinen taitaa tosiaan olla aika solmussa ajatustensa kanssa eikä halua sanoa mitään "puolivalmista" ääneen). Tietysti haluaisin myös nauttia tästä ja uskoa, että tämä enteilee hyvää meidän tulevaisuudelle.

Olen yrittänyt etsiä asuntoa, kun niin kerran sovittiin. Salaa kuitenkin toivon, että pian hän sanoisi, että unohda se asunto ja jää kotiin. Vaan kun eihän tätä asiaa voi selvittämättäkään jättää. Pitkittyessään asiat voivat mutkistua ja hankaloitua- vaikka olisikin yhdessä kivaa.

Seuraava terapiakäynti on parin viikon päästä ja toivon todella, että mies ottaa tämän yllättävän läheisyyden puheeksi ihan itse...

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat