Kommentit (1)

Vierailija

Olen usein mökillä yksinkin. Joitakin vuosia sitten oli niin lämmin, että oli pakko pitää ikkuna auki. Hyttysiä tuli sisään. Tarjosin niille käsivarttani, ja sanoin ääneen: "Siinä. Ime vaan, mutta olisi kiva, jos et tekisi sitä." Ei imenyt. Lensi pois. Tein tuon parina yönä. Tuon kesän jälkeen minulla on ollut tosi harvoin riesaa yöllä inisevistä hyttysistä.

Samantyyppinen metodi on auttanut myös kärpäsiin. Niitähän voi tulla sisälle mökkiin kymmenittäin. Eränä vuonna minulla oli lemmikkinä kärpänen. Aamuisin, kun menin keittämään kahvit, se lensi sisään (tunnistin sen siitä, että sillä oli toisesta siivestä pieni pala poissa). Juttelin sille ääneen. Annoin sille makkaranmurusia syötäväksi.

En tapa sisään tulleita kärpäsiä. Otan ne kiinni ikkunalta mukin ja pahvin avulla. Päästän ulos vapauteen, jutellen niille. Olen jopa hämmästynyt siitä, miten niiden esiintyminen sisällä sekä mökillä että kaupungissa on vähentynyt sen jälkeen, kun aloitin hölmöltä vaikuttavan toimintani niiden suhteen...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat