Kommentit (6)

Vierailija

Eiköhän tämä Joonaksen reilu ulostulo ole sen arvoinen, että hallitus ottaa Wikimploi-mekanismin käyttöön. Ei maksa mitään ja on suomalainen ja tarpeeksi radikaali toimiakseen.

Se on niin fiksu työllistämismalli, että työministeriö lakkautetaan. Lukekaa nyt pöntöt sen kaikki sivut:

- https://wikimploisuomi.wordpress.com/hyodyt

Hävettää entisen ja nykyisen työministerin ja TEM:n kuluttama hengitysilma. Eivät ole mitään uutta kehittäneet. Joonas voisi olla Wikimploin perustajajäsen!

Vierailija

Toivotaan onnea työpaikan löytämiseen! Mutta onhan taas kerran hämmentävää, että vessojen pesua pidetään suunnilleen kauheimpana mahdollisena työtehtävänä, mitä maailmasta löytyy. Jokainen siivooja niitä saa pestä, usein kymmeniä päivässä, eikä se herätä oikein minkäänlaisia tuntoja suuntaan tai toiseen. (Paitsi ehkä silloin, jos pöntöstä löytyy yön yli hautuneita yllätyksiä.) Tavallista siivoushommaa siinä missä muukin.

Jos Joonasta ei vessanpöntöt pelota, kannattaa hakea ahkerasti töitä siivousfirmoista. Reippaalla asenteella varustettu kokematonkin saa yleensä mahdollisuuden ainakin osa-aikatöihin, ja hyväksi osoittautunut työntekijä saa nopeasti lisää tunteja ja parempia kohteita. Siivousfirmoissa on kova vaihtuvuus, eikä laadukkaita työntekijöitä ole pahasta nuorisotyöttömyydestä huolimatta aina helppo löytää, joten kannattaa vain tyrkyttää niihin itseään. Eikä se siivoojan työ niin kauheaa edes ole.

Vierailija

Kyllä Suomessa on hyviä työllistymismahdollisuuksia edelleen jos on valmis muuttamaan työn perässä! Täällä länsirannikolla haetaan jatkuvasti työntekijöitä ja kärsitään työvoimapulasta myös nk lama aikana!

Vierailija

Tunnen Joonaksen. Joonas lopetti koulunsa, koska on narkkari. Vetää siis esimerkiksi amfetamiinia. Ihmisen seinältä voi jo tutkia hänen kiinnostuksenkohteensa, sekä muodostaa oman kuvansa toverista. Ovela veto kirjoittaa angstiviesti ja toivoa duunia, sitä kuitenkaan vastaanottamatta. Itse myös tuon alkuperäisen viestin Järvenpää-facebook ryhmän sivulta lukeneena ja kommenttikentän tuntevana tiedän, että Joonas sai useammankin yhteydenottopyynnön päivityksessä, muttei ottanut yhteyttä. Jättihän poika myös Opteamin luona käymättä. Väittää kuitenkin, että lähettelee joka päivä joka paikkaan hakemuksia. Surullista, että jotkut menevät tähän halpaan ja että nämä huijarit vielä kutsutaan lehteen kertomaan "sairaudestaan", joka oli narkkaaminen. Hohhoh.

Vierailija

Oli totta tai ei kannattaa se koulu käydä loppuun muuten jää rannalle soittelemaan.
Työelämä muuttuu vinhaa vauhtia, joten saadakseen hommia, pitää olla edes jonkinlainen peruskoulutus, jotta osaa edes kunnolla kirjoittaa ja ymmärtää lukemansa.

Minä myös ihmettelen tuota ainaista siivoustyön parjausta. Ikään kuin se olisi niin hirveää hommaa, että pitää ihan mediassa kauhistella pystyykö joku siihen. Itse siivosin opiskelukesinä ja tykkäsin hommasta. Oli itsenäistä ja ihmiset ympärillä (ne "hienot" toimistoihmiset) juttelivat ystävällisesti. Minä ainakin arvostan siivoojia. Jos he ovat poissa, se näkyy muutamassa päivässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat