sikarokote oli melkein tappaa!!

Vierailija

Sikainfluenssa rokotteesta! Jos olette allergisia FORMALDEHYDILLE, joka on rokotuksessa käytetty säilöntäaine (tai mille muullekaan aineelle jota rokotuksessa on käytetty), niin ALKÄÄ missään tapauksessa ottako rokotusta! Olen itse hyvin "VÄHÄN" allerginen ainakin testii tulosten peruusteella. (Olen saanut ennen iho-oirita aina kynsilakasta, jonka käytön olen tietenkin lopettanut). Olen ottanut yhteyttä eri lääkäreihin ja kysellyt voinko ottaa rokotuksen ja mitään varmaa vastausta en ole saanut. Missään ei ole kirjoituksia tai asiantuntija keskusteluja jotka olisivat maininneet allergisista reaktioista ja niiden vaaroista. Hain TYKS`stä vanhoja tietojani koskien allergiaa ja toimitin ne terveyskeskuslääkärilleni joka antoi vastauksen, että voin ottaa rokotuksen koska olen hyvin VÄHÄN allerginen ko.aineelle. Miettikää aina itse asiaa millaisia reaktioita olette saaneet ja jos on allerginen jollekin aineelle,niin pienikin määrä ko. ainetta on vaarallista, ei pidä lähteä leikkimään näin vakavalla asialla. Kun otin rokotuksen,niin näin kaikki alkoi.
15 minuutin kuluttua rokotuksesta alkoi ilmaantua iholle punostusta, siis nokkosihottumaa (olin punainen kuin palovammoja saanut) ja siitä se eteni, niin, että tunsin seuraavaksi kuumotusta kaulalla ja silmissä turvotusta ja jonka jälkeen sainkin sitten KOTISONIPIIKIN JA SEURAAVAKSI ARDENAALIPIIKIN LIHAKSEEN JA KANYYLIN SUONEEN ILMEISESTI PAHEMPIA OIREITA ODOTELLESSA, ETTÄ KAIKKI OLISI VALMIINA ,jos tulisi lisää yllätyksiä. Ja suoneen laitettiin suolaliuosta.TÄMÄ OLI SEN VERRAN VAKAVAA,ETTÄ JOS OIREET OLISIVAT ALKANEET VIIVEELLÄ, NIIN EN TIEDÄ OLISINKO ENÄÄ OLLUT TÄTÄ ASIAA KERTOMAASSA ITSE. Allekirjoitin myös terveyskeskuksessa haittavaikutus ilmoituksen,en tiedä onko sillä edes mitään merkitystä. Toivon kuitenkin, että se auttaisi uusien rokotusten miettimisessä myöskin allergisien henkilöiden rokotusasiassa. Onhan seuraavaksi ilmeisesti tulossa lintuinfluessa rokotus. Toivottavasta saadaan siihen rokoteita ilman formaldehydiä ja itselläni on sellainen tieto, että olisi ainakin jossain maassa rokotteita ilman formaldihydiä, mutta ovat kalliimpia. No ei tämäkään halpaa ole olin terveyskeskuksessa 3,5 tuntia jossa oli hoitajia koko ajan vieressä ja lääkäri kävi muutamia kertoja ja muita hoitajia ym. kävivät ihmettelemässä oireitani ja lääkkeet jotka määrätiin jatkossa ja parin väivän sairasloma töistä. Ja lopuksi vielä kuinka moni rokotteen ottaja edes tiedtää olevan allergisia rokotteessa käytettävissä aineissa.

Kommentit (1)

Vierailija

Tämän vuoksi rokottamisen jälkeen täytyy jäädä terveysaseman tiloihin vähintään vartiksi. Nämä anafylaktiset reaktiot ovat harvinaisia mutta mahdollisia, ja koskevat kaikkia rokotteita (teoriassahan allerginen reaktio on mahdollinen mille aineelle tahansa kenellä tahansa, eikä ole millään mahdollista tietää kaikkea etukäteen). Yksittäistapauksia tulee aina olemaan, kukaan ei vain usko sitä omalle kohdalleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat