Kommentit (15)

Vierailija

Voin aavistaa tunteen. Itselleni kävi noin lähes 5 vuoden seurustelun jälkeen. Naisellinen itsetuntoni oli palasina monta vuotta. Onneksi toivuin ja löysin monen vuoden jälkeen hyvän miehen rinnalleni. Tsemppiä Lauralle ja muillekin jätetyille. Katkeruuteen ei kannata jäädä lillumaan, siinä pilaa vain oman elämänsä.

Vierailija

Jos puoliso on mieleltään hauras ja on tiedossa, että hän vatvoo kielteisiä asioita ja jää niihin kiinni, voi äkkiero olla parempi ratkaisu kuin se, että jättäjä hieroo jätettävän naamaa eron syissä. Nimittäin vapautuminen tuollaisesta ihmisestä voi olla jättäjän loppuelämän paras ratkaisu, vaikka se jätetyn kannalta onkin julmaa. Eläminen epävakaan ja/tai masentuneen ihmisen kanssa voi olla yhtä raskasta kuin eläminen alkoholistin kanssa. Silti jokainen ymmärtää, miksi alkoholistista erotaan, mutta raskassoutuisen ihmisen jättäjä on julmuri.

En väitä tässä nyt mitään Laura Honkasalon luonteesta, kun en ole häntä edes koskaan tavannut. Esitän vain näkökulman.

Vierailija

Eikös jutussa nimenomaan kerrottu, että Honkasalo sairastui masennukseen äkkieron takia. Ennen sitä ei siis ollut masentunut. Voimia Lauralle. Parempi olla ilman ihmistä, joka miettii jatkuvasti vain omaa hyvää ja olotilaa. Kukaan ei tarvitse kumppaniksi ihmistä, joka ei enää rakasta. Sen sijaan olen ihmetellyt sitä, miten vastuuttomasti Honkasalon ex-mies on toiminut taloudellisesti. Helppo lähteä, kun ex-vaimo joutuu kantamaan taloudellisen vastuun parin lapsista, puhumattakaan arjen kasvatustyöstä. Nuukailusta kertovan kirjansa haastattelussa Honkasalohan on kertonut olevansa taloudellisesti tiukoilla eron jälkeen. Jos Honkasalo olisi lähtenyt, niin olisi miehellä voinut mennä sormi suuhun lasten kanssa jäädessään. Vaikuttaa siltä, että Lauran exä on tässä ollut se epävakaampi tuuliviiri.

Kaiken kaikkiaan ihan ymmärrettäviä ajatuksia Lauralta. Äkkiero on jätetylle shokki, vaikka jättäjä olisi siihen valmistautunut hyvinkinpitkään. Ihan luonnollista toivoa siinä jättäjä alimpaan helvettiin.

Vierailija

Honkasalo on kertonut julkisuudessa synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, jonka takia hän muistaakseni oli sairaalahoidossakin. Tämä tuskin ajoittui erotilanteeseen.

Vierailija

Voi hyvänen aika, miten yksinkertaistettu juttu. Kuinka tällaista voidaan edes julkaista? Todellisuus on tuskin ollut tuollainen. Eikö tarinat olisi parempi säästää romaaneihin?

Vierailija

Onko jutut vähissä, kun tästä Honkasalon erorutinasta olen lukenut aiemminkin MeNaiset-lehdestä? Ja epäilemättä muutkin naistenlehdet tuuttasivat tätä erojuttua aikanaan.  Kaikkea hyvää Lauralle, ja toivon että elämä on jo aurinkoisempaa... mutta silti, mulla vaan käy mielessä sanat Kosto ja Katkeruus, kun luen (taas) näitä erotilityksiä.

Vierailija

Erosta on aikaa ja vielä kieritään vanhassa.Suuresti ihmettelen että lehti julkaisee otsikointia joka varmasti haavoittaa ex-pariskunnan yhteisiä lapsia?Äiti toivoo että isä olisi kuollut.Ei hyvän maun mukaista.

Vierailija
Vierailija

Jos puoliso on mieleltään hauras ja on tiedossa, että hän vatvoo kielteisiä asioita ja jää niihin kiinni, voi äkkiero olla parempi ratkaisu kuin se, että jättäjä hieroo jätettävän naamaa eron syissä. Nimittäin vapautuminen tuollaisesta ihmisestä voi olla jättäjän loppuelämän paras ratkaisu, vaikka se jätetyn kannalta onkin julmaa. Eläminen epävakaan ja/tai masentuneen ihmisen kanssa voi olla yhtä raskasta kuin eläminen alkoholistin kanssa. Silti jokainen ymmärtää, miksi alkoholistista erotaan, mutta raskassoutuisen ihmisen jättäjä on julmuri.

En väitä tässä nyt mitään Laura Honkasalon luonteesta, kun en ole häntä edes koskaan tavannut. Esitän vain näkökulman.

Kylläpäs on itsekästä kirjoittelua, mitä jos suhteessa on lisäksi lapsia, niitäkö jätät noin vaan shokissa ja masentuneen ihmisen hoiviin? Minä-minä-minä. En väitä, että pitää huonossa suhteessa elää, mutta tänä päivänä on olemassa apua. Rakentava ja vastuullinen ihminen hakee joko pariterapiaa, tai jos eropäätös on omasta puolesta jo varmasti tehty (ja VARSINKIN silloin jos puoliso on mieleltään hauras), niiin haetaan eroterapiaa (mikä ei siis tarkoita, että eropäätöksensä tarvitsisi perua). Mikä ihmisiin on tänä päivänä mennyt, kun ei välitetä toisen tunteista ollenkaan?

Ihmettelen myös niitä (ehkä suurimmaksi osaksi naisia), jotka haluavat tällaisen jättäjän kanssa olla, hänhän selvästi näyttää, että hänellä on rumia ja julmia käytöstapoja. Luulevat kai, että se on jotain mitä ei voi kohdistua uuteen kumppaniin. Kyllä voi, olen nähnyt useita tapauksia, jossa kerran rumasti jättänyt tyyppi tekee sen uudenstaan. Vaikka se tapahtuu pitkän ajan jälkeen se ei lievitä jätetyn kärsimystä ja tuskaa, pikemmikin päinvastoin.

Vierailija

Ero on kauheaa, sen itsekin kokeneena tiedän. Itse elin eron jälkeen päivästä toiseen rutiineiden turvin ja kun sain lapset nukkumaan, itkin. Ensin itkin. Sitten kerran katsoin elokuvan itkemättä. Sitten jo ostin ihanan tuoksuista kosteusvoidetta, ja kun lapset jälleen oli saatu yöunille, tein itselleni vartalohoidon. Kohta en ollut itkenyt kuukauteen. Ja äkkiä, olin uudessa asunnossa, uudessa työssä, lapsilla oli uusia kavereita, minulla ja lapsilla oli yhteisiä kokemuksia. Nyt meillä on oma elämä, sellainen johon ei kuulu miestä. Mutta tähän elämään kuuluu enemmän iloa, hymyä, naurua ja onnea kuin ikinä olisin entisen mieheni kanssa saavuttaa. Ja nyt olen ymmärtänyt, näin sen pitikin mennä. olen löytänyt oman tieni kulkea, ja nyt olen kiinnostunut katsomaan, mihin se tie minut johdattaa. Elämä pitää vain oivaltaa.

Vierailija
Vierailija

Ihmettelen myös niitä (ehkä suurimmaksi osaksi naisia), jotka haluavat tällaisen jättäjän kanssa olla, hänhän selvästi näyttää, että hänellä on rumia ja julmia käytöstapoja. Luulevat kai, että se on jotain mitä ei voi kohdistua uuteen kumppaniin. Kyllä voi, olen nähnyt useita tapauksia, jossa kerran rumasti jättänyt tyyppi tekee sen uudenstaan. Vaikka se tapahtuu pitkän ajan jälkeen se ei lievitä jätetyn kärsimystä ja tuskaa, pikemmikin päinvastoin.

Minä myös ihmettelin jo silloin kun kuuli miehen ilmoittaneen erosta Facebookista, että mitä ihmettä se nykyinen nainen oikein miettii. Luulisi olevan aikamoinen turn off, jos näkee sivusta kuinka törkeästi mies kohtelee vaimoaan.Ehkä nyxä saa yhtä miehekkään ja suoraselkäisen käsittelyn sitten kun miestä alkaa taas kyllsätyttämään. Joku moraali sentään pitäisi olla miten entistä kumppaniaan kohtelee, mutta jos on lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia.

Vierailija
Vierailija

Mauton otsikko 

t. Leski

Niinhän sitä voi ajatella. Olen lukenut, että he, jotka ovat sekä puolison poismenon, että äkkilähdön kokeneet, pitävät äkkilähtöä pahempana. Puolison poismeno on valtava suru ja shokki (joka luonnollisesti pahenee, jos se tapahtuu äkillisesti), mutta se että joku päättää lähteä varsin rumalla tavalla yhtä'äkkiä vetäen maton toisen alta ja säästäen itsensä on valitettavasti sitäkin vielä pahempi asia. En yritä mitenkään vähätellä puolison poismenon vaikeutta, mutta tutkimukset osoittavat, että se on ikään kuin luonnonkatastrofi, jolle kukaan ei mitään voinut, kun taas toisen tietoiseen päätökseen tehdä toiselle pahaa on vaikeampaa suhtautua.

mähhh

Tästä shokkierosta ja tästä ex rouvasta on nyt kuultu jo tarpeeksi.Haluaisin kuulla mies raukan vastakaneetin..Tämä palstoilla egoileva, jätetty, on puhdas narsistinen ja epävakaa henkilö.Eron jälkeen tunteet voivat olla mitä vaan,mutta tämä loputon vuodatus. .Oikeesti.Anna palstatilaa paremmille jutuille.Hyi ja yäk,sanon minä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat