Vaimoaan vuosikausia pettänyt Simo, 49, kertoo, miksi on uskoton

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Olen muutaman kerran pettänyt. Se todennäköisesti liittyi sairastamaani bipolaarihäiriöön, joka kaiken muun ohella voi välillä vahvistaa libidon järjettömiin mittoihin ja panna ottamaan typeriä riskejä. Olen saanut sairauteni tasapainoon, tunne-elämäni paremmin balanssiin ja toivottavasti päässyt eroon harkitsemattomasta mielihyvän hakemisesta.

Sairaus ei koskaan parane, sillä se johtuu geenivirheestä ja sitähän ei minusta pois saa. Stressin karsiminen ja mahdollisimman hyvät yöunet ja tavallinen, yllätyksetön arki auttaa estämään hypomanian tai manian, jonka vallassa typeriä tekoja tehdään.

Kannan syyllisyyteni itse. Ei teoistani voi ketään muuta syyttää, ja huvittaakin ihmisten käsitys, että pettämisen syy muka olisi joko puolisossa tai siinä kolmannessa pyörässä. Eihän parisuhde poista yksilön omaa vastuuta tekemisistään, ainakaan minun järkeni mukaan. Ei se ole omistus- eikä holhoussuhde.

Vierailija

Naisena sanon, että aivan älyttömän uskottava tarina!

"Mitä tahansa teenkin, haluan mielihyvää aina lisää ja lisää"

ja "Jos olen ostanut avoauton, olen ollut hetken onnellinen. Sitten olen halunnut vähän nopeamman ja vähän hienomman. Orgasmin jälkeen mietin heti, miten saisin toisen..."

Aivan kuin minä!

Vierailija

On erilaisia ihmisiä. On Transeksuaaleja, bi-seksuaaleja, lesboja, Simo, minä ja monet muut joiden elämä ei ole muovailtavissa tähän perinteisen perheidylliin. Jos laitetaan vielä tämän päälle se fakta että lait ja säännökset yhteiskunnassa ovat vanhentuneet ja jopa joissain määrissä vinoutuneet niin soppa on valmis. Fakta on vaan se että meillä on erilaisia ihmisiä joilla on erilaisia elämäntapoja. Eläköön ihminen onnellisena mutta pidättäytyköön toisen satuttamisesta.

Vierailija
Vierailija

On erilaisia ihmisiä. On Transeksuaaleja, bi-seksuaaleja, lesboja, Simo, minä ja monet muut joiden elämä ei ole muovailtavissa tähän perinteisen perheidylliin. Jos laitetaan vielä tämän päälle se fakta että lait ja säännökset yhteiskunnassa ovat vanhentuneet ja jopa joissain määrissä vinoutuneet niin soppa on valmis. Fakta on vaan se että meillä on erilaisia ihmisiä joilla on erilaisia elämäntapoja. Eläköön ihminen onnellisena mutta pidättäytyköön toisen satuttamisesta.

Ei tässä tainutkaan olla kyse siitä, ettei aikuinen saisi valita sitoutuuko yhteen vai onko monen kanssa.

Ymmärsin, ettei tämä heppu ollut ymmärtänyt kertoa kumppanilleen, ettei hän halua sitoutua olemaan vain yhden ihmisen kanssa. Jos antaa kumppanin tietämättään elää täydellisessä valheessa, ei sitä (minun vanhanaikaisen ja mielestäsi varmaan vinoutuneen) moraalikäsityksen mukaan voi mitenkään selitellä "olemme vain erilaisia" höpötyksellä. Simon kaltaisilta tuntuu usein "unohtuvan" kysyä kumppanilta, sopiiko tämä "elämänalinta" myös kumppanille. Sopiiko, että Simo saa perheen ja vapauden paneskella ketä haluaa. Naimisiin pitäisi molempien saada mennä tietäen, mikä on toisen oikea ja rehellinen ajatus näistä asioista. Jos ajatukset muuttuvat liiton aikana, niin eikö olisi reilua kertoa toiselle (vai onko se vanhanaikaista?), että tounen saisi reagoida tältä pohjalta?

Ollaan vaan sitä, mitä ollaan, mutta avoimesti.  

Jos ei pysty oleman uskollinen, vaikka haluaisi, kyse on kypsymättömyydestä: lapset elää mielihyväperiaatteella, eivät vielä osaa odottaa tai hillitä itseään. Aikuisen pitäisi jo osata. Ellei osaa, voi hakeutua hoitoon. Joskus ikääntyminen, väsyminen tai oman markkina-arvon lasku hoitaa asia, kuten Simolle taisi käydä...

Vierailija

Toivottavasti Simon vaimoo tajuaa erota vähän äkkiä. Ei todellakaan mikään palkinto tai ilo tuollainen kumppani, joka pistää jatkuvasti oman edun toisen edun edelle. Paskiainen sanoisin.

Vierailija
Vierailija

Olen muutaman kerran pettänyt. Se todennäköisesti liittyi sairastamaani bipolaarihäiriöön, joka kaiken muun ohella voi välillä vahvistaa libidon järjettömiin mittoihin ja panna ottamaan typeriä riskejä. Olen saanut sairauteni tasapainoon, tunne-elämäni paremmin balanssiin ja toivottavasti päässyt eroon harkitsemattomasta mielihyvän hakemisesta.

Sairaus ei koskaan parane, sillä se johtuu geenivirheestä ja sitähän ei minusta pois saa. Stressin karsiminen ja mahdollisimman hyvät yöunet ja tavallinen, yllätyksetön arki auttaa estämään hypomanian tai manian, jonka vallassa typeriä tekoja tehdään.

Kannan syyllisyyteni itse. Ei teoistani voi ketään muuta syyttää, ja huvittaakin ihmisten käsitys, että pettämisen syy muka olisi joko puolisossa tai siinä kolmannessa pyörässä. Eihän parisuhde poista yksilön omaa vastuuta tekemisistään, ainakaan minun järkeni mukaan. Ei se ole omistus- eikä holhoussuhde.

Varmaan kätevää kun voi pistää pettämisenkin sairauden piikkiin. Ei kaikki bipolaarihäiriötä sairastavat petä.

Vierailija

Jäi edellisestä kommentista pois ajatus Simon lapsista.

Eipä Simokaan näitä omissa pohdinnoissa mainitse, kuin yhtenä asiana, jonka on elämänsä puitteisiin halunnut.

Kun perheellisen ajatukset pyörivät jatkuvasti  oman mielihyvän, suhdesopan ja oman ja vieraiden sukuelimen ympärillä, on vaikea uskoa, että isi (tai jos sekoilija on nainen, niin  äiti) on ihan läsnä lapsilleen. Voisivatko nämä "elämän nautiskelijat" jättää vaikka lapset tekemättä.

Eli seurustelun ihan alussa kannattaa kertoa: "en aio enkä halua olla sinulle uskollinen, en todennäköisesti olisi lapsille hyvä vanhempi eli lapsia ei kannata kanssani tehdä. Niin ja tämä on minun oikeuteni." 

l.....u

Vierailija kirjoitti:

Kaikella sitä voidaankin  uskottomuutta  selittää kas kun ei isonvarpaan kynnen irtoamisella :):)

Santerix11

Voin suositella lukemaan sellaisen kirjan kuin "Rakkaus: Läheisyyttä ja särkyneitä sydämiä?", kirjasta löytyy uusi ja hyvin erilainen näkökulma asioiden tarkasteluun, ei siis kuluneita latteuksia ja valmiita vastauksia, ja sen avulla ymmärsin paitsi pettämisen, myös miksi parisuhteet yleensäkin jäävät vähemmän hyviksi, ja myös miten ne korjataan. Se on ihan ehdoton kirja, jos haluat selkeyttä parisuhde- ja rakkausasioihin, sekä elämään ihan yleisellä tasolla!

No voi hyvänen aika

vaimo pihtaa,niin läheisyydessä kuin "Seksin" suhteen, välillä tuntuu, että kumpa Osaiskin pettää, mutta kun luonne ei anna periksi .

8 kk ilman :(

Vierailija

Aika karu tapaus tämä mies. Toivottavasti vaimo ymmärtää ottaa eron. Iljettävää kuinka Simo ei edes tunne olevansa syyllinen mihinkään. Hän on kuitenkin syyllinen vaimonsa luottamuksen pettämiseen. Mahtaisikohan itsekään hyväksyä jos vaimo huinisi toisten miesten kanssa.

Vierailija

Vaimolla vasta oma elämä alkamassa... Mitenkähän Simpan oikein kävi tuossa onnettomuudessa? Tuli impotentiksi tai markkina-arvo meni jostain ulkoisesta seikasta johtuen? Ei tuollainen elämäntapairstailija muuten olisi 'harrastuksestaan' luopunut? Vaimoaan tuskin päästää vähän seikkailemaan? Kohta se nähdään...

älä valita, toimi

Olisiko syytä tehdä asialle itsenäisen ihmisen ratkaisuja, eikä uhriutuneena ruikuttaa! !???!!!

Jos et saa seksiä, ei puolisosikaan saa. -ainakaan kanssasi.

Molemmat varmaan marmattaa samaa asiaa suunnillaan. Kunhan ei vaan puhuta ongelmista keskenään.

Siksi on rakkauden ja kunnioituksen osoitus. Kumpi teiltä puuttuu? Vai molemmat?

Olisi varmasti hyvä ottaa aikuisen ote ja hoitaa parisuhde kuntoon. Tai parisuhde pois.

Et ole kenenkään holhokki tai vastuulla. Tee elämästäsi sellainen, minkä haluat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat