Sivut

Kommentit (26)

Vierailija
Vierailija

Nuo kaikki vastaukset voisi muotoilla rehellisemmin: Olen itsekeskeinen paskapää.

Näinkö me naiset toisiamme kannustetaan? Miksemme voisi kunnioittaa toinen toistemme valintoja?

Lisäksi on täysin mahdollista, että joku näistä "vapaaehtoisesti" lapsettomista ei olekaan sitä ihan vapaaehtoisesti. Kaikki eivät halua puhua tällaisista asioista julkisesti.

Upeita naisia ovat kaikki tyynni!

Vierailija

Kun lapsi paljastuu myöhemmin ongelmalapseksi, voi vain arvailla, että kaduttaako sen synnyttäminen.

Tuttavani kertoi taas viimeksi tavatessamme, kuinka hänen ainut poikalapsi on aiheuttanut paljon surua ja huolenaihetta koko ikänsä, neljänkymmenen vuoden ajan. Totesimme, että jos olisi jättänyt sen keikan väliin, kuinka hänen elämä olisi ollut aivan toista. Rakastumisen huumassa ihminen tahtomattaan alkaa lisääntyä ja loppu voi olla onnenkauppaa.

Vierailija

Juuri alkuviikosta oli puhetta yhden miespuolisen työkaverin kanssa lapsista ja itse sanoin etten aio lapsia pykätä maailmaan, niin hän sanoi, että olisipa itse osannut ajatella nuorempana samoin. Lapset hankittiin vaan siksi, kun niin on aina ennenkin kaikki tehnyt ja nyt sitä vaan oottaa, että milloin ne häipyy kotoa. Hänellä on siis 4 lasta.

Itse en ainakaan halua pilaantuneita geenejäni jakaa eteenpäin lapsen kidutukseksi. Tiedän mitä on elää tämän pilaantuneen geenin kanssa ja en halua sitä tuskaa toiselle ihmiselle. Lisäksi vielä se, etten oikein kauheasti edes pidä lapsista. Muutaman tunnin heitä voin katsella, mutta en 24/7, niin miksi tekisin lapsia tähän. Itsekästä on myös lasten hankkiminen, kun jotkut hankkii lapsia vaan sen takia kun haluaa vaikka heidän elinolosuhteet olisivat huonot tai vanhemmilla olisi periytyvä sairaus.

Vierailija
Vierailija

Nuo kaikki vastaukset voisi muotoilla rehellisemmin: Olen itsekeskeinen paskapää.

Taisit itse lykätä kätesi pa*kaan ja nyt kadut, kun teit just niin kuin kaikki muutkin. Joillakin on omat aivot, joillakin näköjään ei.

Vierailija
Vierailija

Mua yksinkertaisesti kuvottaa räkäiset ja yrjöävät pennut. Aina niiden on käsi joko persiin puolella housuissa tai nenässä. Haisevat, huutavat, manipuloivat pennut eivät minun elämääni pilaa. Pitäisikö nyt sit tehdä kakaroita ja pistää oma elämä pilalle? No en varmana. Osaan ajatella ihan omilla aivoillani kuten edellinen kirjoittaja sanoi. Ne jotka eivät osanneet ovat just niitä, jotka eniten itkevät sitä, että jotkut eivät ole elämäänsä näitä "rikastuttajia" halunneet.

Vierailija

Ihmisillä jotka haukkuvat meitä lapsettomia itsekkäiksi ei taida olla muuta tapaa päteä tässä maailmassa kuin tehdä kymmenen lasta ja kehua sillä. Eikä taida mennä ne piuhat niin ylös että pystyisivät ajattelemaan aivoillaan että lapsettomuuteen voi olla syynä jokin sairaus.

Vierailija
Vierailija

Kun trollille tulee paha mieli, sen pitää päästä trollaamaan. Pitäähän sitä katkeruutta jonnekin levittää.

Eihän sitä lapsen hankkimista moni tunnu miettivän sekuntiakaan, perusteena lähinnä "vauvat on söpöjä" tai "no pitäähän niitä tehdä". Näistä lapsista tulee usein laiminlyötyjä ongelmakimppuja, mutta edelleen joidenkin heikkolahjaisten mielestä itsekkäämpää on olla tekemättä uusia suita ruokittaviksi.

Vierailija

Cameron Diaz paljastanut vanhassa haastattelussa että kärsii sairaudesta jonka johdosta tuskin pystyy saamaan lapsia. Jennifer Aniston ollessaan naimisissa Brad Pittin kanssa sai ainakin kaksi keskenmenoa... ja Zooey Deschanel parhaillaan raskaana... ei nuo niin kovin vapaaehtoisesti lapsettomilta kuulosta?

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mua yksinkertaisesti kuvottaa räkäiset ja yrjöävät pennut. Aina niiden on käsi joko persiin puolella housuissa tai nenässä. Haisevat, huutavat, manipuloivat pennut eivät minun elämääni pilaa. Pitäisikö nyt sit tehdä kakaroita ja pistää oma elämä pilalle? No en varmana. Osaan ajatella ihan omilla aivoillani kuten edellinen kirjoittaja sanoi. Ne jotka eivät osanneet ovat just niitä, jotka eniten itkevät sitä, että jotkut eivät ole elämäänsä näitä "rikastuttajia" halunneet.

Luontopa on järjestänyt niin, että melkein kaikilla raskausaikana hormonitoiminta tukee äidillisyyttä, ja vauvaa hoitaessa kiintymys kaiken aikaa kasvaa molemmin puolin. En olisi halunnut elää ilman vanhemmuuden kokemusta. Olen siitä kiitollinen.

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Luontopa on järjestänyt niin, että melkein kaikilla raskausaikana hormonitoiminta tukee äidillisyyttä, ja vauvaa hoitaessa kiintymys kaiken aikaa kasvaa molemmin puolin. En olisi halunnut elää ilman vanhemmuuden kokemusta. Olen siitä kiitollinen.

Mmmm, niinpä - melkein kaikilla, eli ei lähellekään kaikilla. Googlaapa kokemuksia äideiltä, jotka kokevat suurta tuska sen vuoksi, että kokevat oman lapsensa "kuvottavana" ja oman elämänsä olevan pilalla. Vaiettu aihe, jota jokaisen kannattaisi pohtia ennen lasten hankkimista. Automaattipilotilla tätä elämää ei kannata elää, vaan tehdä omat päätöksensä. Toisille lasten hankkiminen on must, toisille ehdoton ei. Kaikkien omia päätöksiä tulisi kunnioittaa.

Bullshit

Vastaavasti voisi todeta, että lapsen hankkinut on itsekeskeinen paskapää. Miksi hänen geeninsä ja kasvatusmetodinsa olisivat niin loistavat, että pentu kannatti hankkia?

Ulla Utelias

Minusta on ollut mukava opettaa lapsilleni niitä asioita, joita olen elämän varrella ja kokemusten kautta oppinut. Myös lasten koulunkäynnin seuraaminen ja tukeminen on ollut antoisaa.

Elämässä voi moni asia mennä eri tavalla kuin oli suunnitellut. Mutta jos sitä rupeaisi pelkäämään, ei uskaltaisi mitään yrittää. Kannattaa ottaa riski.

anne maarit paakki

voisin halutakkin mutta kun olen sidottuna tähän pirun pyörätuoliin loppuiäksi, niin ainakin luulen. olen kävelly laitosjaksoilla ja avojumpassa ihan mukavia pätkiä ja jatkan edelleen kävelyä aina kun vain voin. pyörätuoli tulee mukana varmuuden vuoksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat