Kommentit (2)

Vierailija

E-pillerien haitat eivät tule suurena yllätyksenä, kun olen lukenut kirjan tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus. Kirjan nimi on varsin dramaattinen, mutta puhuu karua kieltä korruptoituneesta lääketeollisuudesta, joka maksimaalisia voittoja saadakseen salaa lääkkeiden todelliset haittavaikutukset niin pitkään kuin mahdollista.

Kirjoittaja on professori Peter C. Cotzschen, joka on itse toiminut lääkemyynnissä ja tehnyt vuosikymmeniä tutkimustyötä aiheesta. Hänen artikkelejaan on voinut lukea useista merkittävistä lääketieteellisistä julkaisuista.

Paitsi, että e-pillerit ja muut lääkevalmisteet muodostavat suuren terveysriskin, ne voivat myös ihan oikeasti viedä hengen. Puhumattakaan ihmisistä, jotka syövät useita lääkkeitä samanaikaisesti.

Kevyellä kädellä kirjoitettu resepti on monelle lääkärille ja potilaalle arkipäiväinen juttu.
Vaikka esimerkiksi veritulppariskistä kysyttäisiin vastaanotolla, sitä kuka näitä haittoja saa, ei voi valitettavasti kukaan etukäteen ennustaa.

Myös lääkärikuntaa viedään tässä järjestelmässä kuin pässiä narussa. Siksi jokaisen on itse tehtävä päätös, altistuako lääketeollisuuden marionetiksi, vaiko muilla keinoilla hoitaa terveyttään. Ja kyllä; söin itsekin vuosia e-pillereitä. Nyt ovat kuitenkin suomut tippuneet silmistä ja näen asiat hiukan toisesta vinkkelistä. Huomaan myös yhä enemmän ajattelevani millaisen luonnon jätämme jälkeemme tuleville sukupolville.

Ota vaan lääkkeesi

Vierailijalta hyvä kommentti, mutta muista myös kriittinen lukutaito. Kirja, joka on kirjoitettu tavallisille tallaajille yhden ihmisen näkökulmasta, ei kerro koko totuutta lääketeollisuudesta, jos nyt totuutta ollenkaan. Tarkoituksenahan on saada kirja luettavaksi mahdollisimman monelle kansalaiselle, joilla on vain erittäin suppea käsitys niin lääkekehityksestä kuin sairauksien hoidosta. JA ihan vain ohimennen: raskausainana veritulppariski on 10x verrattuna aikaan, kun syö e-pillereitä. Lisäksi, kun olet noin valveutunut, tiedät varmastikin, että ns. mini-pillereillä, jotka sisältävät vain keltarauhashormonien kaltaisia vaikuttavia aineita, eivät lisää veritulppa riskiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat