Kommentit (4)

Vierailija

"Eikä se teekään hullumpaa ole!"

Tuota ei ollut CNN alkuperäisessä artikkelissa. Miksi tähän on lisätty propagandaa teestä? Ketään ei kiinnosta Me Naiset -toimittajan teenjuontimieltymys artikkelin lopussa!

Vierailija

Minua tee kiinnostaa vahvan kapselikahvin juojana. Vasta puolison ollesssa ruokamyrkytyksen kourissa matkalla en tiennytkään, kuinka ihanan makuista voi olla Jasmin-tee. Ei kaikista pienistä lisäyksistä kannata ottaa noin kovia paineita. Steressi iskee moisesta. Huonoa oloa voi purkaa muuhunkin toimintaan, kuin vain toimittajan sättimiseen!

Kiitos toimittajan lisäyksen.

Vierailija

Kahvi on hyvin tunnettu antioksidantti. Antioksidantit tukevat elimistön kykyä neutralisoida haitallisia happiyhdisteitä ja auttavat soluja toimimaan normaalisti. Kahvin tuotannossa käytetään kuitenkin paljon kasvisuojelumyrkkyjä, joten kaikkien jotka juovat paljon kahvia päivittäin kannattaa ehdottomasti juoda ennemmin luomukahvia.

Teen kohdalla ajattelen näin vielä vahvemmin, koska suurimmat teen tuottajamaat taitavat olla Intia ja Kiina, missä maaperä on useassa paikassa hyvin saastunutta. Haitta-aineita esimerkiksi raskasmetalleja voi maalaisjärkeä käyttäen imeytyä myös teelehtiin kasteluveden mukana. Paremmin asian tuntevat kertokaan toki jos olen täysin metsässä asian kanssa. Etenkin vihreän ja valkoisen teen terveysvaikutuksista on tehty useita tutkimuksia.

Kohtuus täytyy tietysti muistaa molempien kohdalla. Sekä kahvissa että teessä on kofeiinia. Minulla ehdoton kahviraja per päivä on 5 kuppia. Sen jälkeen alan olla yliaktiivisessa tilassa ja olo on muutenkin hermostunut ja huono.

Hannu Mentula

Kahvista ,, terveys juomaan ,,? Kahvia on monenlaatuista ,, happoista,,, närästää , ei. Oikein sovimahalle ,, vietnamilainen kahvi  on tummaa ,suklaista siitä kun keittää kahvit elämä niinkuin hymyilee ,, juo kun kissamaitoa , pitää lähteä kahvinhakureissulle syksyllä , ( oravalaatua sitä parasta ,,  Huvää syksyä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat