Kommentit (12)

Vierailija

Talouskouluun vaan siskot! Ennen muinoin oli tapana, että meikäläisen mittapuun mukaan vähän parempien talojen neidit kävivät talouskoulun tai vastaavan, jotta ainakaan osasivat ohjata palvelusväkeä kotitöissä. Hyötyä on, tekee sitten itse huushollityöt tai teetättää muilla :) 

Vierailija

Jaa, kävin katsomassa blogin puolella, en jaksanut lukea juttuja, mutta tämä Didem näyttää huippumallilta, joten silloin varmasti rikkaan miehen hurmaaminen onnistuu tuosta vaan helposti, ei se kaikille onnistu, joten (suuren) osan pitää vaan itse ansaita merkkilaukkunsa. 

Ite en välitä kodinhoidosta juuri pätkän vertaa, joten täytyy vaan tienata itse jotta saa vapauden olla sellainen kuin olen :) Kukin tyylillään.

Vierailija

Huhun mukaan Didem seurustelee henkilöstövuokrausyhtiö Baronan perustaneen Mikko Leppäsen kanssa, joka joitain vuosia sitten myi osan osuudestaan Baronassa. Jos näin on,  Didemin väheksyvä asenne työntekoon näyttäytyy todella kummallisessa valossa, hänen miehensä omaisuuttahan ei olisi olemassa ilman Baronan tuhansien ahkerien (ja pienituloisten) vuokratyöntekijöiden työpanosta.  Mikko Leppäseltä löytyy myös yritys nimeltä Kaptah AG  Zurichissa.

Hienoa että pariskunta on onnellinen ja viihtyy yhdessä, mutta heidän elämäntapansa mahdollistavien ihmisten elämätavan julkinen halveksuminen on kiusallista. Realistisesti kun joka tyttö ei voi ryhtyä yritysjohtajan kotirouvaksi.

Vierailija
Vierailija

Huhun mukaan Didem seurustelee henkilöstövuokrausyhtiö Baronan perustaneen Mikko Leppäsen kanssa, joka joitain vuosia sitten myi osan osuudestaan Baronassa. Jos näin on,  Didemin väheksyvä asenne työntekoon näyttäytyy todella kummallisessa valossa, hänen miehensä omaisuuttahan ei olisi olemassa ilman Baronan tuhansien ahkerien (ja pienituloisten) vuokratyöntekijöiden työpanosta.  Mikko Leppäseltä löytyy myös yritys nimeltä Kaptah AG  Zurichissa.

Hienoa että pariskunta on onnellinen ja viihtyy yhdessä, mutta heidän elämäntapansa mahdollistavien ihmisten elämätavan julkinen halveksuminen on kiusallista. Realistisesti kun joka tyttö ei voi ryhtyä yritysjohtajan kotirouvaksi.

Mielestäni Didem on maininnut miehensä nimen blogissa, olikohan Anders?

Vierailija

My zurich blogissa Didem mainitaan  jonkun Mikon kanssa:

"Istuskeltiin alkuillasta Meierwiesenstrassen alakerrassa ja Matilda, Jonna ja Jonnan kaveri Simo teki synttärikakun. Se oli tosi hyvää! Myös Carmen ja Matildan kaverin kaveri Didem ja Mikko oli istuskelemassa iltaa. Onnistuin loppuillasta poksauttamaan skumpat niin et sitä lensi pöydälle ja ikkunoihin. Lopulta sit päästiin lähtemään joskus kahdentoista aikaa Helsinkiin, meitä oli yhteensä seitsemän henkilöä. Mikko oli autolla ja sovittiin et mennään autolla, koska se on huomattavasti nopeempi ja helpompi niin. Noh, jonkun kuitenkin täytyi uhrautua ja matkustaa takaluukussa, koska ei oltais mahduttu muuten. Voitte arvata ketä se saattoi olla! Oli tosi hauskaa, ei sitä tuu ihan liian usein Porschen takaluukussa matkustettua." http://myzurich.blogspot.fi/2012/03/synttaripaiva.html

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mielestäni Didem on maininnut miehensä nimen blogissa, olikohan Anders?

Kyllä se ihan Mikko vain on.

Vierailija

Olen sikäli onnekas että olen siippani kanssa saanut kokeilla bloggaajan kuvaamaa "eläkeläiselämää" ulkomailla nuorena ja vieläpä omilla rahoillani. Ulkopuolisen silmin elimme unelmaa. Taloudellista pakkoa palata töihin ei ollut, mutta jo puolen vuoden chillailun jälkeen aloin kyllästyä pohtimaan: minne tänään menisimme aamupalalle, tapaisimmeko kavereita, varaisinko lentoliput, menisinkö uimaan tai joogaamaan, vai molempiin. Uudet ihmiset joihin tutustuimme, väistämättä elivät samantyyppistä "eläkeläiselämää", uusien työelämän pyörteissä olevien kiinnostavien tuttavuuksien kanssa oli uudessa maassa vaikeampaa löytää yhteistä säveltä, kun ei itse ollut mukana työelämässä.

Hakeuduin takaisin työelämään ja huomasin nauttivani työnteosta, työn tuomasta jännityksestä, haastavista projekteista sekä tiimityöstä. Myöhemmin olen nauttinut suuresti myös ajasta, jonka vietin kotona lapseni syntymän jälkeen, mutta perhevapaiden jälkeen oli ihana palata työelämään. 

En ole kokemuksineni varmastikaan ainoa. Moni nainen ja mies, äiti ja isä (ja ilmeisesti myös blogaajan miesystävä) nauttii työnteon haasteista. Vähättelemättä mitenkään kotiäitiyttä tai kotirouvana oloa, uskon että työnteko, tunne omasta hyödyllisyydestä omaa perhettä ja sukua laajemmassa yhteisössä on sukupuolesta riippumatta yksi ihmisen perustarpeista, siinä missä lisääntyminen, syöminen tai nukkuminen. 

Vierailija

Mitähän kuuluu Bloggaajan avomiehen Mikon ex perheelle ? Vaimo ja lapset taitaa olla jenkeissä. Toivottavasti ex rouvakin voi hyvin. Nykyinenhän ei ole rouva vaan tyttöystävä. 

Mikon uskonnollisen taustan vuoksi hänellä on melko monta lasta.

Vierailija

En ole kyseistä blogia (vielä) lukenut mutta täytyypä käydä lukaisemassa. Itsekin olen nuorena vähän päälle parikymppisenä viettänyt samanlaisen kauden elämässäni vanhempieni ja silloisen poikaystävän varoilla, omat varat kun eivät siihen vielä riittäneet. Sittemmin palasin työhön, minäkin olin sitä mieltä, että jotain omaa haastetta pitää saada ja etten ole vielä valmis kokopäivätoimisesti kotiin jäämään. Hoitovapaan olin kotona, silloin jo omalla kustannuksella, sen verran olin saanut pikkuhiljaa lapsesta asti säästettyä osakesalkkua kasaan. Sitten taas kokopäivätyöhön. Nykyään työskentelen osa-aikaisesti yrittäjänä, oma osakesalkku, vanhemmilta joskus jäävä perintö ja miehen (sen nuoruuden poikaystävän) vielä isompi salkku ja isot tulot turvana. Ja kaikki nämä saatu kasaan kun ei olla kulutettu kaikkea mitä on tienattu vaan ollaan sijoitettu vuosikymmeniä pikkuhiljaa. Kymmenessä vuodessa saa jo aika paljon kasaan kun ottaa huomioon, että se sijoitushan maksaa tuottoja sijoitetulle rahalle ja sen tuoton voi sitten sijoittaa. Mukavaa tietysti jos pääsee mukaan uusosakeantiin niin on luomassa jotain uutta, mutta vanhojakin osakkeita kannattaa ostaa toisen sijoittajan niitä myydessä. Muutenhan kotimaisen julkisesti noteeratun yrityksen omistus saattaa mennä vaikka ulkomaille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat