Kommentit (1)

Vierailija

Viimeiset kuusi työvuottani asuin 600 km:n päässä kotiseudultani, jonne palasin viettämään eläkepäiviä. Minulle jäi Turun seudulle neljä hyvää ystävää, joita tapaan välimatkasta huolimatta. Olimme kaikki samassa työyhteisössä ja ystävyys ei siis loppunut työyhteisön hajotessa kuntaliitoksen yhteydessä. Kirjoitin tänään ystävänpäivänä pitkän meilin, jossa päivitin kuulumisiani kyseisille ystäville.

Lisäksi laitoin Facebookiin ystävänpäivätervehdyksen niille ystäville, jotka ovat ko.palvelussa. Yksi ystäväni soitti ja kertoi lahjoittavansa minulle kahden kuukauden sanomalehtitilauksen. Illalla menen afgaaniystävieni kanssa erään seurakunnan ystävänpäiväjuhlaan, jonne on kutsuttu erityisesti maahanmuuttajia. Vein jo eilen afgaaniystäperheelle kortin ja pienen lahjan. Olen ystävä SPR:n kautta, mutta olen sitä oikeastakin, sydämessäni. Se on antanut minulle paljon ja saanut arvostamaan Suomen vakaita oloja ja hyvää sosiaaliturvaa, kaikesta mediassa olevasta kielteisyydestä huolimatta. On tullut lisää perspektiiviä, jota tosin on ollut jo aiemmin matkustelun ja paljon lukemisen myötä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat