Kommentit (2)

Vierailija

Minä-minä-sukupolven latte-äidit ovat vaikeuksissa, kun pitäisi "uhrautua" jonkun toisen puolesta. Olkoon hän vaikka oma lapsi. Ei ymmärretä asiassa tässä aikaperspektiiviä. Lapset eivät ole pieniä ikuisesti, eivätkä asu luonasi ikuisesti. Aikanaan olin vuosia yksinhuoltajaisä ja kaipaan noita aikoja. Opiskelin, olin töissä ja hoidin lapsia. Ja ei, aika ei ole kullannut muistoja. Mutta se olikin aikaa ennen nettiä, Facebookia ja muita aikarosvoja. Myöhemmin olen ottanut takaisin "menetetyn" oman ajan korkojen kanssa. Hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
Vierailija

Minä-minä-sukupolven latte-äidit ovat vaikeuksissa, kun pitäisi "uhrautua" jonkun toisen puolesta. Olkoon hän vaikka oma lapsi. Ei ymmärretä asiassa tässä aikaperspektiiviä. Lapset eivät ole pieniä ikuisesti, eivätkä asu luonasi ikuisesti. Aikanaan olin vuosia yksinhuoltajaisä ja kaipaan noita aikoja. Opiskelin, olin töissä ja hoidin lapsia. Ja ei, aika ei ole kullannut muistoja. Mutta se olikin aikaa ennen nettiä, Facebookia ja muita aikarosvoja. Myöhemmin olen ottanut takaisin "menetetyn" oman ajan korkojen kanssa. Hyvällä omallatunnolla.

No huh huh. Mä taas toivon, että mun yksinhuoltajaäidin ei olisi tarvinnut uhrautua, vaan että hänellä olisi ollut enemmän aikaa ja rahaa, kun oltiin sisarusten kanssa lapsia. Mietin usein mihin kaikkeen äidistä olisi ollut, jos meitä lapsia ei olisi ollut elätettävinä. Äiti ei ole koskaan meitä lapsia syyllistänyt tästä. Todellakin toivon, että hänellä olisi ollut helpompaa. Mikä ihme siinä on, että pidetään melkein henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku toinen selviää helpommalla vanhemmuudesta? Mä toivon, että vanhemmuutta tuettaisiin enemmän ja lasten saamiseen suhtauduttaisiin positiivisemmin, ettei kenenkään tarvitsisi uhrautua lastensa puolesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat