Kommentit (5)

Vierailija

Sanoisin että tämä tutkimus pitää osittain paikkansa. Miehet usein luotaavat alitajuisestikin kaverinaisten signaaleja, varsinkin uusien tuttavuuksien kohdalla, että olisiko naisesta kumppaniksi.

Jos ei kuitenkaan itseni tai toisen puolen osalta kiinnostusta ole, niin aivan hyvin voi olla kaveria naistenkin kanssa. Samalla tavalla voi olla kaveri joidenkin edellisten kumppanien kohdalla, joiden kanssa aiempi läheinen suhde on hiipunut. Näin siis ainakin omasta puolestani sinkkumiehenä.

Parisuhteessa ei samalla tavalla ole tarvetta "skannata" ehdokkaita, ainakaan silloin jos oma parisuhde voi hyvin. Jotkut miehet varmasti tätäkin silti tekevät, tarkoituksella tai alitajuisesti.

TL;DR: Jos mies on kiinnostunut sinusta seksuaalisesti, hän ei voi olla kanssasi pelkkä ystävä.

Vierailija
Vierailija

TL;DR: Jos mies on kiinnostunut sinusta seksuaalisesti, hän ei voi olla kanssasi pelkkä ystävä.

Sama pätee kyllä naisiinkin, ainakin, jos on ihastunut.

Mahtaako tuo viestien tulkintakaan olla noin sukupuolisidonnaista?

Minä, nainen, ainakin olen tulkinnut joidenkin miesten hymyjä ja silmiin katsomista todelliseksi kiinnostukseksi. Kun sitten ihastuksissani olen rohkaissut itseni tekemään aloitteen, mies onkin ollut hämmästynyt ja vaivaantunut (ts. ei ollutkaan kiinostunut minusta oikeasti).

Kokemukseeni nojaten uskallan väittää, että omat ihastuksen tunteet saavat aikaan myös virheellisiä tulkintoja vastapuolen tunteista ja aikeista.

Vierailija

Yksipuoliset ihastumiset ovat aina noloja, sukupuolesta riippumatta. Minulla on erittäin laaja ystävä- ja kaveripiiri, johon kuuluu tasaisesti miehiä, naisia ja lapsia (osa aikuisista on pariskuntia: mies-nais-, mies-mies- ja nais-nais-pareja). Ystävät valikoituvat niistä, jotka eivät kiinnosta seksuaalisesti tai romanttisesti - ja tunteen on oltava molemminpuoleinen.

Jos olen ollut kiinnostunut jostain miehestä seksuaalisesti (harvemmin romanttisesti koska en ole ikinä ollut rakastuvaa tyyppiä), olen huolehtinut siitä, että hän ei jää seksin tai torjunnan jälkeen ystäväpiiriini. Muuten tilanteesta tulee ahdistava ja yhteiset kaverit joutuvat hankalaan välikäteen. Tämä koskee myös miehiä, jotka ovat ihastuneet minuun. Omasta kuormasta ei syödä!

Vierailija

Ainakin itselleni on tullut työnkautta myös monia miesystäviä, eikä siinä ole ihastuksesta tai rakastumisesta kysymys. Sehän riipuu siitä miten alunperin itse asennoidut tilanteeseen. Ja sitten myös pidemmän asumisen jälkeen erottu, ja oltu uudelleen vain ystäviä. Itseasiassa miehet on mukavia ystäviä ja heidän kanssaan on hauskaa tehdä töitä. Oli tausta mikä tahansa.

Vierailija

Omat havaintoni ja kokemukseni osoittaisivat, että ennemminkin naiset tulkitsevat miehen ystävällisyyttä todelliseksi kiinnostukseksi. Sivistyneen kohteliaita miehiä kun kohdataan kuitenkin sen verran harvoin, että heidän osoittamansa normaali kohteliaisuus saattaa ns. upota kuin sade kuivaan maahan. Omassa ystäväpiirissäni tällaiset miehet, usein aviossa olevat, ovat jopa hätää kärsimässä ihastuneiden naisten yllättävistä yhteydenotoista ja vääristä tulkinnoista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat