Kommentit (1)

Vierailija

Surullista, että ei ymmärretä, että tasa-arvo kuuluu kaikille - aivan kaikille!

Kyseinen lakihan tulee lisämään erilaisia tasa-arvopuutteita :(

Tasa-arvo on sitä, että jokainen saa olla arvostetusti oma itsensä - ja että jokainen antaa sen arvon myös muille / toisille / erilaisille!

Mutta miten sokeita ovatkaan uuden avioliittolain kannattajat. kun eivät näe niitä tasa-arvopuutteita, joita uusi laki tuo tullessaan.

Tasa-arvo kuuluu myös lapsille - joiden perusoikeus on, että heidän kaipuutaan juuriensa tietämiseen ja tuntemiseen ei poljeta maahan. Tasa-arvo kuuluu myös molemmille biologisille vanhemmille. Eikähän kukaan voi luopuakaan vanhemmuudestaan ilman että samalla tulee polkeneeksi lapsen oikeuden ja tasa-arvon lokaan.

Lisäksi: demokraattista ja tasa-arvoista on, että myös vähemmistöillä on oikeutensa. Mutta tässä tapauksessahan tuli mitätöidyksi se vähemmistö,  jonka mielestä miehen ja naisen liitto on omanlaisensa ja ansaitsee siten yhteiskunnan tuen ja oman instituution (on erittäin haastavaa, kun mies ja nainen - erilaiset - haluavat yhdessä olla).

Aidolla - erilaistakin aidosti kunnioittavalla - tasa-arvokäsityksellä liitot olisivatkin aivan hyvin voineet olla erillään. Silloin kumpikin liitto olisi voinut saada olla ns. oma itsensä ja oman instituution identiteettiään tukemaan :)

Homoseksuaalien perhejärjestelyt vaativat myös omanlaisiaan toimenpiteitä/järjestelyjä, jotta kaikkien osapuolten tasa-arvo toteutuisi - kuten tuossa edellä kirjoitin. Tulevaisuudessahan lapsia ei luonnonmenetelmällä homoseksuaaleille edes synny; tämänhetkiset perheet ovat - kaiketi suurelta osin - sen tulosta, että homoseksuaalisuutta on aiemmin piiloteltu tms.

Hieman avarakatseisuutta, kiitos, tänä itsekeskeisyyden 'minä, minä, mulle kaikki heti' -aikana.  

Tasa-arvoista ei ollut myöskään lain läpivienti: laki juntattiin läpi ilman avointa keskustelua toisinajattelijat leimaamalla. Ei kuulu demokratian toimintatapoihin moinen. 

Tulkaahan ulos kuplistanne! Aidon tasa-arvon ja demokratian puolelle :) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat