Kommentit (10)

Vierailija

On harmi, että MeNaiset postaa tällaisia huuhaa-uutisia. Tiedän aika monta tapausta itseni mukaan lukien, joilla toipuminen ei ole vielä kolmen kuukauden kohdalla edes alkanut. Eiköhän tämä ole sellainen asia, johon ei voi mitään aikataulua edes antaa. Jokainen on yksilö ja toipumisaika yksilöllistä. Jos joku sydänsuruinen tämän kommentin nyt lukee, niin lohduksi: itse olen ehkä maailman hitain toipuja, mutta kerta toisensa jälkeen olen yllättänyt itseni toteamasta, että enää ei satu, ei sitten yhtään. Sydänsuru ei siis ole loppuelämän sairaus, onneksi!

Tsempit kaikille sydänsurutoipilaille. <3

Vierailija

Olen lukenut sellaisia kuin Särkyneiden sydänten kirjaa ja Alkuajatusta, ja täytyy sanoa, että niistä löytyy harvinaisen selkeyttävää tekstiä niin sydän- kuin muihinkin elämänasioihin. Kirjat eivät selitä tai anna valmiita elämänohjeita ja vastauksia, kuten elämää käsittelevät jutut yleensä, vaan auttavat löytämään oikeat syyt ja sitä kautta omat vastaukset. Suosittelen jokaiselle, oli sydämesi särkynyt tai ei, koska syiden ymmärtäminen tekee sen ettet enää tule särkemään sydäntäsi.

Vierailija

Niin, itse erosin puoli vuotta sitten ja ihan parin vuoden mittaisesta avoliitosta. Kyllä vielä särkee ja käy läpi asioita. Ehkä sen lähinnä hoksaa 3 kk:ssa, että ero oli hyvä ratkaisu, mutta uskon, että syyt mietityttää monella paljon pidempään. Eri keskusteluforumeilla myös on paljon pidemmistä toipumisajoista ihmiset puhuneet, vähän ärsyttää tällaiset ''tutkimukset'', itse kun vaikean ajan keskellä on elänyt tässä paraikaa. Ehkäpä pitäisi lukea nuo kirjat, huoh. Ei vaan jaksaisi ajatella näitä samoja asioita, pitääkö niistä vielä lukeakin.

Vierailija

Mulla on lähes kymmenen vuoden etäsuhteen päättymisestä kohta vuosi. Aika paljon on merkitystä sillä, että miksi suhde päättyy. Toiset ovat alitajunnassaan työstäneet asioita ja selviävät nopeammin, samoin laastarisuhteet auttavat entisestä toipumista. Voin sanoa, että ensimmäinen puoli vuotta oli jatkuvaa tuskaa. Nyt on hyvä olla ja ihan ilman laastaria.

Vierailija

Olin kihlatuni kanssa 7 vuotta kunnes hän ilmoitti, että hän jättä minut hänellä on toinen. Kirpaisi kyllä ja itkin ehken kaksipäivää. Suhteessamme oli toisen pientä alkoholi ongelmaa suurena riesana niin nyt helpottaa minua. Hän on soitellellut ja osattanut kuin myös kertonut katumuksen merkkejä. Olen ehken vähän ilkeä,kun sisäisesti nauhan, mutta itseppä valitsi tien. Minä jatkan eteenpäin vahvana naisena :)   

Vierailija

Niin 71% on vuoden kuluttua, että jees. Entä ne 29%? Mä en ainakaan tajua, mitä hyötyä minussa tapahtuneesta kasvusta paskan miehen rinnalla on, kun sydän on aivan särkyneenä. Todella isioottimainen artikkeli ja osoittaa vain sen, ettei aiheeseen ole (täälläkään) mitään annettavaa. 

Yllättävän vaikeaa löytää mitään auttavaa, mieltä parantavaa tai piristävää tekstiä asiaan liittyen mistään ainakan netistä. Ihan kauhea olla vain koko ajan tai melkein koko ajan. Tajusin siis, ettei eräs minulle tärkeänä ja rakastavana esiintynyt mies rakasta minua.

Vierailija

En ymmärrä näitä laastarisuhteita ollenkaan. Kuka sydänsuruinen, joka ei saa edes yhtä miestä pidettyä voisi mennä ja ilolla hankkia jostain vielä toisenkin? Mulla ainakin on niin huono itsetunto, että aivan käsittämätön ajatuskin, että minut huolisi ikinä kukaan toinen. Mutta kai tää on sit oikea tapa edetä. Että jos laastarisuhteeseen kykenee niin on minuakin huonompi, vai?

herran oma

Menetin suuren rakkauteni. Hän kuoli vain 52v. Äkillisesti. Olin tosi rakastunut häneen ja hän minuun. Pyysi minua vaimokseen. Mutta lupasin harkita:))
EI kulunut kauaakaan kun hän menehtyi. Komea kiharapää. Sai minut aina nauramaan.
Tästä on aikaa kolme vuotta. Joka päivä ajattelen häntä.

Flicka

Ei pitänyt ainakaan mun kohdalla paikkansa.. Alle puolen vuoden suhde päättyi ihan yllättäen ja olin melkein vuoden jonkin sortin masennuksessa. Asioilla on tapana järjestyä ja mulla se kesti tuon verran. Opin tästä ja löysin itsestäni uusia puolia ja erityisesti sen, kuinka vahva olenkaan! Nyt onnellisesti parisuhteessa ihanan ja rakastavaisen miehen kanssa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat