Kommentit (7)

Vierailija

Siis kertankin kolumni kuin suoraan omasta suusta! Kiitos tästä kirjoituksesta, ihanaa että on muitakin samankaltaisia kuin minä!!! 

Vierailija

Tyypillinen itsekäs akateeminen koulutettu nainen jolla oma napa tulee ensin ja sitten vasta muut ja huolimatta varakkudestaan ei jaksa edes rahalla tehdä joulua. Arvostan kyllä valtavasti sellaisia pullantuoksuisia äitejä jotka ehkä ovat hieman vähemmän koulutettuja, mutta aivan yhtä väsyneitä raadettuaan jossain fyysisissä töissä lähihoitajana siivoten vanhusten paskoja yms-onhan tietsikan naputtaminenkin jonkinlaista työtä eipä sillä, nykyään kuulemma tietokonepelaajatkin ovat urheilijoita- ja jaksavat silti tehdä lapsilleen ja suvulleen oikean joulun. No, kukin tyylillään..

Vierailija
Vierailija

Tyypillinen itsekäs akateeminen koulutettu nainen jolla oma napa tulee ensin ja sitten vasta muut ja huolimatta varakkudestaan ei jaksa edes rahalla tehdä joulua. Arvostan kyllä valtavasti sellaisia pullantuoksuisia äitejä jotka ehkä ovat hieman vähemmän koulutettuja, mutta aivan yhtä väsyneitä raadettuaan jossain fyysisissä töissä lähihoitajana siivoten vanhusten paskoja yms-onhan tietsikan naputtaminenkin jonkinlaista työtä eipä sillä, nykyään kuulemma tietokonepelaajatkin ovat urheilijoita- ja jaksavat silti tehdä lapsilleen ja suvulleen oikean joulun. No, kukin tyylillään..

Harmi että sulla jäi koulut kesken. Akateemisuus ja se, ettei satu olemaan jouluihminen ei kuitenkaan tee kenestäkään itsekästä.

Vierailija

Ei minulta ole jääneet koulut kesken olen opiskellut juuri sen verran kuin ammatissani on tarpeenkin-no ehkä aavistuksen verran enemmän-, mutta en ole kylläkään tuhlannut yhteiskunnan varoja vuosikausia opiskelemalla ihan vain kun työt eivät oikein maita. Tietenkin akateemisuus tekee ihmisestä itsekkään, todella sellaista absurdia-jutskaputskaa väittää muuta.

Vierailija

Itse olen skipannut joulut ja pääsiäiset vuosikausia sitten. Viettääkö näitä esipakanallisia, nyttemmin kristillisiksi kaapattuja juhlia joku ihan tosissaan niin, että pitää ahdistua? Tiesittekö muuten (Hesarin kertomaa), että kristilliset pitivät alunperin joulukuusta paholaisen keksintönä ja siis ihan kiellettynä oikeissa piireissä. Hah, hah.. ns. kristitys..aina yhtä..

Minun jouluni on "lahjojenanto-ja kynttilöidenpolttojuhla" ja pääsiäinen "keväänodotuksen juhla". Luulen, että näin on monella muullakin.

Vierailija

Kiitos Minna Supinen kolumni Jouluihmiset ja pikkujouluihmiset! Se oli aivan mahtava! En pidä pimeästsä joten ihan hyvin voisi viettää joulua valoisempana aikana! Luin itse tämän kolumnin sairaalassa olin aikan mieli maassa mutta kun luin tämän niin pakosta suupieleen tuli pieni hymy! :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat