Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Hei, pakko kommentoida! Onko muita joiden mielestä tämä 'Janne' ei suinkaan ole masentunut, tai ainakaan pelkästään sitä?? Ennemminkin narsisti! Syyttää toista omasta pahasta olostaan! Pettää törkeästi ja sillekin niin hyvä selitys löytyy...huh Huh. Ei oikeasti masentunut tee noin. Masennus ei tee ihmistä noin törkeän itsekkääksi. Eikä masentunut jaksa touhuta tuollaista. Toivottavasti ' Marika' juttelisi asioistaan muille ja saisi neuvoja tehdä tilanteelleen jotain. Ehkä asumusero ainakin, jotta mies havahtuisi. Ja miehelle pitäisi tehdä selväksi ettei tuollaista käytöstä voi hyväksyä. Tuo on toisen hallitsemista ja pelkkää huomion hakua uhata kuolemalla. Mieskin tarvii apua mutta ei pelkkiä masennuslääkkeitä vaan terapiaa, selvästi ehkä masentunutkin, mutta muutakin häikkää..

Vierailija

Tekstin perusteella vaikuttaa että masennus ei ole Jannen ainoa ongelma. Vihaisuus ja huonotuulisuus kuuluu masennukseen, mutta aktiivinen hakeutuminen syrjähyppyihin?? Tuntuu että Janne haluaa piinata Marikaa.

Vaikka ero on lapsille varmasti raskas asia, niin ei sekään ole hyvästä että kuulevat jatkuvasti miten isä paheksuu ja haukkuu äitiä. Se tie on artikkelin perusteella käyty, että Marika yrittää pelastaa miehensä. Ehkä nyt täytyy pelastaa se mikä pelastettavissa on, eli lapset ja Marika.

Vierailija

itsekeskeinen hän on kuvauksesta päätellen. Yrittää tuolla säälillä saada vaimon alistettua. Ja vielä vieraisiin "lääkitystä" saamaan. Jo on.

Vierailija

Olen melkein samassa tilanteessa kuin Janne. Vaimoni ja 2 lasta ovat oma perheensä ja minä tunnen jääneeni sen ulkopuolelle. Kaipaisin vaimoltani läheisyyttä ja seksielämää muttei kumpaakaan ole. Tuntuu että vaimoni seurustelee vain iPadinsa kanssa lasten nukutuksen jälkeen.

Turrutan sitten itseni alkoholilla viikonloppuisin, koska en kestä yksin oloa. Alkoholin käytöstä on tullut jo tapa, otan tukevan humalan kerran viikossa eli perjantaina. Kierre lisää itseään ja vaimoni inhoaa minua nyt alkoholin käyttöni vuoksi.

En ole aiemmin ajatellut olevani masentunut.

Vierailija

Olipa taas artikkeli Me Naiset -lehdeltä. Nainen kuvataan uhrina ja masennukseen sairastunut mies on se pahoinpitelijä joka voisi kuolla pois. Jos sukupuolet olisivat toisinpäin kuvattaisiin masentunut nainen uhrina ja hänen miehensä empatiaan kykenemättömänä itsekkäänä ihmisenä. Ja sitten joku vielä ihmettelee miksi miehet eivät hakeudu lääkäriin, kun ilmapiiri apua tarvitseville miehille on tämä.

Vierailija

On tuon Jannen diagnoosi mikä tahansa, ei se oikeuta tuhoamaan Marikan ja lasten elämää. Minä en usko olevan masennuksesta kyseen, vaan jostain ihan muusta. Nykyään  lääkärissä monta kertaa heppoisinkin perustein  todetaan masennus ja annetaan pillerirespa kouraan.  Enemmän on kohta varmasti lapset ja äiti masentuneita kuin tämä Janne itse.

Vierailija

Se, että elämä tuntuu tyhjältä, turhauttavalta ja tarkoituksettomalta, johtuu elämästä jota elämme eli jota meidät enemmän tai vähemmän pakotetaan elämään, eikä sitä voi sanoa sairaudeksi. Kokemus on tosi, mutta syy ei siis ole se, miksi sitä yleisen käsityksen mukaan väitetään. Jos varsinaisen ongeman selvittämisen ja ratkaisemin kiinnostaa, voin suositella tutustumaan Alkuajatus-nimiseen uuteen ja hyvin erilaiseen elämäntieteeseen, josta löytyy toimivaa tietoa juuri ongelma ratkaisemiseen. Löytynee googlaamalla.

Vierailija

Samaa mieltä, vakavasti masentuneena ihmisenä voin sanoa että masennus ei todellakaan tee ihmistä itsekkääksi, ainakaan tuolla tavalla. Itsekästä käyttäytymistä masennus voi siinä mielessä aiheuttaa ettei jaksa nähdä muita tai ei näe omaa arvoaan muiden silmissä.

Mutta se että syyttää muita omasta pahasta olostaan ja jatkuvasti uhkailee kuolemallaan ja kiristää ja pahoinpitelee henkisesti tuolla tavoin (syrjähyppyihin hakeutuminen esimerkiksi) kertoo myös jotain miehestä itsestään, ei sairaudesta joka häntä kalvaa! Kuulostaa todellakin narsistiselta käytökseltä, tai ainakin siltä että mies tarvitsisi kunnon herätyksen.

Masennusta ja jaksamattomuutta ja sitä ettei pysty välittämään mistään voin sympatisoida, mutta tuollaista törkeää käyttäytymistä en.

Miehelle ehdoksi että edes yrittää käydä terapiassa, mieluiten pariterapiassa yhdessä vaimon kanssa, tai sitten oikeasti jotain muuta konkreettista ratkaisuyritystä, muuten koko peli on jo menetetty! Olen todella pahoillani Marikan ja lasten, ja miehenkin puolesta, tiedän että tilanne ei ole helppo :/

Vierailija
Vierailija

Olen melkein samassa tilanteessa kuin Janne. Vaimoni ja 2 lasta ovat oma perheensä ja minä tunnen jääneeni sen ulkopuolelle. Kaipaisin vaimoltani läheisyyttä ja seksielämää muttei kumpaakaan ole. Tuntuu että vaimoni seurustelee vain iPadinsa kanssa lasten nukutuksen jälkeen.

Turrutan sitten itseni alkoholilla viikonloppuisin, koska en kestä yksin oloa. Alkoholin käytöstä on tullut jo tapa, otan tukevan humalan kerran viikossa eli perjantaina. Kierre lisää itseään ja vaimoni inhoaa minua nyt alkoholin käyttöni vuoksi.

Olethan puhunut vaimollesi?

Vierailija

Sääliksi käy Marikaa. Hänen pitäisi herätä tajuamaan että mies ei ole vain masentunut, vaan osaltaan myös narsistinen ja ehkä hieman sadistinenkin kerta pettää avoimesti vaimoaan, syyttää tätä pahasta olostaan jne. Toivottavasti Marika tajuaa erota ennenkuin on liian myöhäistä ja mies ehtii myrkyttää sekä hänet että lapset omaan maailmaansa.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Olethan puhunut vaimollesi?

Olen, toistuvasti. Tilanne ei ole muuttunut. Enää en jaksa edes alkaa puhumaan asiasta.

Vierailija

Siis aivan käsittämätön juttu lehdessä! Itse hieman samantapaisessa tilanteessa olleena voin vain todeta, että nyt olisi Marikan aika pelastaa itse itsensä ja lapset. Tiedän, ettei ole aivan helppo juttu, kun asiaa katsoo liian läheltä, mutta ei pidä omaa elämää antaa toiselle pilattavaksi. Ei auta vaikka olisit kuinka vahva, niin mitään palkintoa tuosta ei koskaan tule. Palkinto on se, kun saa oman elämän kuntoon ja huomaa, että eläminen voikin olla kivaa.

Vierailija

Entinen mieheni uhkaili aina itsemurhalla, kun asiat ei menneet hänen mielensä mukaan ja eronkin jälkeen uhkaili että miten lapsen käy kun hän tekee lopullisen päätöksen. Itselläni tuli mitta täyteen ja sanoin että hyvin pärjätään ilman sinuakin, anna mennä jos siltä tuntuu. Kerrasta loppui uhottelu ja uhkailu.

Vierailija

Voi kuinka kuulostaa tutulta! Alkoholistin kanssa eläminen on aika lailla samanlaista, siihen kun vielä yhdistää diagnosoidun masennuksen, niin eipä ole herkkua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat